![]() |
wat gebeurt er met je diploma na aanmelding?
Als je je aanmeld aan een nieuwe school..
Wordt er ook echt gekeken of je geregistreerd staat ofzo? Wat gebeurt er eigelijk mee? Had discussie met iemand.. die heeft zijn VMBO K gehaald.. maar wilt zich aanmelden op een school.. en zich voordoen alsof hij zijn VMBO T heeft gehaald.. Zijn kopie ziet er levensecht uit.. Maar wat wordt er met die kopie van je diploma en cijferlijst gedaan? |
Je moet vaak een gewaarmerkte kopie opsturen. (= stempel en hanttekening van bijvoorbeeld de school of het gemeentehuis)
|
Inderdaad, je hebt een gewaarmerkte kopie nodig (zeker voor mbo/hbo/wo) en daar bewaren ze als het goed is je diploma.
|
Dat klopt, al kun je de kopie volgens mij wel laten waarmerken bij de studentenadministratie of iets in die richting. Maar ik weet niet of ze daar nog op echtheid gaan controleren. Vind het trouwens wel vals van je vriend, maargoed het gaat vooral om het waarmerken.
|
Maar bij mijn baan bijvoorbeeld, hoefde ik geen gewaarmerkt kopie in te leveren. Kopietje van de buurtsuper was voldoende. Toch typisch, want voor mijn baan is mijn opleiding verplicht.
|
nog niet gemerkt dat je een gewaarmerkte kopie moet sturen..
bij 3 diverse scholen vroegen ze alleen maar op een kopie diploma.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38. |