![]() |
Ti-84 Plus programma's
Hey allemaal, ik zit nu in de 4e en heb ook een grafische rekenmachine gekregen..
Nou ben ik een beetje aan het proberen programmaatjes te maken, maar het lukt eigenlijk niet zo goed.. :confused: Ik probeer de abc formule er nu in te zetten, en ik snap echt niet wat ik fout doe, dit is wat ik heb neergezet: Prompt A If A=0 Then Stop Else Prompt B,C Bē-4AC->D Disp "D=",D If D[groter of gelijk aan]0 Then [wortel](D)->D (-B+D)/2A->E (-B-D)/2A->F Disp "OPL:",E,F Else Disp "FAIL" Is er misschien iemand met wat meer "rekenmachine-ervaring" die me kan helpen? Want ik denk dat ik met die hulp later ook beter andere (wat nuttigere :rolleyes:) programma's kan schrijven.. Alvast bedankt :D |
Ik heb zelf een Casio, maar misschien kan ik je helpen.
Als ik mijn rekenmachine aanzet, ga ik naar Program (PRGM) links onderin. Dan druk ik op F3 (New) en vul ik mbv de letters op mijn rekenmachine (ALPHA+toets) een titel in, bijv. abc-formule. Vervolgens druk ik op F2 (EDIT) en kan ik aan de slag. Daarna kan ik gerust teruggaan naar het menu zonder bang te zijn dat ik alles kwijt ben. Ik weet niet of de jouwe heel anders werkt, maar misschien kan dit je helpen om wegwijs te worden. |
Hey,
Je fout is ontzettend lullig. Je hebt ingevoerd: (-B+D)/2A->E Helaas, dit is fout. Het moet zijn: (-B+D)/(2A)->E Ook zou ik aan het einde van je prgm even 'end' en 'stop' (vind je in de 'catalogus'), anders blijft je programma maar doorrekenen ;) |
hier is een voor beeld
Prompt A,B,C B2-4AC->D If D<0 Then Disp "geen oplossing" Stop End If D=0 Then Disp "1 oplossing" Disp "D=",D Stop End If D>0 Then ((-B+[wortel]D)/(2A))->X Disp "X=",X ((-B-[wortel]D)/(2A))->Y Disp "X=",Y Stop End |
Ik moet de volgende programma schrijven:
Schrijf een programma voor de jaarlijkse geldtoename uit te zetten in een histogram. Hierbij werd het oorspronkelijke kapitaal gedurende een aantal jaar vastgezet en geniet men van samengestelde interest. Input: beginkapitaal; rentevoet op jaarbasis, aantal jaren Processing: berekenen van de jaarlijkse eindkapitaal Output: histogram dat de toename van het kapitaal weergeeft. Zou jij mij kunnen helpen? Danku! |
Citaat:
Schrijf een programma voor de jaarlijkse geldtoename uit te zetten in een histogram. Hierbij werd het oorspronkelijke kapitaal gedurende een aantal jaar vastgezet en geniet men van samengestelde interest. Input: beginkapitaal; rentevoet op jaarbasis, aantal jaren Processing: berekenen van de jaarlijkse eindkapitaal Output: histogram dat de toename van het kapitaal weergeeft. Zou iemand mij kunnen helpen? Danku! |
Aangezien dit een up is krijgt deze een slotje. Ik heb een nieuw topic voor je aangemaakt met je vraag!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39. |