![]() |
een paar vragen
heey allemaal. Ik loop nu stage en daar moet ik opdrachten voor maken. Ik heb een paar vragen die ik zelf niet kan beantwoorden en hoop dat iemand mij kan helpen.
1.Wat is het verschil tussen persoons- en bedrijfsgegevens? Geef van beide enige voorbeelden. 2.Welke persoons- en bedrijfsgegevens vallen onder de geheime gegevens? De vragen hieronder gaan over de Arbowet. 3.Worden ook de werkgevers door deze wet beschermd? 4.Noem vier verboden van deze wet. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Alvast bedankt! doegg |
persoonsgegevens zijn bv naam/adres/sofinummer/.. zaken die betrekking hebben op individuen.
bedrijfsgegevens gaan over het bedrijf als rechtspersoon dus niet over mensen. bv naam/bedrijfsvorm/kvknummer/adres/... deze gegevens staan meestal gewoon op de website van een bedrijf, dus zijn ze openbaar. Van beursgenoteerde bedrijven zijn ook de jaarverslagen openbaar. Hoe dat met niet beursgenoteerde bedrijven zit weet ik niet. Voor info over de arbo wet kun je ook op wikipedia terecht (arbeidsomstandighedenwet)of op http://www.arboportaal.nl/wet-regelgeving |
Dankjewel voor je hulp!:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26. |