Citaat:
LGF schreef:
(Bericht 29728186)
Ik zie dat ze toch dat bedrag van mijn loon hebben ingehouden!:eek:
Kan ik het bedrag op een of andere manier dat nog terugkrijgen dan? :s
|
Schrijf ze een brief dat jij geconstateerd hebt dat er een fout is geslopen in de uitbetaling van je loon, en dat je volgens jouw berekening (uren maal loon) zoveel had moeten krijgen. Da's een neutrale bewoording, en biedt hen ruimte om de zaak af te doen als een foutje. Zelfs als het dat niet is helpt het om de zaak niet direct op de spits te drijven.
Dan krijg je antwoord, wellicht dat dat komt door die inhouding. Jij wijst er daarna op dat dat inhouden van loon tegen de wet is, en dat ze jou dat geld verschuldigd zijn, en het dus nog uit moeten betalen.
Daarna volgt het gewone traject om achterstallig loon op te eisen. Je maakt daarbij als drukmiddel gebruik van Artikel 625 BW waarin is vastgelegd dat je op den duur recht hebt op meer geld dan alleen het achterstallig loon. Dat kan oplopen tot 50% erbij.
Ik heb al eerder een dergelijke zaak uitgevochten waar een ex-werkgever op basis van een onwettige bepaling weigerde uit te betalen. Het is een simpele zaak, want ze hebben geen poot om op te staan. Zodra het bij de werkgever uit handen van de incompetente zetbaas en in handen van een jurist werd gegeven waren ze om. Die man wist dat ze voor de rechter als een gieter af zouden gaan.
Uiteraard bewaar je in dat hele traject een kopie van alles dat je hen stuurt.
|