![]() |
Spellen zonder geweld ?
Mijn zusje van 11 mag van mijn ouders geen spelletjes spelen met geweld erin. Nu wil ze ook graag computer spellen spelen maar ik heb geen idee welk spel ik haar kan laten spelen.
Iemand 'n idee ? |
Wat voor hobbies heeft ze? houdt ze bijvoorbeeld van paarden ?
|
Ze is wijs met onze honden en vind dolfijnen geweldig. Haar kamer hangt vol met dolfijnen posters
en mobiele telefoons... daar raakt ze ook niet over uitgepraat. |
Haha, Je hebt spellen zoals The Sims (vast wel bekend) en Zoo tycoon (Dierentuin opzetten). Kom op dit moment ook niet echt andere spellen. Wat je wel zou kunnen doen is naar een free record shop of zo iets dergelijks gaan. En daar gewoon eens achterop alle doosjes kijken wat het inhoud. Er staat ook een 3+ of 12+ of 18+ op. Bij de 3+ zit er zo wie zo geen geweld in.
|
Er zijn een heleboel spellen zonder geweldig bij winkels zoals de Bart Smit. Ze hebben vaak zelfs een apart stukje met spellen speciaal voor de wat jongere mensen.
Verder is Viva Pińata redelijk zonder geweld, (let wel, sommige beesten kunnen doodgaan, maar dan komen er snoepjes uit, ik bedoel...) nogal kleurrijk en volgens mij best leuk voor de wat jongere mensen. |
|
|
Portal, Plants vs Zombies( ja oke het is geweld maar kom op)
|
viva pinata vind ik redelijk agressief hoor, ik sla me altijd een ongeluk met de tuinschep tegen t ongedierte :p
|
Animal crossing <3
|
De Myst-reeks, maar dat is misschien wat moeilijk. Rollercoaster Tycoon, racespelletjes, the 7th guest en the 11th hour (misschien ook wat moeilijk).
|
Ik denk dat er genoeg niet gewelddadige games te vinden zijn met wat google werk.
Sowieso komen er voor de Wii veel niet gewelddadige spellen uit die ook nog eens als leerzaam/gezond worden bestempeld. |
Citaat:
OT: PC of console? - alle Simspellen zijn zonder geweld - vrijwel elke racegame - adventuregames - puzzelgames (Sentinel Returns, Arkanoid, maar dan modernere varianten) - Theme Park/Theme Hospital/Rollercoaster Tycoon - My Horse and Me (van Nederlandse makelij) http://i.testfreaks.nl/images/produc...551.828067.jpg |
^ Correctie: alle simspellen kúnnen zonder geweld gespeeld worden. ;) Al is in sommige versies vooral psychisch geweld mogelijk, ook weer waar.
|
Syberia I en II, lijkt me.
|
Tetris + Ping
|
Citaat:
http://www.coloursandlight.com/wp-co.../pong-game.jpg |
Klopt,
Die game is ook al zo oud, ik vergeet gewoon hoe die heet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Geef der gewoon plants vs zombies, dat spel maakt haar iig beetje reflexen hebben avnaf endless survival 30+
|
Barbie in toverland ofzo :P?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44. |