Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   als je je eigen hersens kon veranderen... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=177635)

Isa 05-08-2002 10:08

als je je eigen hersens kon veranderen...

..wat zou je dan veranderen?
'deze vraag naar aanleiding van de topic 'perfect''

lady_x 05-08-2002 10:34

Citaat:

Kenny McCormick schreef:
..wat zou je dan veranderen?

Niks.
Omdat ik niet weet hoe het is om anders te zijn, dus mis ik niets.

twijfelaarDH18 05-08-2002 10:38

niks, want dan zou je je leven drastisch kunnen veranderen, je zou een andere persoonlijkheid kunnen krijgen

xsten 05-08-2002 13:34

Ik zou zorgen dat ik iets zekerder zou zijn over mezelf en iets minder zou nadenken over alles... oh en mezelf iets minder jaloers maken.

Gatara 05-08-2002 15:04

Ik zou heel graag willen dat ik - het bewustzijn van de hersenen - weet hoe andere delen van de hersenen werken (signalen geven e.d.) zonder dat ik hierbij mijn hersenen moet onderzoeken met ingewikkelde apparaten.

Ook zou ik graag willen dat ik niet slechts 1 derde van mijn hersenen gebruik, maar alles. :)

lady_x 05-08-2002 15:13

Citaat:

xsten schreef:
Ik zou zorgen dat ik iets zekerder zou zijn over mezelf en iets minder zou nadenken over alles... oh en mezelf iets minder jaloers maken.
Oh ja moest ik dingen kunnen veranderen, ik zou een hele lijst opnoemen maar dan maak je van jezelf een ander persoon. Je bent nu eenmaal zoals je bent en wie zegt dat ik me gelukkiger zou voelen moest ik dingen aan mezelf gaan veranderen?

Isa 05-08-2002 19:04

Citaat:

lady_x schreef:

Niks.

waarom wil je niet perfect zijn? wil je bang zijn voor dingen waar je niet bang voor hoeft te zijn? (spinnen ofzo) ik niet, ik wil mijn zinloze fobies weghebben. en ik wil een kei worden in wiskunde en talen en ook belangrijk, het onderscheiden van gezichten.
waarom zou ik zwak en zielig moeten blijven zoals moeder natuur me geschapen heeft? waarom vast blijven houden aan dit stadium van evolutie? ik zou graag bv. me niet meer vernederd willen voelen door mijn herrineringen en tegelijkertijd zou ik mijn geheugen willen perfectioneren. ik zou ook een zo groot mogelijke controle over mijn emoties en gedachten willen hebben.
moet ik dat niet doen omdat ik niet weet hoe het is om zo te zijn?
about time dat ik leer hoe het is om zo te zijn.

Oh ja moest ik dingen kunnen veranderen, ik zou een hele lijst opnoemen maar dan maak je van jezelf een ander persoon.

ja,en? ik wil niet de persoon zijn die ik nu ben.
[b]
Je bent nu eenmaal zoals je bent
[b/]
helaas.

en wie zegt dat ik me gelukkiger zou voelen moest ik dingen aan mezelf gaan veranderen?

je serotoninehersencellen die je ongetwijfeld ook kunt vermeerderen.

Just Johan 05-08-2002 20:05

mijn verlanglijstje:

* een plug&play zelfvertrouwenstimulerendhormoonafgevendeklier.

* een verbeterde generator om m'n concentratievermogen op peil te brengen en te houden.

dat was 't wel voor nu

xsten 05-08-2002 20:28

Citaat:

lady_x schreef:

Oh ja moest ik dingen kunnen veranderen, ik zou een hele lijst opnoemen maar dan maak je van jezelf een ander persoon. Je bent nu eenmaal zoals je bent en wie zegt dat ik me gelukkiger zou voelen moest ik dingen aan mezelf gaan veranderen?

