![]() |
opgespaarde pijn
in de duisternis schijnt een licht
ergens schijnt een licht men zegt altijd dat je goed moet zoeken maar zoeken? zoeken waarnaar? naar dat licht? waar is het dan? idereen wijst altijd, altijd in de duisternis een punt dat zich niet tonen wil voor mijn ogen ben ik dan blind? ben ik dan gek? zie ik dan niet wat ze willen doen zie ik dan niet dat ze me proberen te helpen dat ze me in de juiste richting sturen dat proberen ze, hopend dat je de juiste weg neemt het goede pad, met zo min mogelijk kuilen in de weg een rechte weg maar in het duister zie ik geen weg geen pad, geen route, alleen duister men zegt dat er licht schijnt in het duister waar dan? dat is de makkelijkste vraag men wil het je allemaal geven maar is dat wat ik wil wil ik het licht dan wel zien wil ik het licht dan wel zien met behulp van iemand anders iemand anders hun ogen iemand anders hun ervaringen die me de weg wijzen iemand anders die met mij haar ervaring deelt om mij weer op weg te helpen naar het licht dat is een van de mooiste geschenken die wij mensen hebben gekregen om elkaar te helpen, elkaar te leren en dat licht dat schijnt dat licht dat schijnt in ieder ookal is het nog zo in duisternis gehuld het schijnt in elk mens hoe jong ook, hou oud ook en toen het licht op was was er geen rede meer voor de duister om nog aanwezig te zijn die was er immers om het licht een nut te geven de duister verdween alleen om de zon haar stralen te kunnen voelen in mijn leven ................................. blow me back to life... give me a chance to survive in this cruel and wicked world only to see touch and breathe once more to go simply where my feeling take me to to let my heart speak it's way the way of loving, loving once more only to fufill my chosen destiny so give me one more time to get the strengt i need to walk on a thousend more miles to the end of the world and perhaps you will join me on my journey, on my quest to walk next to me to keep on going, moving forwards ..................................... to give, to recieve these are just some of the things things we can share with each other things we all feel the need for from time to time the things wich makes life just a little more comfortable in the way living was meant to be but is it supposed to be like this going from one person to another sharing your intimacy with someone someone you just like not having any feelings for eachother beyond that then simply having fun it's hard for me to look at it that way never ever having done such a thing never just doing it for simply the fun of it without loving someone, without the comfort of a steady relationship is it so hard for me to imagine sharing that with someone i simply like is it not wrong of me to think in such ways feeling the way i do for someone i love even when it's over somehow i can not get myself over the idea of getting that close with someone i guess i'm simply afraid of how i will feel after having done such a thing afraid that i will hurt the people around me hurt them with my feelings feeling i wish i could ignore and put aside i hope that someone will help me help me accept these feellings and getting on with my life, like i should is this the way we are supposed to go physicly walkin on in one direction but still with every step you take getting torn apart inch by inch a bit more seeing yourself falling apart part for part still strugling on trying to salvage whatever you can trying to mend the peaces of your broken ... but in the end there is always someone there to help you help you pick up your pieces an putting them together once more silently knowing that this person will will shatter them once more .................................... ff tot leven blazen is iets wat we allemaal willen het eeuwige leven eeuwig zonder pijn maar mensen kunnen hier niet tegen bewijs willen ze bewijs dat ze leven leven in een wereld waar pijn wel bestaat een wereld zonder pijn is wat mensen niet willen accepteren kijken naar anderen met pijn naar jezelf leedvermaak nee zo noem je dat niet toch is het dat wel als jij kijkt naar iemand en je dan toch beter voelt is geen verplichting waar je mensen aan stelt je verwacht niet van ze dat ze weten wat jij weet weten welke ervaring jij hebt die jou dit onmenselijke gevoel