![]() |
Border of Golden?
Hoi
Zijn er hier Border Collie of Golden Retriever fans? Ikzelf heb een Golden Retriever teefje van 7 jaar. Binnenkort ga ik waarschijnlijk ook een Border Collie teefje kopen. Ik weet eigenlijk al redelijk veel over de Border Collie want wij hebben er 5 in de familie dus ja... :-) Zijn er hier veel Borderfans? Lynn x |
Ik heb zelf een kruising tussen een Border Collie en een Windhond. Mijn ouders hebben een volle Border Collie qua uiterlijk, qua karakter is het een lui schaap. :D
Ik heb echt een absoluut zwak voor Border Collies, maar toch ben ik momenteel een stuk blijer met mijn BC kruising. :) Ik ben best een zeikerd wat betreft BC's. Het showtype vind ik lelijk en het karakter net te soft, maar een BC uit werklijnen is mij te neurotisch, te baasgericht. Lucky for me, heeft mijn hond van beiden rassen voornamelijk de goede karaktertrekjes geerfd, waardoor het voor mij steeds duidelijker wordt dat een 'echte' Border Collie niet aan mij besteed is op dit moment. |
Ik ben een groot fan van border collies! Maar niet van golden retrievers omdat ze vaak schrikkerig zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat een Golden Retriever zo hoog staat heeft er mijn inziens meer mee te maken dat een jachthond het imago van gezinshond heeft en ook met die reden wordt aangeschaft. En dat het gros van de (slechte) fokkers daar op inspeelt. Net zoiets als dat Jack Russels bekend staan als keffende, bijt mormels. Puur omdat ze het imago van leuk gezinshondje hebben en men zich niet realiseerd dat het een terrier in hart en nieren is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zeker! Alhoewel Mechelse Herders en Rottweilers mijn lievelingshonden blijven. Terwijl ik toch ooit door een Rottweiler heel hard gebeten ben.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39. |