Wat heeft dat er mee te maken dan? Ik geloof toch dat het MIJN antwoord was, waar IK achter sta en niet jij. Tuurlijk kan ik mezelf niet veranderen. Ook zou ik dan een ander persoon zijn. Maar goed, jij zegt niks te willen veranderen als het zou kunnen prima, dan hoef je toch niet in te gaan op mijn antwoord........... :rolleyes:

Rerisen Phoenix 06-08-2002 06:49

ik zou best veel veranderen maar ik ga hier niet vertellen wat.

(dient mijn belangen niet ;) )

lady_x 06-08-2002 10:58

Citaat:

xsten schreef:

Wat heeft dat er mee te maken dan?

Euhm :confused: tuurlijk dat het JOUW reactie was, ik quote het enkel omdat ik een andere visie heb die niet verder sloeg op jouw reactie maar in het algemeen! :rolleyes:

Flamma Varga 07-08-2002 10:22

ik wil zo'n telikinese kwab erbij dan :)

freakjuh 13-08-2002 22:17

k zou wel wat meer zelfvertrouwen willen hebben jah....en een fotografisch geheugen :p

Black Soul 13-08-2002 23:35

xou een hele hoop veranderen, ik snap echt geen ene flikker van mezelf!

nare man 14-08-2002 01:42

Minder gevoelig.

Isa 14-08-2002 06:35

Citaat:

nare man schreef:
Minder gevoelig.
en in welk opzicht ben jij gevoelig dan?
gevoelig houd meer dan 1 dingg in.

Kirk22 14-08-2002 12:08

qua school, omgaan, sport, koken, *alles dus* ben ik niet perfect dus verander daar overal maar wat aan.

nare man 14-08-2002 13:22

Citaat:

Kenny McCormick schreef:
en in welk opzicht ben jij gevoelig dan?
Overgevoeligheid in de psychologische zin. Ik trek me teveel dingen aan. Ook dingen die totaal niet op mij slaan of niet persoonlijk tegen mij bedoeld zijn, kunnen me echt dagen dwarszitten.

REIE 14-08-2002 16:21

Citaat:

Rerisen Phoenix schreef:
ik zou best veel veranderen maar ik ga hier niet vertellen wat.

(dient mijn belangen niet ;) )

Als mijn hersenen in m'n voeten zaten zou ik ook wel een minder grote schoenmaat willen hebben...

Als je je brein wil veranderen, dus iets unieks van jezelf, betekend het eigenlijk dat je een ander zou willen zijn, niet? Zinloos lijkt het me.

REIE

KontraDix 14-08-2002 19:08

Citaat:

REIE schreef:

Als je je brein wil veranderen, dus iets unieks van jezelf, betekend het eigenlijk dat je een ander zou willen zijn, niet? Zinloos lijkt het me.

Onzin. Je verandert voortdurend. Je kleding verandert, je zelfbeeld verandert, je ervaringen veranderen. zelfs je lichaamscellen vernieuwen zich voortdurend.
Ben je dan een ander?
Als ik een operatie onderga, ben ik dan een ander?

Maar ik bewonder het dat je niets aan jezelf wil veranderen, dat is een goed teken.

Milk 14-08-2002 19:32

ik zou graag een wiskundig inzicht willen hebben dan.

mar87 14-08-2002 20:17

dat ik niet zo gesloten ben

dat ik sneller wat weet te zeggen

REIE 14-08-2002 22:12

Citaat:

KontraDix schreef:

Onzin. Je verandert voortdurend. Je kleding verandert, je zelfbeeld verandert, je ervaringen veranderen. zelfs je lichaamscellen vernieuwen zich voortdurend.
Ben je dan een ander?
Als ik een operatie onderga, ben ik dan een ander?

Maar ik bewonder het dat je niets aan jezelf wil veranderen, dat is een goed teken.

Volgens mij zijn hier 2 soorten veranderen. Van het ene individu naar een ander bedoel ik, en jij van schaaft en plamuurt wat bij jezelf.

