Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Studies met weinig uren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1774678)

xxceline 03-10-2009 18:56

Studies met weinig uren

Iemand enig idee welke studie weinig contact uren hebben ? Welke als minst zwaar worden ervaren ?

Commando 03-10-2009 20:47

Rechten. Voor een studie met weinig contact-uren moet je een studie kiezen waarbij geen (praktijk)handelingen moeten worden geleerd. Rechten is daarvan ene voorbeeld. Hiervoor deed ik chemie en had ik minimaal 5 uur in de week verplicht praktijk + verplichte opgaven die je moest maken en uitwerken. Nu is dat niet meer zo met de studie rechten waarmee ik onlangs ben begonnen.

Frankrijk 03-10-2009 20:55

Misschien even bij de LOI kijken?

YumYum 03-10-2009 21:44

Ik doe de lerarenopleiding Nederlands op het hbo en ik heb 11 contacturen per week. Dat vind ik ook niet echt veel...

Sarah 03-10-2009 22:33

Over het algemeen ervaren mensen die studie als het minst zwaar, die het meest aansluit op hun interesses.

xxceline 04-10-2009 18:04

Citaat:

Frankrijk schreef: (Bericht 29733508)
Misschien even bij de LOI kijken?

(n)

xxceline 04-10-2009 18:06

Nog meer suggesties?

Micromensje 04-10-2009 18:52

Het gaat erom wat je leuk vindt, niet of die studie nu veel of weinig contacturen heeft. Bovendien kan weinig contacturen ook een nadeel zijn, omdat je minder gelegenheid hebt om vragen te stellen waar je direct een antwoord op krijgt.

Evatjuhhhh 04-10-2009 20:45

Psychologie heeft weinig contacturen. Bedrijfskunde en Bestuurskunde hebben er ook niet echt veel. Maar het is maar net waar je passie ligt, zoals al eerder gezegd gaat een studie met passie vaak makkelijker :)

Breg 04-10-2009 23:00

Weinig contact uren = niet per se minder zwaar. Het betekent juist meer zelfdiscipline omdat je waarschijnlijk meer zelfstudie zal moeten doen.
Ik heb soms vakken zonder colleges omdat het allemaal zelf-studie is, maar dat maakt het naar mijn idee echt niet altijd leuker...

T_ID 05-10-2009 10:24

Theaterfilosofie staat te boek als een absoluut grapje. Ik heb iemand ontmoet die dat deed, die maar twee uur in de week les had, zonder noemenswaardige opdrachten om zelfstandig te doen.

Psychologie en sociologie hebben beide de naam zeer makkelijke studies te zijn.

Voor de rest moet je natuurlijk opletten hoeveel zelfstandig werken erbij zit. Ik heb ook vakken met 4-6 uur contacturen per week, maar meestal moet je daarvoor wel een groot boek plus andere literatuur doorbaggeren, en ook groepsopdrachten hebben endemische vormen aangenomen. Elk vak valt je er wel mee lastig. Als je dat probeert te halen met 20-25 uur per week aan totale tijdsinzet dan maak je geen schijn van kans.

xxceline 06-10-2009 19:40

Ik studeer in BE psychologie. Toch wel 25 uur per week college..
Deed hiervoor een 1.5 week iets anders, wat ik om een fysieke reden niet volhield ;)
Vorig jaar 7 uur naar school per week [vwo sprint, nl] en moet toch zeggen dat al deze uren me niet echt goed vallen.. Als je alle colleges mist, mis je gewoon belangrijke info. Vandaar mijn vraag. Nu overstappen kan niet meer, maar als ik hard werk en mn P haal had ik nog wat kans in NL heb ik begrepen..

MizZoo 06-10-2009 20:48

25 uur per week college in Nederland ga je denk bij geen enkele tegenkomen. Ik denk dat je op maximaal de helft van dat kunt rekenen voor psychologie.

Jannekus 06-10-2009 21:36

Ik weet ook dat bij sommige studies in Nederland alle hoorcolleges opgenomen worden en dat je ze via internet kan terugkijken (geen idee welke studies/welke universiteiten) maar dan kun je het thuis dus kijken, misschien dat je dat fysiek wel volhoudt dan :o. En dat je wel naar je werkcolleges gaat.

Lorelei 07-10-2009 11:59

25 uur college komt in Nederland vrijwel nooit voor volgens mij (misschien bij geneeskunde?). Ze gaan in Nederland er wel vanuit dat je ongeveer 20 uur met een vak bezig bent. Dus vooral zelfstudie (en deels college).

