![]() |
[videokaart] nieuwe driver
ik heb een vraag over drivers
ik wil graag een nieuwe driver downloaden. ik heb een nvidia, maar kan ik dan gewoon elke driver van dat merk downloaden? ik heb een nvidia riva tnt2 model 64/model 64 pro het is een best oude driver volgens mij. |
|
Merk trouwens op dat voor die videokaarten het niet uit zal maken of wellicht zelfs sléchter zal zijn, de performance, omdat jouw kaart zo prehistorisch is. Ondanks dat 't unified drivers zijn. Houd dat dus in de gaten.
|
Citaat:
|
Citaat:
sorry voor dubbel post |
|
tot zover snap ik het allemaal zelf wel. als ik het gedownload heb dan wil ik het installeren maar dan komt er dit te staan: het NVIDIA-installatieprgramma kan geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige software
|
op de Nvidia site heb je ook de mogelijkheid om Nvidia zelf te laten zoeken. Hoef jij al het werk niet te doen en weet je zeker dat het goed is.
www.nvidia.com/Download/Scan.aspx?lang=en-us |
Citaat:
|
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_66.93.html
Deze zou wel moeten werken (volgens deze mensen, tenminste). |
Citaat:
deze software voldoet niet aan de eisen van windows logo-test, die op compatibiliteit met windows xp controleerd. doorgaan met deze procedure kan er toe leiden dat dit systeem nu of in de toekomt instabiel of niet juist meer werkt. bla bla bla |
'Toch doorgaan' :p
|
weet je dat zeker?
en moet ik mijn vorige driver er eerst afhalen? |
Mwah, 't is doorgaans netter om eerst de driver te deinstalleren, rebooten en dan de nieuwe driver te installeren maar meestal heb ik zoiets van cba (*) ik ros 'm d'r wel overheen en zie wel of 't moeilijkheden geeft.
(* cba: can't be arsed.) |
ik zal het vanavond proberen. als het nog steeds problemen geeft, meld ik het wel
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13. |