![]() |
Boekenlijst Havo5
Hoi iedereen,
Ik ben van plan staatsexamen te doen voor volgend jaar, wat dus inhoud dat ik ook zelf de schoolboeken moet aanschaffen. Alleen nu is mijn vraag, welke schoolboeken? In de aanname dat alle stof die ik moet weten te vinden is in de Havo jaar 5 boeken, vroeg ik me af of iemand de boekenlijst/namen van de boeken kan plaatsen. Het gaat voornamelijk over deze vakken: Natuur en Techniek (NT) Nederlands Engels Maatschappijleer Wiskunde B Natuurkunde Scheikunde Biologie Algemene natuurwetenschappen muziek informatica Alvast bedankt! |
Wiskunde B --> Getal en Ruimte
Verder ben ik niet zo op de hoogte van degelijke methodes voor Nederlands en Engels, wij hadden Nieuw Nederlands denk ik maar ik vond het niet het beste boek. |
Die hadden wij ook. Voor Engels hebben we Unicom Finals, voor Maatschappijleer Delphi (maar ik doe VWO en de HAVO had een andere methode), voor Scheikunde Chemie Overal, voor Biologie hadden we Biologie Voor Jou, voor ANW (huh, dat is toch alleen voor VWO?) hadden wij Solar en voor Muziek was er Intro.
De rest weet ik niet, maar dit is wat ik weet van wat ik nu heb en in de onderbouw had. |
Voor muziek had ik trouwens wel een prettige methode van EPN. Het lijkt mij trouwens erg lastig om het muziekexamen te doen zonder gebruik te maken van een docent. Sla anders een docent harmonieleer in de arm die de belangrijkste gehoor oefeningen met je kan oefenen. Het is echt een kwestie van oefenen en oefenen en dit leer je niet in een weekje.
|
ANW is keuze voor havo, verplicht voor VWO. Ik weet nog niet zeker of ik die vak zal nemen, maar kan geen kwaad om erbij te zetten.
Muziek er ook bijgezet omdat ik zelf een instrument speel en daar lessen voor heb gevolgd. En dus ook informatica erbij gehaald omdat ik ,als alles uitpakt zoals ik wil tenminste, die richting op zal gaan. Het zijn in ieder geval vrije vakken, ik zal er wel één moeten kiezen, de vraag is welke. In iedere geval alvast bedankt voor de boekenlijsten, vraag me wel af te vragen of er geen simpele manier is om hier achter te komen, dit begint meer en meer omslachtig te lijken |
Zorg er wel voor dat je Biologie voor jou kiest, ik vind Nectar zo een irritante methode hè. Blegh!
|
ANW kan nuttig zijn, is ook prima te doen. Dus op zich een goede keuze. Muziek is natuurlijk vooral theorie en daar zal je vast een docent voor nodig hebben. Ik denk dat Informatica erg handig kan zijn als je die richting op wilt, ANW heeft namelijk erg veel met natuur te maken en natuurlijk minder met wat jij wilt. Aan muziek zul je alleen als je zelf iets speelt veel hebben.
|
stepping stones voor engels , scheikunde overal, biologie voor jou en getal en ruimte oja en delphi voor maatschappijleer.
|
Is Stepping Stones niet alleen voor de onderbouw?
|
geen idee, ik gebruik ze niet zelf, mijn dochter :-) gebruikt ze, die zit in de onderbouw havo. Zelf gebruik ik new interface
|
Oké, Unicom Finals is trouwens alleen voor de bovenbouw als ik me niet vergis.
|
Het is nog best lastig om de juiste boeken te vinden, ik ben al een tijdje zitten kijken, maar er is totaal geen duidelijkheid welke boeken havo5 gebruikt.
Ik vraag me af welke uitgavejaar de boek Biologie voor jou heeft, het lijk erop dat het gewoon boeken zijn van 2003/2004/2005, maar ik ben er niet helemaal zeker over |
Stom, ik weet mijn methode van Natuurkunde niet meer.
Maar heb je niets aan de tipc in dit topic? |
Oh, zeker wel hoor, op dit moment heb ik dit lijstje:
Natuur en Techniek (NT) Nederlands Engels - Unicom Finals Maatschappijleer Wiskunde B - Getal en Ruimte Natuurkunde Scheikunde - Chemie Overal Biologie - Biologie Voor Jou, Algemene natuurwetenschappen - Solar Ik denk dat de andere boeken ook wel te vinden zijn, he was alleen maar even verwarrend met de uitgavejaar. Het was mijn plan dus de meest recente boeken te nemen (dus uit 2009) maar het blijkt dat de laatste uitgave voor bijvoorbeeld biologie voor jou van 2005 is, in ieder geval de havo 5 versie. Dus met de aanname dat de recentste versie van 2005 is, kom ik er wel uit. Het zou wel handig zijn als ik nog de titels van Nederlands.maatschappijleer en natuurkunde kan krijgen. In ieder geval bedankt. |
Ik denk dat je, aangezien je geen docenten hebt, ook de antwoordenboeken bij alle boeken erbij moet bestellen. Of had je dat al bedacht?
|
Natuurkunde Overal is een natuurkunde methode die ikzelf altijd wel prettig vond.
|
Vaak zijn er ook methodes voor zowel Havo 4 als 5 in één, dus misschien dat je daarom niet alle Havo 5 boeken kan vinden?
|
Nederlands: Nieuw Nederlands
Maatschappijleer: Delphi Natuurkunde weet ik alleen niet. |
kijk eens bij de slegte daar staan bergen studieboeken. Ik was zelf overigens voordeliger uit bij BOL en Marktplaats. Gewoon bij de uitgeverijen zoeken naar de methodes. Wat ook kan is naar vandijks boekhuis gaan, daar net doen alsof je een boekenpakket gaat bestellen, kies een wilkeurige school en kijk welke boeken ze hebben..
|
http://www.vandijk.nl/VDSStudents/ShowSite
ga naar leerlingen bestellen, online bestellen voor de eerste keer, kies een school en kies 4 of 5 havo.. doe dat bij meerdere scholen en je hebt de methodes voor het uitzoeken, ISBN staat er ook bij. Of zorg dat je boekenlijsten te pakken krijgt van een havo in de buurt |
Ik ga morgen even langs bij de slegte met m'n lijstje, kan ik tenminste kijken of ze daadwerkelijk de boeken hebben en of ze zelf ook een lijst hebben.
Bedankt voor de tip poldervrouw! De vandijk site is zeer handig! |
mooi dat je geholpen bent ! Succes !
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40. |