Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   MBO-ers vinden school saai (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1772880)

Acesus 21-09-2009 16:20

MBO-ers vinden school saai

Hallo allemaal,,

Vanochtend in de trein las ik de krant (Metro) en daar stond een opmerkelijk artikel in. Mensen die op het mbo zitten vinden hun school vrij saai. Althans, dat zegt een vrij hoog percentage van de scholieren.

Ook wordt er niet fatsoenlijk door leraren gecontroleerd op aanwezigheid. Zo blijven veel mbo scholieren weg en krijgen nooit iets te horen van hun verzuim. Graag wil ik jullie mening wel eens weten. Ik zit zelf op een grafische mbo school in Eindhoven en ik vind het alles behalve saai. Soms zijn er wel wat slordigheid foutjes op school, maar dat kan gebeuren.

Wat is jullie mening hier over?

Reverend 21-09-2009 16:34

Ik zit dan niet op een mbo maar ik vind school ook saai.

Laisve 21-09-2009 18:14

Ja eh, dan gaan ze toch iets doen wat niet saai is?

Kazet Nagorra 21-09-2009 21:41

Ach, zijn mbo'ers niet op een leeftijd dat ze zelf een beetje verantwoordelijkheid moeten leren?

Kitten 21-09-2009 22:44

Dit topic gaat niet over de spelvaardigheid van de TS.

OT: Ik denk dat het controleren op aanwezigheid en het verplicht stellen van lessen effectief is. Ze doen dit zelfs op de Universiteit nog, dus waarom niet op het MBO. Ik denk echter dat het op het MBO wel kan leiden tot uitval, dus of het echt werkt is de vraag.

Offtopic: Tof dat je hier een topic over opent! Welkom op scholieren.com!

Kazet Nagorra 21-09-2009 22:49

Citaat:

Kitten schreef: (Bericht 29692941)

OT: Ik denk dat het controleren op aanwezigheid en het verplicht stellen van lessen effectief is. Ze doen dit zelfs op de Universiteit nog, dus waarom niet op het MBO. Ik denk echter dat het op het MBO wel kan leiden tot uitval, dus of het echt werkt is de vraag.

Het is natuurlijk ook belachelijk dat dit op de universiteit gebeurt.

Kitten 21-09-2009 22:55

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 29692963)
Het is natuurlijk ook belachelijk dat dit op de universiteit gebeurt.

If it's stupid, but works, it ain't stupid.

Ik denk dat het een van de effectiefst methoden is om te zorgen dat mensen vakken halen.

Mobius 22-09-2009 07:50

MBO zal wel saai eenvoudig zijn, ja.

Kitten 22-09-2009 07:51

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 29693159)
MBO zal wel saai eenvoudig zijn, ja.

Wat makkelijk of moeilijk is, hangt in grote mate af van de persoon zelf.

Mobius 22-09-2009 07:53

Citaat:

Kitten schreef: (Bericht 29693160)
Wat makkelijk of moeilijk is, hangt in grote mate af van de persoon zelf.

Daarom, een poll.

;)

Sherlock 22-09-2009 08:07

Ik moet het nog ff aanzien tot nu toe vind ik het niet echt saai:P niet dat het moeilijk is maar gewoon de lessen zijn beter ingedeeld ED.

Vice 22-09-2009 17:34

Citaat:

Kitten schreef: (Bericht 29692941)

Dat ze controleren op aanwezigheid is prima, maar er is ook iets als eigen verantwoordelijkheid en als een mbo'er weigert naar de lessen te komen, is dat zijn/haar keuze. Sowieso mag het MBO wel wat minder schoolser.

Kazet Nagorra 22-09-2009 18:25

Citaat:

Kitten schreef: (Bericht 29692987)
If it's stupid, but works, it ain't stupid.

Ik denk dat het een van de effectiefst methoden is om te zorgen dat mensen vakken halen.

Vakken halen is niet het enige waar een universiteit voor dient.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.