![]() |
Aanschaf nieuwe PC.. Help?
Hallo,
Ik ga na 4 jaar weer een nieuwe PC kopen. Toendertijd heb ik hier ook een topic gepost en obv jullie tips en adviezen heb ik toen een pc samengesteld waar ik zeer tevreden over was. Hij wordt nu weer traag en de nieuwste games draaien er niet meer op. Tijd voor een nieuwe dus. (a) Budget is ongeveer ongeveer 800 - 900 euro incl. een legale windows versie. Ik wil er sowieso goed op kunnen gamen. Sims 3 moet vlekkeloos kunnen draaien (met grafisch gezien vrij hoge instellingen) en ook spellen als COD 4 en Crysis moeten er goed op draaien. Dingen zoals Photoshop gebruik ik niet echt. Ik heb hier een voorbeeld gezocht. Voldoet deze pc aan mijn eisen? Wat raden jullie aan om te veranderen? :) Alvast bedankt! http://www.alternate.nl/html/product...2/?tn=BUILDERS |
Op zich geen slechte PC, maar je kunt met jouw budget wel iets beters in elkaar (laten) zetten. Ik heb met de PC builder op de Alternate site bijv het volgende systeem samengesteld:
Spoiler
Heb je een stuk snellere processor en een betere videokaart. |
is 4 gig geheugen genoeg? ik zie dat ze tegenwoordig ook 6 gig verkopen.. of is dat overdreven?
|
Ja hoor, 4GB is genoeg (en je kunt het natuurlijk altijd over een paar jaar nog uitbreiden). 6GB is eigenlijk alleen handig als je een (met jouw budget net iets te dure) Core i7 processor koopt; 6GB wordt nl. in kits van drie verkocht (3x2GB), en alleen de Core i7 ondersteunt zgn. 'triple channel' geheugen. Bij alle andere processoren val je terug naar single channel geheugen als je drie modules gebruikt, en dat is wat langzamer dan wanneer je twee modules gebruikt (dual channel).
|
offtopic:
zeker van je verjaardagsinkomsten:p |
Ik vind het alleen een bijzonder slecht processoradvies..
Dat ding wordt er in de meeste applicaties nog uitgetrokken door een 85 euro kostende AMD chip.. http://tweakers.net/reviews/1388/4/a...es-getest.html |
Je hebt het 'lager is beter' zinnetje niet gelezen? :p Core i5 is op één na in alle tests veruit de snelste. AMD doet het leuk in het budget- en middensegment, maar de Intels zijn gewoon sneller. Als je wat meer te besteden hebt is AMD dus niet echt een logische keuze.
|
Veruit de snelste voor twee keer de prijs..
Met de ervaring dat ik mijn X2 4800+ nu pas af en toe traag begin te vinden snap ik niet waarom je voor die vrij kleine verschillen het dubbele aan een proc. uit zou geven.. Bovendien heb ik een beetje een verkeerde pagina gepost, natuurlijk wint een proc. zonder L3 cache het niet op het gebied van fotobewerking.. |
het lijkt mij gewoon een goede I5 hoor....
ziet er verder ook wel netjes uit! |
thx voor alle reacties :)
Ik zit er over na te denken om mn pc bij MyCom te kopen, daar kan je m ook zelf samenstellen.. maar ikz ie die config er niet tussen staan.. sowieso die processor al niet.. en die videokaart ook niet? Zou iemand met me mee willen kijken? welke processor kan ik t beste doen enz? Wat heeft MyCom trouwens crappy videokaarten, of ligt dat aan mij? :s http://www.mycom.nl/CtoSystemProcessorTypes.aspx |
Bij MyCom zou ik dan het Phenom II systeem nemen, met de volgende aanpassingen:
Code:
Corsair 4 GB XMS2 TWIN2X4096-6400C5 € 53,95 |
is die videokaart ook goed? Waar ik alle nieuwste spellen op kan spelen? zonder gehaper e.d?
en heb ik dan wel waar voor mn geld? |
ja hoor ik heb hem ook, en nog geen games gehad die ik niet kon spelen :D ik verwacht ook dat hij nog wel even mee gaat.
