Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Rampverhalen op vakantie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1770209)

Simon 01-09-2009 11:37

Rampverhalen op vakantie

Vorige week werd een menneke van 12 jaar na 8 dagen zwerven door het Kruger Park teruggevonden. Het Kruger Park in Zuid-Afrika staat erom bekend dat je er zo lekker veel leeuwen, buffels, olifanten, jachtluipaarden en nijlpaarden hebt. Lache! (lees hier het hele verhaal)

Op iedere vakantie gaat wel iets mis, wat is jouw grootste rampverhaal op vakantie? En hoe liep het af?

(evt. leidt dit tot een verhaaltje op het weblog)

Breg 01-09-2009 13:39

Paspoort kwijt in de VS (hoewel, was eerlijk gezegd niet tijdens vakantie maar toen ik voor m'n studie op uitwisseling was), wat ook mijn enige vorm van officiele ID was. Al met al heeft het 2 maanden geduurd voordat ik een nieuw paspoort kreeg, daardoor een vakantie naar Mexico af heb moeten zeggen, 2 maanden lang geen enkele bar kunnen betreden, vele restaurants niet in, omdat ik niet kon laten zien dat ik 21 was. Daarna nog 1.5 maand geduurd voordat ik een nieuw studentenvisum kreeg, die je niet in de VS kan aanvragen en ik dus daarvoor naar Canada moest reizen. Al met al heeft het dus zo'n 3.5 maand en iets van 400 euro gekost om alles weer terug te krijgen :s.

Verder deze zomer op vakantie de details van niet 1, maar 2 bankpassen (1 credit card, 1 betaalpas) gestolen. Een bank had het meteen gemerkt en meteen contact met me opgenomen en m'n pas geblokkeerd, bij mijn andere rekening kwam ik er pas achter nadat er 500 euro was afgeschreven... (maar uiteindelijk wel al het geld teruggekregen).

Oh en ik heb gehad dat ik een retour ticket had geboekt Amsterdam-Seattle, en dan op de terugweg met een tussenstop van enkele dagen in New York. Door omstandigheden heb ik de vlucht Seattle-NY toen niet genomen, kwam ik erachter dat dat blijkbaar niet mag en dat ze dus ook mijn vlucht NY-Amsterdam gecancelled hadden. Vervolgens een nieuw ticket NY-Amsterdam moeten kopen; weggegooid geld.

Atelier Madame 02-09-2009 00:19

afgelopen jaar tas gestolen in amerika, fotocamera+telefoon en nog wat andere spulletjes weg. Maar voor de rest nooit echt grote rampverhalen meegemaakt.

Opstatte 03-09-2009 18:00

Afgelopen jaar in spanje telefoon gestolen, net een aantal telefoonnummers in de discotheek buit gemaakt, enkele momenten later telefoon weg. Niet meer terug gevonden, en ook geen nummers meer..

Balance 04-09-2009 09:52

Op Mallorca, we waren er net 3 dagen en gingen ergens lunchen. Bij een leuk restaurantje aangekomen wilde ik eigenlijk een broodje met kip nemen, maar nagedacht en toch maar geen kip bij een onbekend restaurantje in een warm land. Dus voor een broodje gezond gegaan, mijn vader ook. Mijn moeder nam iets anders.

Diezelfde dag nog waren mijn vader en ik allebei ziek. Overgeven, diarree.. Mijn moeder had niks, terwijl haar beleg nagenoeg hetzelfde was geweest op... sla na. Dat is hem dus geweest.
Mijn vader knapte redelijk op, maar ik werd echt flink ziek. Hield niks binnen, lag hele dagen op een slecht bed, dus rugpijn alom. Op een gegeven moment het matras maar op de grond gelegd. Toen ik op wilde staan om maar weer eens richting toilet te lopen kon ik niet meer op staan. Volledig uitgedroogd, geen kracht meer: het lukte gewoon niet. Mijn ouders moesten me helpen opstaan.
Dankzij de ORS heb ik de laatste dagen van de vakantie nog buiten bed kunnen mee krijgen, maar het was enorm zonde van de vakantie en ook echt schrikken dat ik me ooit zó beroerd kon voelen dat ik niet eens meer kon staan.

AzN 04-09-2009 16:16

M'n vader bleef afgelopen zomer 4 dagen langer in China dan wij (de rest van 't gezin) om nog enigszins te genieten van de vakantie, omdat hij al die tijd (dat we met z'n allen daar waren) allerlei zaken had moeten regelen. De eerste avond nadat wij waren vertrokken, ging hij eten in 'n (waarschijnlijk) onhygiënisch restaurant en daar heeft ie flinke diarree aan overgehouden. De rest van die 4 dagen heeft ie doorgebracht in 't ziekenhuis :O.

Andijvie 05-09-2009 19:15

Hier ook een keer een fikse voedselvergiftiging, geen idee waar het van kwam, maar mijn ouders, zus en ik waren allemaal echt heel beroerd. En we sliepen in een tent op een camping, dus de wc's waren een stukje lopen. Dat was echt een hél. Na één nacht heeft m'n moeder - die zich toen gelukkig al wat beter voelde - geregeld dat we in een hotelletje konden overnachten met z'n allen, zodat we betere bedden hadden en wc's om de hoek. Mijn moeder zorgde er voor dat mijn zus en ik voldoende vocht tot ons namen, en ook al kwam het meeste er vrij snel weer uit, toch heeft dat flink geholpen; mijn vader daarintegen droogde te erg uit en die kon dus nog naar 't ziekenhuis voor een nachtje aan 't infuus.
Dit alles was in de eerste week van 3 weken vakantie, dus daarna gelukkig nog 2 weken kunnen genieten :)

Verder ben ik op m'n 12de ofzo ook eens een stukje gaan wandelen met een vriendinnetje, vanaf de camping keek je een dal in met een beekje, we waren daar al eens eerder geweest, dus we wisten de weg enzo. Maar de zon ging nogal snel onder daar in de bergen, daar hadden we ons flink op verkeken, dus toen we 's middags vertrokken en een tijdje bij het beekje hadden rondgehangen, bleek het ineens pikkedonker te worden en zagen we echt geen hand meer voor onze ogen. We moesten toen nog door een enorm veld met mais terug naar de camping, en er was nergens een weg met verlichting ofzo. Dat was echt niet leuk. Op de camping zijn ze toen naar het dal gaan seinen, zodat we in ieder geval wisten welke kant we op moesten. Uiteindelijk kwamen we het veld met mais door (na veel gestruikeld te zijn) en toen zagen we mensen met zaklampen op ons af komen. Daarna hebben ze op die camping ook bordjes opgehangen bij het pad richting het dal met dat je altijd de tijd in de gaten moet houden en voor de zekerheid ook altijd zaklampen met goede batterijen mee moet nemen :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.