![]() |
Geluid werkt niet meer
Als ik m'n laptop opstart, en in Windows kom, hoor ik gewoon het opstartmuziekje. Maar daarna stopt het met werken. Alles lijkt gewoon aan de staan, hij is niet gemute, het groene balkje gaat gewoon op en neer in mn taakbalk bij het geluid icoontje, maar er komt maar geen geluid uit m'n speakers. Ook een koptelefoon werkt niet.
Mijn laptop is een Sony Vaio VGN-CR21S en ik heb Windows Vista. Iemand enig idee wat ik kan proberen? |
Heb je in het programma waar je de muziek hebt staan niet iets gemuted ?
Zo niet moet je eens kijken bij de geavanceerde opties bij de luidsprekertjes kan ook zijn dat niet de hoofd ingang maar een ander schuifje gemuted is. |
Zoals ik al zei, niks is gemute.
Nu doet het geluid het af en toe wel weer, om er een paar uur later gewoon weer mee op te houden. Iemand nog tips? |
Ik denk dat je misschien de driver van je geluidskaart beter even kan opnieuw downloaden en herinstalleren.
|
Had ik al geprobeerd, werkt ook niet :)
|
Heeft het niet te maken met of je op netstroom werkt of niet? Sommige laptops kunnen de geluidskaart uitschakelen wanneer er op de accu wordt gewerkt, om stroom te besparen.
|
Nee, ook op netstroom werkt 't niet. Gisteren deed het geluid het wel een tijdje opeens, en toen ik m'n muziek uitzette in iTunes hield hij er op een gegeven moment weer mee op.. Echt heel vreemd en vervelend :( Nergens doet het geluid t dan meer.
|
Bij laptops heb je heel vaak dat er kabeltjes gewoon contact verliezen. Dus waarschijnlijk zit er een steekje los dat af en toe contact maakt, waardoor je dus even geluid hebt.
Valt onder de garantie. :) |
Citaat:
|
Garantie is allang verlopen, zit nu trouwens in de VS voor een semester, dus kon er ook niet mee naar de winkel oid. Heb het maar opgelost door een Macbook te kopen, nooit meer Windows:P en op m'n vaio knikker ik wel een keer opnieuw window. Bedankt iig voor jullie hulp.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49. |