Ik weet niet of het de goedkoopste winkel is, daar moet m@rco even op antwoorden of je moet zelf via tweakers.net kijken |
32b besturingssysteem bij 4GB geheugen? Dan is 64bit toch een betere keuze, of is dit bewust gedaan?
|
Niet echt, maar de MyCom verkoopt blijkbaar geen 64-bit OS. ;)
|
Ik wil als ik het koop het wel optimaal benutten anders vind ik het zonde.. dan gaat mycom dus niet door. :)
Is dit goed? Systeemassemblage 502 € 42,02 € 50,00 Behuizing NoRRoD Midi ATX zwart 3149 € 33,19 € 39,50 Voeding 500 Watt ATX 20570 € 41,18 € 49,00 MSI P55-CD53 21526 € 100,00 € 119,00 Intel Quad Core i5 750 21493 € 163,87 € 195,00 Crucial DDR3 1333MHz 4GB Kit 15491 € 69,75 € 83,00 WD Caviar Black 1TB 32MB Sata2 15070 € 79,83 € 95,00 Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 € 179,41 € 213,50 MS VISTA Home Prem. 64 NL OEM VOUCH 20390 € 116,81 € 139,00 Totaalbedrag excl. BTW: € 826,06 BTW: € 156,94 Totaalbedrag incl. BTW: € 983,00 |
Prima :) Ik zou wel wat geld investeren in een goede voeding. Geen merkloos 500W ding, maar bijv. een Antec EarthWatts 430. Desnoods zet je er een wat kleinere harde schijf in (WD Caviar Black 640GB oid), dan heb je dat verschil er ook weer uit.
|
maakt het niet uit dat geheuegen ddr3 is en videokaart ddr5?
|
Nee ;) Dat heeft verder niets met elkaar te maken en ook geen invloed op elkaar.
|
en wat is het verschil tussen 1333 mhz en 1066 mhz bij het geheugen? prijs is hetzelfde..
En is deze samenstelling echt een pc waar ik games goed op kan spelen? met de resolutie op gemiddeld tot hoog en waar ik wel ff paar jaar mee vooruit kan? |
aan te raden is om het geheugen opeen snelheid te nemen die een veelvoud is van de FSB van de processor.
|
Core i5 heeft geen FSB ;) Dus gewoon 1333MHz nemen.
En ja, dit is een PC waar je prima mee kunt gamen de komende tijd. |
Op alternate kom ik een stuk goedkoper uit. :)
Dit gaat hem worden als alles klopt:
Spoiler
|
(y)
Ik zou persoonlijk een Serial ATA brander nemen ipv IDE, is wat moderner ;) |
Iemand stuurde mij dit.. Is dit wat? IK wil sowieso 64 bit systeem en 1 gb harddisc..
500GB, SAMSUNG, HD502HI, 7200 rpm, SATA II, 32mb 3.5'', 500GB, SATA, 16Mb cache, 5400 rpm, ecogreen II series € 56,50 MIDDLETOWER X-GEAR Chrono XCH700S zilver 450 Watt voeding, 2xSATA, 20+4 Pin PSU, air duct € 55,00 SAMSUNG SHS223L 22xDVDR(W +/-), DL, SATA, zwart, lightscribe, zwart SATA, Zwart, Lightscribe € 24,50 KINGSTON 2048 MB, DDR3, 1333, PC10666 € 44,49KINGSTON 2048 MB, DDR3, 1333, PC10666 € 44,49 MSI AM3 790FX-GD70 AM3, 4xDDR3, 2xGLAN, 7.1, 4xPCI-E, 2xPCI, 8xSATA, 1xeSATA, 1xIDE, C/O SPDif € 179,49 AMD PHEMOM II QuadCore X4 955 (3.2 Ghz), AM3, BOXED AM3, 4x512Kb, 3200Mhz, Boxed, 125W € 199,00 NVIDIA GF9800GT, 512MB, PCI-E, VGA, DVI, TVOut PCI-E, 2560x1600, 2xDVI, TVOut, HDMI, VGA, aktief gekoeld€ 99,49 NVIDIA GF9800GT, 512MB, PCI-E, VGA, DVI, TVOut PCI-E, 2560x1600, 2xDVI, TVOut, HDMI, VGA, aktief gekoeld€ 99,49 MICROSOFT Windows Vista Home Premium 32bit DVD OEM (NL) SP1 € 105,50 |
Nee, dat systeem is op vrijwel alle punten slechter dan het vorige.
