![]() |
Wat veel mensen denken, maar wat niet zo is.
Er zit, op de vorm na, geen verschil tussen poffertjes en pannenkoeken.
Jawel. Aan poffertjes wordt gist en boekweitmeel toegevoegd. |
De Sahara is de droogste plek op aarde
nee, dat is in de Droge Valleien in Antarctica waar het al 2 miljoen jaar niet geregend of gesneeuwd heeft. De walvis is het grootste levende organisme Nee, het is een gigantische paddenstoel. We kunnen miljoenen sterrenstelsels zien met het blote oog Nee, het zijn er maar 4. |
de walvis is een gigantische paddenstoel?
|
Een gigantische paddenstoel is het grootste levende organisme.
|
Vrouwen vinden: Hoe groter de piemel, hoe lekkerder het batst.
Nee, achtelijke mannen. Nee. |
:D
rode panda is heel slecht in dit topic. |
De grote meerderheid van Nederlanders denkt dan sint-juttemis 'nooit' betekent. Zo wordt het wel gebruikt, maar in principe is het gewoon 17 augustus, de naamdag van Judith.
|
Omg nu kan ik zeggen dat ik met Sint Juttemis jarig ben en dan snapt niemand het! Vet grappig. ;)
|
|
Stijl (krulloos) haar schrijf je zo.
Nee, nee, nee. Het is steil. |
Belastingen verhogen is slecht voor de economie
Nee, belastingen verhogen kan ook goed voor de economie zijn. |
God bestaat
Nee, dit is erg onwaarschijnlijk. Homeopathie werkt Nee. Astrologie kan gebruikt worden om iemands karakter te omschrijven of de toekomst te voorspellen Nee. |
Citaat:
Zo gaat het topic niet. |
Dit topic doet me een beetje denken aan de General Ignorance-ronde van QI. :cool:
Edit: oh paranoide is me voor. :D |
De aarde heeft wel 5 manen. Geloof ik.
|
Citaat:
|
Nee, niet dus. Ze hebben ontdekt dat er nog minstens 4 'dingen' zijn met precies dezelfde eigenschappen als onze Maan. :P
|
Het vogelbekdier is het enige giftige zoogdier.
Nope; er zijn ook wat soorten spitsmuizen en solenodons die eveneens giftig zijn. |
Een banaan is culinair gezien wel een vrucht, maar landbouwkundig is het een groente en plantkundig een kruid.
Zo is de pinda geen noot, maar een peulvrucht. En veel mensen denken dat de cashewnoot ook een peulvrucht is, maar die is dat weer niet. En ook geen noot ftm. |
Citaat:
|
"The Earth has either 1 or 5 moons. Since the discovery of 3753 Cruithne in 1997, three more 'moons' have been discovered: 2000 PH5, 2000 WN10 and 2002 AA29. If Cruithne is classed as a moon, then so must the others. Otherwise, Earth only has one moon. (Forfeit: Two)" -> op de wiki=site van QI. :zoekt verder:
Hmmmm, kan even niets meer vinden, jammer. :/ |
Polo is typisch Brits
Het komt uit Iran. |
Dan kan het nog wel typisch brits zijn? :confused:
Spaghetti komt ook uit het oosten, maar toch is het typisch Italiaans. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kazet is goed in dit topic.
Nee, zie hierboven. |
Citaat:
http://farm2.static.flickr.com/1118/...3602af2741.jpg |
Citaat:
|
En dus werkt het wel.
|
Sydney is de hoofdstad van Australië.
Nee dus, het is Canberra. Ik dacht eigenlijk dat iedereen dit wel wist, tot ik heel veel mensen tegen kwam die het dus niet wisten. Inclusief een Australische. Oh en ik wil nog even heel trots vermelden dat ik het was die dit topic ooit verzonnen heeft :cool: |
Citaat:
|
Als je de hoeveelheid materiaal van een balk halveert, wordt deze 50% slapper
Nee, dat ligt eraan hoe je de balk belast en waar je het materiaal weghaalt, het kan ook maar 6% zijn. Nee dat is het niet. |
0,999... is minder dan 1
Nee, het is gelijk aan 1. |
|
denemarken is de hoofdstad van amsterdam
nee, dat is niet zo (een fransman vroeg dit laatst aan mij... :|) |
Iemand uit Nederland komt waarschijnlijk uit Amsterdam
Vrijwel iedereen die ik tegenkwam in het buitenland dacht dit. Je moet naar Amsterdam voor coffeeshops :D |
Stefenootje is emotioneel onstabiel
Oh nee, dat is ook zo. |
wel leuk topic dit |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat moslims vasten van zonsopgang tot zonsondergang
Nee het is zonsschemering Hong Kong ligt in Japan Nee China |
Als je 1/5e lot koopt, kopen nog 4 anderen hetzelfde nummer.
Nee *O* Dat is toch je privenummer, zij keren gewoon maar een vijfde uit. En ik wist nog zoveel maar ik ben alles vergeten en nou wist ik iets maar het is toch niet meer zo leuk om het te posten :( |
Citaat:
|
Een placebo werkt alleen als je niet weet dat het een placebo is.
|
Citaat:
|
Vanuit de ruimte kun je met het blote oog de Chinese Muur zien
Nee, daar is 'ie veel te smal voor. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45. |