geeft en dan nog eens worden aangsproken erop van heej doe jij is niet zo zielig waarom niet waarom mag ik me gevoelens niet uiten is dat wat andere mensen denken als ze jou zien, jou bekijken vanuit hun oogpunt het is niet te vergelijken vanuit jou standpunt denken dat jehet eeuwige leven heb met deze pijn dat gat voor altijd ja in je eigen waan in je eigen waan leef je voor eeuwig met die pijn loslaten die boel alles weg, kwijt, verdwenen op een dag wakekr worden en dan niet meer weten weten wat er gebeurt is onwetendheid is een zegen volgens meeste gelijk hebben ze als je in je waan leeft ik werd deruit gegooid iemand zij mij wat doe jij zielig en gelijk heeft ze ik doe ook zielig en voor het eerst in weken voor het eerst vond ik een schouder een vraag een antwoord een reden mijn keuze is gemaakt nooit meer in die waan nooit meer uitgezakt lopen nooit meer die traan doorgaan met leven dan kijkt men ook niet neer van daar heb je der weer een wat ben jij zielig! ................................ nog een dag in het leven in het leven van een jonge knul die niet meer gebogen door het leven gaat nu hoofd onhoog en borts vooruit schouders naar achter niet meer de pijn die hij gister had een keer is genoeg twee keer is teveel en de derde keer zou hij beter moeten weten komt nog wel de dag dat hij dat zien zal dat hij eerder zo had kunnen lopen maarje leven loop zoals het zelf wil of we nou het pad weten wat er gelopen gaat worden elke weg heeft altijd 2 richtingen hij die de makkelijk weg loopt loopt vaak om, rondje om de kerk hij die de moeilijke weg neemt loopt het risico nog verder om te lopen maar hij die het onbeschreven pad beloopt die zal de ware weg naar de vrijheid vinden want de weg naar vrijheid is nou eenmaal niet te beschrijven aan de andere kant de weg naar ongeluk is ook zo te vinden tenzij... tenzij je mensen hebt die je duwen van dat pad, alsmaar weer gevend om je zoveel dat ze het pad opbreken voor je en de kloof waarin je zou verdwijnen helemaal tot het randje hun liefde voor je der in gooien alles zolang die kloof maar niet diep is wanneer je der in valt. twee handen die je tegemoet komen twee handen die je uit het water helpen twee handen die je eens niet terug gooien twee handen die je vast nemen en knuffelen twee handen die je tegen zich aan duwen twee handen die je warmte laat voelen de twee handen van diegene die om je geven zullen wanneer jij het nodig hebt daar zijn voor je zolang jij die twee handen maar laat voor wat ze zijn geen vinger der afbreekt of eelt op die handen laat komen behandel ze lief het zijn tenslotte jou handen die je een ander ook zo zou aanbieden .............................. vandaag weer wat geleerd over mezelf dat de dagen niet altijd het zelfde zijn dat niet elk gevoel weer hetzelfde terug komt dat niet elke gedachte voor eeuwig is ik ben hoe ik denk dat ik ben ik ben hoe mensen denken dat ik ben ik ben zoals mijn daden zich tonen ik ben omdat ik denk dat ik ben gevoelens voor een ander veranderen konstant de wolken in hun manier ook geen twee keer hetzelfde weer geen twee keer dezelfde depressie de wolken gaan ook door met bewegen bewegen zoals de mens door alles in het leven alles wat hun grijpt alles wat hun doet denken... wie ben ik? de tijden die we bewust meemaken de tijden die we bust niet meemaken zo zijn gevoelens ook stop ze netjes achter een deur stop ze netjes onder de bank uit het zicht is uit het hoofd kon ik maar deze gevoelens bewust uitschakelen kan ik ook doe ik niet waarom wel is toch deel van leven is toch een deel van mij al mijn gevoelens zijn mij al mijn daden zijn mij maar alle ongesproken daden dan typeren deze jou ook niet tellen je ongesproken gedachten niet mee in jou oordeel wel maar iemand anders? niet iedereen denkt het zelfde er over niet ieder mens staat zijn ongesproken gedachten te woord niet ieder mens laat zijn geloelens de vije loop niet ieder mens is zoals je iemand kan omschrijven ieder die zich aangetrokken voelt tot iemand iemand anders die je veel doet iemand waar je voor zou willen veranderen iemand die jou vraag zoud kunnen beantwoorden man of vrouw liefde is universeel soullar |
ik hoop dat deze manier van verwerken helpt lieffie! en ik vind te gedichten mooi... heel mooi!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38. |