![]() |
Nieuwe fiets, tips.
Ik heb vandaag een hele mooie fiets gekocht met een ketting slot. En ik vroeg me af wat ik het beste kan doen om diefstal te voorkomen?
Volgens de fietsen verkoper is de ketting slot de beste slot, en moeilijk stuk te krijgen. |
Doe dit slot niet door het wiel heen, maar door het frame.
Die sloten zijn trouwens wel open te krijgen hoor. |
Als het een hele dure fiets was, zou ik 'm laten verzekeren voor een paar jaartjes. Heb ik met de mijne ook gedaan.
|
Ik had een nieuwe fiets, niet eens zo heel nieuw... En binnen een week gestolen. Hij stond netjes opslot met het kettingslot (door het frame en ergens aan vast) en het gewone slot, maar het mocht niet baten. Volgens mijn oom hadden ze de sleutel ofzo, weet ik het... Je kan het beste je fiets in vreselijk afzichtelijke kleuren verven en een goed slot er op en dan maar hopen dat iedereen er afblijft, verzekeren kan ook maar helpt niet tegen het stelen.
|
Dit is echt klote zeg. Ik maak me heel erg zorgen! Ik ben nu al gehecht aan me nieuwe fiets, hij is zo mooi en rijdt zo heerlijk! Wat is dit voor een maatschappij waar je niet eens een fiets zonder zorgen kunt kopen:s.
Nu maar hopen dat die niet gestolen wordt:S. |
Als je maar wel een Batavus, Loekie of Sparta hebt gekocht!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46. |