Citaat:
Griezellezer schreef:
(Bericht 29764592)
Is allemaal te verwijten aan de mensen zelf, weet je wel.
|
Nee. Ik snap niet waar je dit vandaan haalt.
Citaat:
Volgens was "de mens" degene die zoveel duizenden jaren geleden al achter die doodsbange dieren aanzaten, en ze met pijl en boog te lijf ging, geslepen soort zwaarden, of met een dikke, zware houte knuppel, waarmee ze de arme beesten die kop insloegen! (Wat ze trouwens nu nog steeds doen!!!!!!!!!!!!!!!!! )
|
Du jij denkt dat die vlieg eieren is gaan leggen onder de huid van de mens omdat we duizenden jaren lang achter ze aanzaten? Niet dus. In dat geval zou het namelijk veel logischer zijn om iets anders te gaan doen zoals eieren uit de buurt van de mens leggen omdat de kans dat je dat overleeft groter is. Evolutie werkt niet zoals jij het hier zegt.
Alle levensvormen hebben een bepaald niveau van overorven geheugen oftewel instinct. Dat het instinct bij een aantal soorten zegt dat ze uit de buurt van mensen moeten blijven klopt (zoals in het
geval van wolven bijvoorbeeld) maar dat betekent niet dat de mens daar in de eerste plaats de reden voor is geweest.
Citaat:
De mens doen de dieren pijn, niet de dieren ons. Als je alles gewoon helemaal terug draait naar het begin, dan kom je, bij welk probleem dan ook op deze wereld!, bij de mens uit.
|
Wat kan ik met deze informatie? Niets. Misschien moet je mijn antwoord beter bestuderen.
Citaat:
Als wij de dieren eens met rust zouden laten, zouden dieren dan achter ons aan komen? - Nou, ik dacht het toch niet hoor.
|
Dus jij wil beweren dat als wij stoppen met het vangen vissen, haaien ons niet meer zullen aanvallen als we in het water stappen? Dit is uiteraard grote onzin. Er zijn grote haaiensoorten die op 500 meter diepte leven en nog nooit een mens gezien hebben en ons toch een kopje kleiner willen maken. Ze zien ons als prooi. Je gaat me toch niet vertellen dat katten muizen zijn gaan eten omdat de muizen de katten niet met rust wilden laten, duizenden jaren lang? De mens is gewoon een prooidier voor bepaalde diersoorten, mocht de situatie zich voordoen.
Citaat:
En wat hierboven al iemand schreef; wij mensen zouden niet kunnen overleven zonder "het eten" wat dieren ons geven.
|
Jawel hoor. We kunnen overleven op een puur plantaardig dieet. Het is niet gezond maar het kan wel.
Citaat:
- En daar mogen wij echt wel eens wat respect voor hebben, en niet met de dieren omgaan alsof het werkelijk NIETS waard is, gewoon opensnijden, vergiftigen, in een kooi van 10 cm duwen, gewoon dumpen in de vuilnisbak als een stuk zwerfafval!
|
Ik neem aan dat jij veganist bent?
Citaat:
En dat miljoenen dieren een verschrikkelijke, afschuwelijk pijnlijke dood moeten sterven, zodat een paar domme oude wijven op deze aardbol, weer iedere week een beter "crèmpje voor hun lellijke rimpeltjes" kunnen kopen!!!
|
En nog eens miljarden dieren worden langzaam en heel pijnlijk van binnenuit verteerd door het gif van spinnen, slangen en andere beesten, voordat ze opgegeten worden. Dus eigenlijk zijn dieren nog veel wreder dan wij. Weet je dat katten muizen en vogels voor de lol vangen, er een uurtje mee spelen terwijl het beest nog leeft (anders beweegt het niet zo leuk, snap je) en het daarna niet opeet. Lekker respectloos, vind je niet?
Citaat:
Je ziet het grote geheel gewoon helemaal verkeerd.
|
Nee hoor. Het grote geheel is dat de natuur een wrede plek is. Evolutie heeft dat bepaald.
Citaat:
En trouwens; hebben we het hier over shitvliegen en muggen? - Volgens mij niet hè? - Dat zijn insecten, (niet dat zij dus minder rechten hebben, maar ze zijn misschien wel wat vervelend - nou en? ). - We praten hier over DIEREN.
|
Insecten en strontvliegen zijn ook dieren. Ik vind het amusant dat je dieren meer 'respecteert' naarmate de aaibaarheidsfactor hoger is.
Als ik een mug doodsla is dat volgens jou niet erg, toch? Als ik nou thuis last heb van een muizenplaag en ik trap er daar een van dood? Is dat dan erg? En als ik nou een otter stukschop? Wedden dat je bij die laatste bijna over je nek gaat? Simpelweg omdat 'ie van die cute handjes heeft waarmee hij vanaf zijn buik eet in het water drijvend.
Seriously, zo hypocriet heb ik het zelden gegeten.