|
Oke. Dankje. :D Maakt het trouwens nog uit wat voor Serial Ata brander ik koop? Merk/type/etc?
|
Nee hoor, ze doen allemaal zo'n beetje hetzelfde. Zoiets is prima, maar elke andere eigenlijk ook :)
|
En die videokaart, de 4890, ik had gelezen dat ie snel heet wordt? is dat erg? Zit er in het systeem die ik heb genoeg koelers bij?
oh, en is het verstandig om een floppy drive er bij te doen? ivm opstartddiskettes enzo? Of is dat niet meer? |
zou niet uit moeten maken
en een floppy? da's wel heeel oud hoor :P absoluut niet meer nodig (gelukkig :D) |
Ja hoor, bij de kast zit een 120mm outtake fan (om warme lucht uit de kast de blazen), plus dat de koeler op die videokaart de warme lucht ook direct de kast uit blaast). Is verder prima.
Een floppy drive is tegenwoordig echt niet meer nodig. Opstartdiskettes heb ik al jaren niet meer gezien :p |
Okeuj. :D
|
Overigens, ik weet niet of je al besteld hebt, maar een Radeon HD5850 past ook nog (net) binnen je budget, als je het zo doet:
Spoiler
Die zijn pas uitgekomen en weer sneller dan de 4890 (en ik zie dat Alternate ze als een van de weinigen op voorraad heeft). |
thx voor je reactie :) ik ga morgen ff de stad in hier, dan ga ik ff kijken of ze die hier op voorraad hebben.
|
Haha, ik ben de stad in geweest hier, en mn lijstje in een winkel laten zien.. Is het gwn 400 euro duurder dan op alternate.nl :')
Ik bestel hem daar dus wel :p |
Oke. Ik ga vanavond of morgenavond bestellen.
Wil iemand alsjeblieft nog 1 x mijn lijstje na lopen of alles klopt en combineerbaar is? Ook staat er de melding: Let op het volgende U heeft een Processor met koeler (Boxed) geselecteerd. Houdt u er rekening mee dat u deze koeler altijd kunt vervangen door een andere koeler. Bijvoorbeeld een stillere of krachtigere koeler. Is dat belangrijk??
Spoiler
|
Je hebt nog steeds een IDE brander ipv een Serial ATA brander ;) Verder prima!
|
Citaat:
Samsung SH-S223B 22 / 8 / 16 speed, 22 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed dats toch ata? :p |
:Y
|
Oke, thx :D Huu, mn stiefpa neemt morgen de tanlijst mee van de zaak. Dan ga ik hem bestellen. Wat ik wel vaag vind, hij zegt dat alle onderdelen beschikbaar zijn (op groen), maar toch duurt het 8 - 10 dagen om hem te leveren?
|
Tja, het zal wel even duren voordat ze tijd hebben het ding in elkaar te zetten en te testen enzo. Alternate is een behoorlijk grote zaak waar het altijd erg druk is (kwam er vroeger best vaak toen ik er in de buurt woonde), dus ze zullen wel meer te doen hebben :p
|
Huhu oke :) is de na-service ook goed van alternate? mbt garantie enzo? kheb 1 jaar on-site garantie gedaan.. dus dat ze naar me toe komen om m te repareren.. voor die 25 euro :)
|
jeuj kheb t besteld. nu maar afwachten. :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57. |