![]() |
Processor klokken
hallo, ik wil graag mijn processor gaan klokken, aangezien ik vind dat hij te sloom draait, ik heb een AMD Phenom X4 Quad-core processor type GP-9500 en als OS Vista Premium 32, iemand tips en weten hoe dit te doen??
|
eerst lezen voordat je gekke dingen gaat doen, google het en lees zo veel mogelijk!
Eigenlijk kan je wel veilig de bios in gaan, en als je een beetje weet wat alles is dan langzaam kijken of hij wat sneller kan. Wel goed opletten dat hij niet te heet gaat worden (download een temp prog als " coretemp") Als je dit nog niet snapt zal ik er nog niet aan beginnen zonder eerst wat handleidingen te lezen hier kan je wel veel info vandaan halen ;) veel succes en brand dat ding niet kapot he :D |
Als je er geen verstand van hebt: niet doen.
En idd veel documentatie lezen, kijken welke mogelijkheden je moederbord biedt, in kleine stapjes (zo klein mogelijk) overclocken, stresstests uitvoeren na een OC en als je verder wilt gaan sowieso niet doen met een boxed cooler. |
Als je een Socket AM2+ moederbord hebt kun je er waarschijnlijk zonder problemen een Phenom II X2 550 of een Phenom II X3 720 in zetten (misschien wel BIOS update nodig). Die zijn sowieso sneller dan wat je nu hebt en je kunt ze heel makkelijk overclocken door de geunlockte multiplier.
|
het probleem van de temperatuur zou onmogelijk zijn, na 4 uur zware processen komt hij niet boven de 40 graden uit
|
dus je hebt het al gedaan?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05. |