Edit: En je hebt dus in principe 2 vakken. :P

Lilium 08-10-2009 08:26

Bij geschiedenis en literatuurwetenschap heb je weinig colleges.

Lucky Luciano 10-10-2009 20:54

Citaat:

grl schreef: (Bericht 29745674)
25 uur college komt in Nederland vrijwel nooit voor volgens mij (misschien bij geneeskunde?). Ze gaan in Nederland er wel vanuit dat je ongeveer 20 uur met een vak bezig bent. Dus vooral zelfstudie (en deels college).

Het eerste half jaar heb je bij werktuigbouwkunde gewoon 36 uur per week les

Sarah 11-10-2009 09:36

En bij geneeskunde heb ik misschien een paar keer de 25 uur in een week aangetikt, maar meestal was het zo'n 12-16 uur ;) (coschappen uitgezonderd natuurlijk). Bij echte bètastudies heb je vaak veel practica waardoor je veel meer aanwezig moet zijn, bv. biologie, natuurkunde.

rensd 11-10-2009 12:45

Citaat:

MizZoo schreef: (Bericht 29743795)
25 uur per week college in Nederland ga je denk bij geen enkele tegenkomen. Ik denk dat je op maximaal de helft van dat kunt rekenen voor psychologie.

Uhmm.. Bij genoeg studies hoor. Kijk maar eens rond op de UT, TU/e of TU Delft. Zelfs heb ik soms blokken met een weekrooster wat helemaal gevuld is. Elke dag half 9 tot half 6.

Disturbedangel 11-10-2009 16:14

Ik studeer scheikunde en ik kom dit blok ook zeker wel aan de 25 uur inderdaad.

Kazet Nagorra 12-10-2009 15:24

Psychologie, sociologie, geschiedenis. Dat zijn de bekende pretstudies.

doezel 14-10-2009 00:26

Citaat:

Eh, ze gaan er in België ook vanuit dat je vooral je tijd besteedt aan zelfstudie hoor.. Zelfs meer dan in Nederland zou ik zo denken.

Micromensje 14-10-2009 13:27

Plus zelfstudie ben je voorzover ik hoor zo'n 25 à 30 ur per week met je studie bezig.

Briseïs 14-10-2009 14:58

Citaat:

doezel schreef: (Bericht 29766707)
Eh, ze gaan er in België ook vanuit dat je vooral je tijd besteedt aan zelfstudie hoor.. Zelfs meer dan in Nederland zou ik zo denken.

Ze zegt toch ook helemaal niet dat dat in België niet zo is?

Lorelei 14-10-2009 16:38

Nee, inderdaad. Ik probeerde alleen aan te geven dat hoewel sommige studies in Nederland weliswaar weinig college-uren hebben, je vaak toch nog veel tijd eraan kwijt bent met zelfstudie. Ik laat me niet uit over hoe dat in België is, weet ik veel, ik studeer niet in België.

Sanne_S 01-11-2009 13:13

Het maakt helemaal niet uit of je weinig contacturen heb. Je bent na school toch vaak lang bezig met studeren. Dus kies wat je leuk vind en ga niet zoeken naar een 'makkelijke' studie of een studie met weinig contacturen!

SiemdeCyper 02-11-2009 10:19

Citaat:

Kunstacademie!

Elle 04-11-2009 23:03

Citaat:

25 uur college komt in Nederland vrijwel nooit voor volgens mij (misschien bij geneeskunde?).

Citaat:

grl schreef: (Bericht 29768299)
Nee, inderdaad. Ik probeerde alleen aan te geven dat hoewel sommige studies in Nederland weliswaar weinig college-uren hebben, je vaak toch nog veel tijd eraan kwijt bent met zelfstudie. Ik laat me niet uit over hoe dat in België is, weet ik veel, ik studeer niet in België.

Geen 25 uur aan colleges inderdaad :p Ik studeer geneeskunde en als ik geen stages heb, een paper moet schrijven of moet meelopen heb ik meestal tussen 6-10 hoorcolleges (per college 45 minuten) 2-3 vaardigheidsonderwijs (2 uur per keer) en ongeveer een keer per 2 weken extra verplicht onderwijs met mijn studiegroepje. (2 uur per keer). Daarnaast is volgens mij elke week ongeveer 15-20 uur voor zelfstudie gereserveerd. Zo is het dus als je alles volgens het rooster volgt en doet, maar als ik echt wil kom ik met ongeveer 8 uur per week ook wel uit en volgens mij een heleboel studenten met mij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.