Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Water in oren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=176988)

Mara 04-08-2002 15:52

Water in oren

Hoi

Als ik gedoucht heb of gezwommen heb dan zit er (zoals bij zowat alle mensen) water in mijn oren.
Het probleem is alleen dat het er niet uit wil. Het maakt niet uit wat ik doe, het duurt minstens 12 uur voordat ze weer 'open' zijn en ik er weer normaal mee kan horen.

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Siyabonga 04-08-2002 15:56

Een tijd geleden kregen heel veel kinderen toch buisjes in hun oren... En die mochten dan ook niet zwemmen zonder van die speciale oordopjes in, zodat er geen water bijkon ofzo.
Misschien dat die werken? Zodat er geen water meer in je oren komt

niem 04-08-2002 16:06

ear Putty's kopen bij Bever zwerfsport lekker geodkoop!

she_devil 04-08-2002 22:07

je hoofd scheefhouder en erop slaan. niet echt prettig maar thelpt meestal wel bij mij.

jnieuwelaar 04-08-2002 22:13

Heb ik ook, ik heb enorm nauwe gehoorgangen. Ik spring dan meestal effe in het water (ik heb het altijd in het zwembad) en schudt mijn hoofd flink heen en weer. Dan ist weg.

vosje16 04-08-2002 22:34

neus dichtknijpen, mond sluiten en dan blazen / hoofd schuin en erop slaan / ff op bed gaan liggen (of op de grond ofzo) met je hoofd naar links of rechts
ik heb het ook soms maar ik kan er nog perfect mee horen dan

Toeter! 05-08-2002 22:32

keihard met je hoofd (met je oor eigenlijk) op een (hoofd)kussen slaan..

Souljah 05-08-2002 23:24

Paar keer op en neer springen wil bij mij nog wel helpen :)

Gatara 06-08-2002 09:31

Geleerd in Roemenie:

op het been gaan staan waar je water in je oor hebt. Hoofd opzij houden en springen op dat ene been. :)

shanli 06-08-2002 09:35

Citaat:

vosje16 schreef:
neus dichtknijpen, mond sluiten en dan blazen / hoofd schuin en erop slaan / ff op bed gaan liggen (of op de grond ofzo) met je hoofd naar links of rechts
ik heb het ook soms maar ik kan er nog perfect mee horen dan

op je hoofd schuin houden en op je oor duwen

BELLEKE 07-08-2002 14:05

oorstokjes gebruiken?
x

jnieuwelaar 07-08-2002 17:00

Citaat:

BELLEKE schreef:
oorstokjes gebruiken?
x

dat helpt niet, wanneer je ze uit je oor haalt wordt het water weer terug gedrukt.

@pie 07-08-2002 17:41

gewoon met je hoofd naar rechts hangen, tegen de linkerkant meppen, en omgekeerd

voliá: water is er binnen de kortste keren uit

Sister Bliz 07-08-2002 17:56

Citaat:

MeelFriek schreef:
Hoi

Als ik gedoucht heb of gezwommen heb dan zit er (zoals bij zowat alle mensen) water in mijn oren.
Het probleem is alleen dat het er niet uit wil. Het maakt niet uit wat ik doe, het duurt minstens 12 uur voordat ze weer 'open' zijn en ik er weer normaal mee kan horen.

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Ik heb het ook en ik vind het vervelend. Ik probeer -goh- zo min mogelijk onder water te gaan. Zodra ik er last van krijg probeer ik oordruppels te gebruiken, want het water zorgt snel voor een oorontsteking bij mij.

Missy1234567890 09-08-2002 21:15

Dat heb ik ook regelmatig als ik gedoucht heb...tis idd heel vervelend en wat ik ook doe, niks helpt... Neus dichthouden en tegelijkertijd door je neus proberen te blazen (zachtjes) kan soms idd wel eens helpen, maar dat doet meestal juist pijn...
Tja, ik weet t ook niet, ik probeer nu vaak te voorkomen dat ik water in mijn oor krijg.

Mara 09-08-2002 22:07

Het is al opgelost!
Eerst was er alleen dit aan de hand, alleen een paar dagen geleden wou het helemaal niet weg en leek het of het heen en weer schoof in m'n oor.
We zijn naar de dokter gegaan, en bleek dat verhard oorsmeer mijn gehoorgang in het midden blokkeerde waardoor het water niet weg kon.
M'n oren zijn dus gewoon even uitgespoten en alles is weer ok (y)

Marilyn 12-08-2002 20:57

Citaat:

MeelFriek schreef:
Het is al opgelost!
Eerst was er alleen dit aan de hand, alleen een paar dagen geleden wou het helemaal niet weg en leek het of het heen en weer schoof in m'n oor.
We zijn naar de dokter gegaan, en bleek dat verhard oorsmeer mijn gehoorgang in het midden blokkeerde waardoor het water niet weg kon.
M'n oren zijn dus gewoon even uitgespoten en alles is weer ok (y)

Voortaan vaker poetsen met wattenstaafjes dus :p !!!

X-je 12-08-2002 22:03

Citaat:

vleermuissie schreef:
Een tijd geleden kregen heel veel kinderen toch buisjes in hun oren... En die mochten dan ook niet zwemmen zonder van die speciale oordopjes in, zodat er geen water bijkon ofzo.
Misschien dat die werken? Zodat er geen water meer in je oren komt

kinderen kregen buisjes in hun oren tg oorontstekingen, heb ik zelf gehad, niet om geen water in hun oren te krijgen

maar wat je miss kan doen is oordopjes?

X-je

DaDude 13-08-2002 17:41

Citaat:

Souljah schreef:
Paar keer op en neer springen wil bij mij nog wel helpen :)
en met je hoofd scheef staan

LisanneOUD 14-08-2002 21:03

Oordopjes gebruiken :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.