Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Border of Golden? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1773784)

Lynniee 27-09-2009 19:10

Border of Golden?

Hoi

Zijn er hier Border Collie of Golden Retriever fans?
Ikzelf heb een Golden Retriever teefje van 7 jaar.
Binnenkort ga ik waarschijnlijk ook een Border Collie teefje kopen.
Ik weet eigenlijk al redelijk veel over de Border Collie want wij hebben er 5 in de familie dus ja... :-)
Zijn er hier veel Borderfans?

Lynn x

fractal-illusio 27-09-2009 21:09

Ik heb zelf een kruising tussen een Border Collie en een Windhond. Mijn ouders hebben een volle Border Collie qua uiterlijk, qua karakter is het een lui schaap. :D

Ik heb echt een absoluut zwak voor Border Collies, maar toch ben ik momenteel een stuk blijer met mijn BC kruising. :)
Ik ben best een zeikerd wat betreft BC's. Het showtype vind ik lelijk en het karakter net te soft, maar een BC uit werklijnen is mij te neurotisch, te baasgericht.

Lucky for me, heeft mijn hond van beiden rassen voornamelijk de goede karaktertrekjes geerfd, waardoor het voor mij steeds duidelijker wordt dat een 'echte' Border Collie niet aan mij besteed is op dit moment.

deadlock 28-09-2009 15:28

Ik ben een groot fan van border collies! Maar niet van golden retrievers omdat ze vaak schrikkerig zijn.

fractal-illusio 29-09-2009 13:09

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 29714530)
Ik ben een groot fan van border collies! Maar niet van golden retrievers omdat ze vaak schrikkerig zijn.

Ik moet de eerste schrikkerige Golden Retriever nog tegen komen......

deadlock 29-09-2009 14:02

Citaat:

fractal-illusio schreef: (Bericht 29717943)
Ik moet de eerste schrikkerige Golden Retriever nog tegen komen......

Ze staan toch echt heel hoog in de bijt top 10. En die wordt per 1000 honden samengesteld dus het is niet zo dat pitbulls er niet in staan omdat ze ondervertegenwoordigd zijn in aantallen.

fractal-illusio 29-09-2009 14:45

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 29718114)
Ze staan toch echt heel hoog in de bijt top 10. En die wordt per 1000 honden samengesteld dus het is niet zo dat pitbulls er niet in staan omdat ze ondervertegenwoordigd zijn in aantallen.

Dus een hond is schrikkerig omdat ie bovenaan in de bijt top 10 staat?

Dat een Golden Retriever zo hoog staat heeft er mijn inziens meer mee te maken dat een jachthond het imago van gezinshond heeft en ook met die reden wordt aangeschaft. En dat het gros van de (slechte) fokkers daar op inspeelt.

Net zoiets als dat Jack Russels bekend staan als keffende, bijt mormels. Puur omdat ze het imago van leuk gezinshondje hebben en men zich niet realiseerd dat het een terrier in hart en nieren is.

deadlock 29-09-2009 15:45

Citaat:

fractal-illusio schreef: (Bericht 29718254)
Dus een hond is schrikkerig omdat ie bovenaan in de bijt top 10 staat?

Err nee niet per definitie maar omdat ze relatief schrikkerig zijn staan ze in die top 10, misschien? In mijn ervaring zijn het schrikkerige honden. Geef mij maar labrador retrievers.

Lynniee 29-09-2009 17:12

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 29718521)
Geef mij maar labrador retrievers.

Ja,ieder zijn eigen mening hé. :)

deadlock 29-09-2009 22:23

Zeker! Alhoewel Mechelse Herders en Rottweilers mijn lievelingshonden blijven. Terwijl ik toch ooit door een Rottweiler heel hard gebeten ben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.