![]() |
free pvp mmorpg
ik ben op zoek naar een mmorpg waarin pvp een hoofdrol speelt.
Ik ben een tijd erg enthousiast geweest over tibia. Maar ben op zoek naar iets nieuws. met pvp in de hoofdrol bedoel ik dat je niet eindeloos gestraft wordt als je iemand killt maar dat je er ook wat aan hebt. Dus niet dat je ineens niet meer met NPC's kunt praten of dat soort dingen. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en misschien een suggestie hebben Runescape vind ik overigens maar niks;) |
Guild Wars? Ik ken vrij weinig MMORPG, simpelweg omdat Blizzard met WoW die complete markt domineert, zelfs zo sterk dat de afzet van compleet andere genres er ook door beperkt worden.
|
Ik zou gewoon wat geld neerleggen en een degelijk mmo abo nemen. Gratis is kwalitatief niet te vergelijken met wat je krijgt voor een paar duiten.
|
en welke pay to play rpg's zou je dan aanraden als ik van pvp houd naast wow?
|
Geen. Ondanks wat schoonheidsfoutjes is WoW het meest interessant :(
|
WoW is helaas inderdaad nog niet overtroffen, en WoW heeft toch wel flink wat gebreken.
|
MMO's zijn sowieso een vreselijk slecht principe. Sorry voor de fans er van, maar het komt toch meestal neer op tig uur besteden aan het rondrennen en killen van duizenden monstertjes. En dan nog meer rennen om weer terug te komen en je reward te halen. Om dan weer te rennen naar een nieuwe quest. (jaja als je uiteindelijk level 70 oid haalt wordt het allemaal heel gaaf en leuk, maar waarom zou je duizenden uren en een flink bedrag besteden om uiteindelijk een wat leuker spel te krijgen?...)
Er zijn zat hele goede RPG's te verkrijgen, vast ook wel met multiplayer functie. |
Tja, Neverwinter Nights is oud, en zijn opvolger deel twee ook wel, maar heeft tientallen zo niet honderden servers die in zijn geheel of grotendeels om PvP draaien. Enige regel daarbij is meestal dat je mensen niet out of character, oftewel, als persoon, uitscheldt, en dat je niet speciaal gaat om anderen te irriteren.
Het spel kost natuurlijk geld, inloggen online is gratis en onbeperkt. Voor zover Lamespy meewerkt tenminste. Kern van de zaak is dat veel van die servers variëren in hoeveel moeite character building, oftewel het opbouwen van een personage dat een beetje kan vechten, kost. Soms krijg je het maximale level gratis, en draait het puur om spelen. Niks 1000+ uur besteden aan saaie dingen om een beetje mee te kunnen doen, zoals in WoW. Het hangt er reuze van af waar jij naar op zoek bent. Als je primair zoekt naar de spelervaring van PvP met andere spelers in een RPG setting kun je vrijwel alle RPG spellen met een online functie proberen. Als je per se het nieuwste en beste wilt, is de keuze zeer beperkt. Bovendien, ik ga het toch zeggen, is bij WoW verslaving altijd een risico. Veruit de meesten veranderen niet in freaks, ik ben de eerste om dat toe te geven, maar het gebeurt veel te vaak dat dingen als school of andere belangrijke tijdsbestedingen eronder lijden, om het niet te noemen. Ik heb er in ieder geval een paar maanden terug nog eentje gezien die serieus zoveel WoW speelde dat hij later professionele hulp moest zoeken. Kernachtig samengevat is het een groot risico als je denkt dat het jou niet zal gebeuren, en een klein risico als je je bewust bent dat het je kan overkomen. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarbij is het principe niet helemaal hetzelfde. Ik heb nog niet één RPG gespeeld waarbij ik verplicht kilometers af moest leggen om bij een quest locatie te komen en dan weer terug. Daarbij missen er, in mijn ogen in ieder geval, een deel van de RPG dingen die in andere RPG games wel zitten. Onder andere een mogelijkheid om sommige quests op meer dan één manier op te lossen, beïnvloeding van NPC's door stats en skills, enz. |
Citaat:
Citaat:
Wat je als laatst noemt mag dan waar zijn, maar het blijft subjectief. Je kan net zo goed zeggen dat een 'reguliere' rpg aspecten mist die mmo's weer wel hebben. Bovendien heeft de nieuwe star wars (kotor) mmo beloofd juist die missende ingredienten erin te verwerken. Ik begrijp je punten wel hoor, maar een statement als "mmo's zijn een verschrikkelijk slecht principe" is natuurlijk waardeloos in een topic waarin iemand juist op zoek is naar een mmo. Dat er bepaalde verschillen tussen de twee zijn verandert trouwens niets aan het principe. Daarom noem je het een principe. |
bekijk Conquer Online maar is. alleen was het vroeger veel en veel leuker.
|
Citaat:
Dat het een klein bedrag per maand is is natuurlijk eveneens onzin, 12 euro per maand is op jaarbasis 144 euro. Plus nog de kosten van het spel zelf, en eventuele expansions. Maakt het spel toch wel aanzienlijk duurder dan vrijwel elk ander spel. Misschien dat het het waard is, maar dan nog, het is wel duur vind ik. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu lijkt het net alsof ik een WoW fetish heb ookal ben ik alweer een tijdje gestopt. Het was weer eens tijd voor wat nieuws na weet ik hoeveel jaar pvp'en. |
Wow mist een behoorlijke storyline, dat doen ze niet meer als vroeger.
|
Knight online heet tegen woordig dacht ik knight empire dit is een pvp game, als je echt wil pvpen vanaf het begin wil ik je Warhammer online aanraden, je kunt daar pvpen vanaf lvl 1 en ook puur lvlen op pvp.
Helaas doen ze niet veel aan cheaters, bugs verhelpen ze niet, en sinds Aion er is zullen er niet veel spelers over zijn etc etc. Warhammer is wel een betaalde game. Probeer anders op http://www.mmorpg.com/index.cfm?bhcp=1 dan gamelijst, en kies wat spelletjes uit. Er staat welke spellen gratis zijn en welke je moet betalen. Op de speellijst staan echt bijna alle games die online zijn uitgebracht of zelfs nog gemaakt moeten worden en open/closed beta zijn. Zoek op de lijst en er staat vast wel een game tussen die je leuk zal vinden. |
als je tibia heb gespeeld hoe kan je runescape dan niks vinden -.-
|
Priston Tale, alleen is dat tot level 40 als ik het goed heb. Een van de leukste free mmorpg's die ik gespeeld heb.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35. |