![]() |
Hew cyclassic (of zoiets)
Naar mijn mening de minst mooie van de grote wielereendagswedstrijd-klassiekers.
Gelukkig krijgen ze deze keer een mooie finale van de wedstrijd, met een SCHITTERENDE winnaar: Johan Museeuw Hij doet het toch maar weer! Proficiat Johan ! |
idd hoerenwedstrijd, maar goed johan wint en gaat dus ook de wereldbeker winnen
|
kwas vergeten van tevoren een topic te maken :(
is idd een qua parcours en meestal qua wedstrijdverloop een saaie wedstrijd, wat mij betreft wereldbeker onwaardig. Dit neemt niet weg dat Johan Museeuw op een mooie manier heeft gewonnen tegenover een sterk deelnemersveld en een sterke kopgroep. Hij maakt nu een grote kans op de eindoverwinning, maar men moet niet vergeten dat hij in principe 0 punten haalt in Lombardije en hij volgende week in San Sebastian weinig kans maakt op veel punten en dat Bettini die 2 wedstrijden kan winnen. Op de andere parcours zijn ze aan elkaar gewaagd. Het wordt waarschijnlijk spannend tot de laatste wedstrijd. |
Citaat:
Maar ik was al blij dat Zabel niet won ;) , en het was heel erg sterk die sprint. |
Citaat:
Ookal omdat Lotto zijn topspurter McEwen had zien afstappen en Mapie (Freire) Bettini voorin had. |
was de stand nu ongeveer in de wereldbeker?
|
Citaat:
Echt knap van Johan Museeuw!!!!! |
Stand na de HEW Cyclassics:
1.J.MUSEEUW 270 ptn. 2.P.Bettini (Ita) 174 3.G.Hincapie (VS) 124 4.P.VAN PETEGEM 121 5.M.Cipollini (Ita) 120 6.A.Tafi (Ita) 109 7.M.Bartoli (Ita) 100 8.J.PLANCKAERT 83 9.I.Astarloa (Spa) 82 10.F.Rodriguez (VS) 79 11.O.Freire (Spa) 77 19.T.BOONEN 52 26.N.MATTAN 39 Stand per ploeg (na HEW Cycl.): 1.Domo 40 ptn. 2.Mapei 40 3.Lotto 30 bron: tt van tv1 |
Nei gezien, potverdurrie, ben ik vergeten dat er vandaag een wereldbekerwedstrijd was :rolleyes: ... :D maja van alle wereldbekerwedstrijden is dit 1 van de minsten... maar goed kheb nog wel een samenvatting gezien, was trouwens een mooie kopgroep op het laatste. Ik denk dat Museeuw het nie meer uit handen gaat geven, hijs supersterk.
|
was dit, veldrijden toch? Da's wel grappig ja. Ik verbaas me altijd over de hoeveelheid mensen die er naar komen kijken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
en de eerste nederlander? :D
|
Citaat:
Maar dit topic ging dus over wegwielrennen. De HEW Cyclassics vind ik idd ook een van de mindere mooie wedstrijden, waarschijnlijk de minst mooie. Maar het heeft wel een positief resultaat voor Domo, en Johan Museeuw. Hoe hij die sprint van ver begon (te ver?) en toch overeind blijft. Hij is oud, minder snel, maar heeft een overvloed aan ervaring. Lijkt me geweldig om hem in de ploeg te hebben om ervaring om te doen, als jongere. Meteen zijn 100ste zegen als prof wielrenner, en de 11de Classieker (record). Hij staat nu 96 punten voor, dat is bijna 1 gewonnen wedstrijd, tis te hopen dat hij die trui goed kan verdedigen, en hopelijk kan behouden, dan is het bijna zeker dat hij volgt seizoen ook nog gaat rijden (of gaat hij in schoonheid stoppen, want die trui draagt ook een vloek [geen wedstrijden kunnen winnen,omdat er veel festiteiten aan die trui verbonden zijn]). |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10. |