Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   verliefd op klasgenoot (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1773014)

melisjuh16 22-09-2009 16:41

verliefd op klasgenoot

Ik zit in een nieuwe klas waarvan ik al een paar kinderen kende
ik zit trouwens in de 2de:D
Ik kende al een jongen(hij woont de straat achter me)
maar beschouwde hem altijd als een soort vriend.
Nu ik bij hem in de klas zit vindt ik m leuk:bloos:
Ik maak altijd al grapjes (waar hij ook aan meedoet) dat ik iets met m heb
maar daar lachen we gewoon om.

1. zijn er dingen waaraan je kan zien dat iemand je leuk vind (soms kijkt hij naar me in de klas, is dat iets??)
2. zijn er manieren hoe je (ik dan) zou kunnen opvallen bij hem??

Malossi 22-09-2009 17:01

Lach es even naar 'm, kijk hoe hij daarop reageert.
Als je nu al geintjes maakt dat je al wat met 'm hebt ben je verkeerd bezig. Dan ziet hij het als geintje en gaat hij je als goede vriend beschouwen. Zorg ervoor dat je duidelijk blijft, dus geen geintjes meer over 'stel zijn'.
Verder kun je 'm vragen samen es iets leuks te gaan doen.

Flaire 22-09-2009 17:04

Dat iemand naar je kijkt in de klas wil niet altijd iets zeggen..
En al helemaal niet als je buiten schooltijd als een vrined met hem om gaat..

Als het echt een goede vriend van je is, kun je een gesprek met hem beginnen over of hij verliefd is op iemand.
Als hij een andere naam noemt als de joue weet je genoeg, als hij geheimzinnig doen heb je nog kansen :)

Anoniemmeisje. 22-09-2009 19:02

Heee//.

Ik heb precies hetzelfde!! Alleen zit ik in klas drie.

Maarja. Ik weet het oo kniet.
Ik kan wel heeel erg goed met hem opschieten dat wel. En die ogen ontmoet ik ook nogal vaak.
Ze zijn mooi,
Maar verder wacht ik rustig af!!!:D

Syori 22-09-2009 19:09

Volgens mij is 'afwachten' niet het meest slimme om te doen. Want als jullie altijd al zo met elkaar omgaan, dan ziet hij niet plotseling het verschil. Dan denkt hij nog steeds dat je gewoon 'een vriendin' bent en zal er nooit iets gebeuren.

Sarah 22-09-2009 19:25

Nee, niet té veel afwachten inderdaad. Je moet wel een beetje toenadering zoeken. Ga een keer naast hem zitten, of ga in de pauze (met je vriendinnengroepje) bij hem staan. Of maak gewoon een praatje over hoe moeilijk het proefwerk was.

melisjuh16 25-09-2009 17:38

bedankt ik zal erop letten!!
heeft nog iemand anders tips??

Elle 25-09-2009 20:21

Ga een keer wat leuks met hem alleen doen, kijk hoe hij daarop reageert en vraag of hij je leuk vindt. Of ben je heel erg bang voor afwijzingen?

metalheadje 26-09-2009 18:16

tsjah ik zit in de klas bij een meisje en ik vind haar best leuk maar ik weet ook dus niet of ze mij leuk vind en de ergste 3 problemen die ik hierbij heb zijn
-ik heb geen enkele ervaring
-ik heb een handicap waardoor sociaal contact voor mij wa moeilijker is
-tsjah bij mij in de klas ik ben er vrijwel zeker dat het dan nie goe gaat in vergelijking met de rest v/d klas

Syori 26-09-2009 18:20

Wat bedoel je met 'in vergelijking met de rest van de klas'? De rest van de klas heeft er wat mij betreft weinig mee te maken.

Je moet gewoon een gesprek met hem aangaan en hem laten weten dat je toch echt wel iets meer voor hem voelt dan vriendschap, want als jullie altijd al zo close met elkaar om zijn gegaan, dan merkt hij het verschil echt niet. Als jij het niet aangeeft zal hij nooit doorhebben dat je hem leuk vindt.

melisjuh16 29-09-2009 16:44

bedankt voor jullie tips.
ik probeer nog wel met hem om te gaan maar niet meer so close.
maar wat moet ik verder doen om op te vallen?
ik vind t best eng op zelf op hem af te stappen of het een vriendin laten doen.
ik merk wel(sinds ik iets minder aandacht aan hem geef en omdat ik de klas nu beter ken dus ook met andere jongens omga) dat hij mijn aandacht probeert te trekken.
met gym zat ik aan de kant te kijken naar mn klasgenoten en elke keer als hij langliep ging hij 'boe' roepen of kwam hij naast me zitten...
Ik weet niet wat ik moet denken hierover.
soms denk ik dat hij mij ook leuk vind maar aan de andere kant dat hij het doet omdat ik nieuw ben in de klas..
ik ben best wel bang voor een afwijzing elle.. vooral van hem

xx

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.