REIE

Kirk22 14-08-2002 23:21

Citaat:

nare man schreef:

Overgevoeligheid in de psychologische zin. Ik trek me teveel dingen aan. Ook dingen die totaal niet op mij slaan of niet persoonlijk tegen mij bedoeld zijn, kunnen me echt dagen dwarszitten.

kan je oefenen

nare man 15-08-2002 01:00

Citaat:

Kirk22 schreef:
kan je oefenen
Believe me, I've tried. Ik ken mezelf door en door.

Biertjehakken 15-08-2002 01:03

Citaat:

nare man schreef:

Believe me, I've tried. Ik ken mezelf door en door.

Kom jij eens heel rap online!!

Isa 15-08-2002 06:21

Citaat:

KontraDix schreef:

imho is dat eerder een slecht teken.

Q_GIRLY 18-08-2002 16:06

Citaat:

lady_x schreef:
Niks.

Juist

Rufus Lee 18-08-2002 16:38

ik zou m'n hele persoonlijkheid wel willen veranderen.....

het liefst zou ik mezelf als een super-extreem iemand willen zien, het liefst met zo weinig mogelijk gevoel

Tio 19-08-2002 08:21

Citaat:

Dat herken ik. Op zich zou je kunnen zeggen dat dat nu bij mij veranderd gaat worden, d.m.v. therapie. Ik wil ook dat dit veranderd, want ik heb er echt last van. Meer dingen veranderen hoeft voor mij niet. Ik ben wel tevreden met m'n capaciteiten nu. Wat me wel wat lijkt is m'n overige 70% aan ongebruikte hersens inzetten, wie weet wat je daar mee kan...

PS Zou het niet een beetje saai worden als we opeens allemaal "perfecte" mensen waren?

Nomen-nescio 19-08-2002 21:57

Slimmmmer!
Er zijn zoveel dingen waarbij ik denk : "Jeezus dat ik daar niet ff eerder achter kon komen". Dat ik mezelf gewoon dom vind, en daar kan ik dan niks aan doen! Dat is vervelend. Kwil slim zijn ! :)

superpoepdoosje 19-08-2002 22:06

slimmer niet, ik vind mijzelf wel slim genoeg en met mijn persoonlijkheid ben ik ook blij.

maar misschien dat mn hersens mn ogen iets beter hadden kunnen laten werken...zucht...lenzen... :o

Alexander 21-08-2002 16:11

Het liefst zou ik helemaal niets willen veranderen. Ik kan leven met hoe ik nu ben, met de vele zwakheden die ik heb. Dat maakt mij tot mens, hoewel dat niet altijd even geweldig is. Het maakt het leven minder gemakkelijk, maar in mijn ogen is dat een zegen - des te intenser geniet je van de mooie dingen :)

KontraDix 21-08-2002 21:05

Citaat:

Tio schreef:

Wat me wel wat lijkt is m'n overige 70% aan ongebruikte hersens inzetten, wie weet wat je daar mee kan...

Het is niet zo dat 70 procent van je hersenen ongebruikt blijven, je gebruikt 100% van je hersencapaciteit, alleen niet alles tegelijk. Op elk moment gebruik je zo'n 20%. Van Einstein is aangetoond dat hij een procentje meer tegelijk gebruikte en daar zou je zijn hogere intelligentie van af kunnen leiden. Als je daar zin in hebt, of zo.

nogmaals 27-08-2002 20:28

ik zou ze graag 4 bij vier centimeter willen hebben , en dan wel in een vierkant als het even kan, maar ook zou ik het vreselijk leuk vinden als ze wat blauw van kleur waren of oranje dat mag ook !! --->
neejoh ......laat ze maar zo zoals ze zijn want als je ze zou gaan veranderen dan verandert je gedachte erover natuurluk ook en misschien ben je het er dan weer niet meeeens en dus......--> weer naar de dokter om ze weer in de oude staat te brengen.......umm ja :)

notbonefish 01-09-2002 23:03

hersenen die zichzelf willekeurig kunnen herordenen en upgraden lijken mij wel geinig.

