![]() |
VMBO- endan?
wat als je vmbo diploma hebt. en stel je kunt niet naar havo, waar moet je dan heen? naar welke school ofzo? ik wil liever niet naar de ROC.. ik wil naar een mode acedemie ze hebben daar mbo. maar hoe kom ik daar? kan ik daar gelijk al heen ofwat?
beetje hopeloos :confused: |
Met een vmbo diploma kan je naar verschillende mode academies
De website van kennisnet geeft een onderscheid aan tussen HBO en MBO opleidingen. Met een VMBO vooropleiding kan je naar een MBO opleiding. http://modeentextiel.kennisnet.nl/opleidingen |
En waarom kan je geen havo doen?
|
Citaat:
|
Maar je kunt wel havo doen als je dat wilt. Of wil je echt meteen door naar de mode-academie?
|
Citaat:
maar omdat je met havo verder komt is dat gelijk goed mee genomen! &dan heb jenog ouders die willen dat je hoger gaat bij mij dus havo. Zelf wil ik eigenlijk ook wel havo maar tog lijkt mij. mbo dan hbo fijner geen idee waarom!:D |
Je kan MBO en HBO fijner vinden omdat je dan praktisch bezig bent. Zeker als je de mode in wilt kan ik best begrijpen dat je dan zo snel mogelijk aan de slag gaat.
|
Citaat:
|
Dus gewoon MBO doen en niet naar je ouders luisteren.
|
Citaat:
|
Ja, je moet doen waar jij je happy bij voelt. Als jij een doener bent en graag met je handen werkt, dan zul je gelukkiger zijn op de modeopleiding dan op de havo. Bovendien is mbo praktischer dan hbo. Liever vmbo en dan een leuke opleiding dan vmbo en dan havo waar je ongelukkig op bent.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52. |