"but does it play DVDs?!"

Maboq 01-09-2002 23:13

ik zou ze het liefst helemaal vervangen :)

NERD 02-09-2002 00:20

Enige juiste antwoord op de vraag "wat zou je aan je hersens willen veranderen" is toch gewoon "grotere hersens"? Al lijkt het me wel een vreemd gezicht, mijn huidige lichaam en daar bovenop dan een hoofd met een doorsnede van 1 meter. :D

cha0s 02-09-2002 02:16

niets.

cha0s 02-09-2002 02:18

Citaat:

Kenny McCormick schreef:

imho is dat eerder een slecht teken.

want?
het is niet goed om tevreden/vrede met jezelf te zijn/hebben?

superpoepdoosje 03-09-2002 17:20

Citaat:

bonefish schreef:
hersenen die zichzelf willekeurig kunnen herordenen en upgraden lijken mij wel geinig.

"but does it play DVDs?!"

gnagna..

Isa 03-09-2002 19:03

Citaat:

cHa0s schreef:

want?
het is niet goed om tevreden/vrede met jezelf te zijn/hebben?

het is niet goed om jezelf liever zwak en bepeerkt te houden als je de mogelijkheid hebt om jezelf te verbeteren.

Poesba 03-09-2002 19:21

Onzin. Het gaat erom of je gelukkig met jezelf bent. Pefectionisme is een ziekte.

Isa 03-09-2002 19:26

Citaat:

Poesba schreef:
Onzin. Het gaat erom of je gelukkig met jezelf bent.

moet je daarom bepeerkt blijven?

Pefectionisme is een ziekte.

voortdurend zinloos streven naar perfectie wel. maar jezelf vrijwillig beperken als dat helemaal niet nodig is en maakelijk veranderd kan worden is net zoveel een ziekte.

Mabo 04-09-2002 09:58

Als je er iemand echt mee kan helpen zou het mooi zijn maar mensen moeten niet te veel knutselen met genen enzo

cha0s 04-09-2002 15:17

Citaat:

Kenny McCormick schreef:

het is niet goed om jezelf liever zwak en bepeerkt te houden als je de mogelijkheid hebt om jezelf te verbeteren.

en daarmee jezelf mogelijk onherkenbaar maken voor je dierbaren, hoe egoïstisch.

(ik blijf er toch bij dat ik niets zou veranderen. :))

Isa 05-09-2002 18:39

Citaat:

cHa0s schreef:

en daarmee jezelf mogelijk onherkenbaar maken voor je dierbaren, hoe egoïstisch.

(ik blijf er toch bij dat ik niets zou veranderen. :))

hoezo onherkenbaar voor dierabaren. word jij onherkenbaar als je superieure zintuigen of intelligentie hebt of zoiets?

cha0s 06-09-2002 11:30

Citaat:

Kenny McCormick schreef:

hoezo onherkenbaar voor dierabaren. word jij onherkenbaar als je superieure zintuigen of intelligentie hebt of zoiets?

ja, want daarmee verandert ook je karakter en je manier van denken over bepaalde zaken. (met intelligentie iig.)

faan 06-09-2002 23:13

- Als ik me hersens 'ns wou veranderen? -

Sjees! Van die goor uitziende massa blijf ik vanaf :p :rolleyes: :cool:

Isa 07-09-2002 08:53

Citaat:

cHa0s schreef:

ja, want daarmee verandert ook je karakter en je manier van denken over bepaalde zaken. (met intelligentie iig.)

je persoonlijkheid zit toch echt ergens anders dan je intelligentie.

bovendien willen mijn dierbaren misschien wel dat ik heel anders word.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.