![]() |
Toyota MR2 - redenen om hem niet te kopen
Wij zijn opzoek naar een 2e auto sinds het overlijden van de Hyundai. We wouden eigenlijk een gebakje (swift/slet/oid) kopen... maar de idioot in mij zag wat moois
Een MR2 cabrio, bj 2000, 98.000km gelopen Graag redenen om hem niet te kopen, de redenen waarom weet ik wel, graag meningen van mensen die geen roze bril op hebben :P Wat zijn de nadelen/zwakke punten |
Teveel boetes :p
|
:')
Ik bedoel vooral de hoogte van onderhoudskosten, dingen die makkelijk en veelvuldig kapot gaan. Technische gebreken enzo. Ik kan op internet verder bar weinig vinden namelijk. |
Het is dan ook gewoon een goede auto. Mits je een fatsoenlijk exemplaar op de kop tikt zul je er niet op leeg lopen.
|
Niet kopen, want cabrio in Nederland.
|
Een MR 2 is natuurlijk ook een gebakje. Een platgeslagen gebakje.
Wat moet je nu in vredesnaam met een cabrio in Nederland? Ik zou het niet doen. Zelfs een Swift heeft meer ruimte dan dit. Leuk is het wel, maar ik ben, vrees ik, te calvinistisch om dat als prioriteit te stellen :o |
Ruimte is irrelevant, daarvoor hebben we de Focus, het is de auto voor erbij. Een vriend van mij heeft een MX-5 waar ik ook helemaal weg van ben, afgelopen jaar best vaan met dat ding gereden. Vorige week zelfs nog open mee gereden, heerlijk ondanks de kou en de... nogal vreemde blikken :D Ik vind cabrio rijden echt heerlijk, ja zelfs in nederland, anders zou ik daar ook zeker niet naar zoeken. Ik vind het cabrio-feit een pre ;)
Het gaat me vooral om kosten, onderhoud e.d. maar inmiddels heb ik meerdere bronnen aangeboord, en die waren eigenlijk allemaal redelijk tot heel positief. Over de kwaliteit, onderhoudskosten, hij is zelfs niet eens een slurpmonster, nauwelijks dorstiger dan de Focus, en de verzkering valt ook niet tegen en met z'n 950kg valt de wegenbelasting ook nog te overzien. Maar keep on going, ik wil gewoon alles weten dat ik straks niet achteraf zit te koekeloeren van 'had ik dát nou maar geweten...' |
Cabrio: 364 dagen per jaar irritant een flapperend dak, behalve die ene dag dat het zonnig is.
|
Ach toyota, mateloos populair in afrika vanwege goedkope en veel beschikbare (immitatie)onderdelen, eenvoudige constructies en betrouwbaarheid.
als je er niet mee zit dat het een cabrio is kan je veel slechter uit zijn. |
waarom geen cabrio in Nederland? de sneeuwscooters in Groenland hebben ook geen dak en daar hoor je ook niemand klagen.
|
Citaat:
Ja, je moet er een beetje gek voor zijn, maar dat ben ik ook. Ik krijg eigenlijk alleen maar positieve dingen te horen, schijnen goede karretjes te zijn zonder al te veel problemen en acceptabele onderhoudskosten en bovendien véél driving fun :cool: En stiekum was ik opzoek naar een cabrio :bloos: Ik vind het helemaal geweldig. Dus dat is hoe dan ook geen minpunt voor mij. Hmm nou moet ik gaan beslissen of het echt gaat gebeuren :P Even een duidelijk financieel plaatje maken... |
Onderhoudskosten zijn vaak behoorlijk bij dergelijke auto's. Ik heb ook eens voor een MR2 turbo gekeken.
Weet niet of het een turbo versie is die je op het oog hebt (turbo versie is nooit in NL uitgebracht) maar let dan goed op of alle papieren in orde zijn (van het importeren) met km-standen e.d. Het exemplaar waar ik voor ging kijken had volgens mij een probleem met de turbo en dat is godsgruwelijk duur om te vervangen. Roest hebben ze vrijwel geen last van, maar kan nooit kwaad om even te checken. Daarnaast zijn het natuurlijk heerlijke auto's om af te trappen. |
Qua hoeveelheid reparaties zit je bij Toyota over het algemeen volgens mij wel goed. Het is volgens mij echter wel zo dat originele onderdelen van Toyota vrij prijzig zijn(?). Het interieur vind ik niet zo best vorm gegeven en er is veel hard plastic gebruikt. Ik heb twee keer als passagier in de auto gezeten (ik dacht bj 2002…) en ik vond de zit nogal oncomfortabel (terwijl ik 1.84 m en dus niet buitengewoon lang ben). Daarnaast herinner ik me nog dat je oneffenheden in de weg te veel voelt en de auto ook met gesloten dak wat mij betreft niet 'comfortabel' genoeg geďsoleerd is.
Volgens Zomoto zijn dit trouwens de geschatte kosten van een Toyota MR2 1.8 vvt-i uit 2000. |
kosten plaatje had ik inmiddels zelf ook al uitgezocht, overigens geen turbo versie hoor. Maar gewoon gewoon.
De auto die ik op het oog had had helaas een beetje te veel schade (wat niet in de advertentie gemeld was of op de verkoop foto's te zien was :nono: ) om met een prettig gevoel mijn spaarcenten tegenaan te gooien. Dus helaas pindakaas. Ook was er sinds 2003 niets meer bij gehouden qua onderhoud. Het wordt dus een 2e auto, dus die mag er helemaal voor de fun zijn en wat minder voor de functionaliteit. Hij moet vooral fun zijn. Dat het interieur plasticerig is boeit me dan toch maar weinig eigelijk ;) En wij zijn beide <1.80m en ik kon er prima in zitten. Ik vind hem irl trouwens ook wel echt heel gaaf, dus ik hou m'n ogen nog wel even open. |
voor de fun zou ik een trabant overwegen... das wel een ander soort fun:P
|
momenteel kijk ik mx-5jes, daar weet ik al van dat ik ze geweldig vind rijden. En lekker veel keus dus kan ik meerdere eisen stellen (kleur bijvoorbeeld :P)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Trabi's waren tweetaktjes. Hartstikke leuk, dat wel, maar het is niet zo vreemd dat zodra de Oost-Duitsers de kans hadden een rustigere en betere viertakt gingen rijden van een betrouwbaarder merk :p
Trabanten vind ik ook geweldig, maar het mag duidelijk zijn dat ze in een hele andere categorie 'fun' vallen dan waar Qimm naar op zoek is :) Van de MR2 weet ik weinig en Toyota kennende zal het geen slechte auto zijn, maar over de MX-5 hoor je bijna alleen maar positieve verhalen. De MX-5 is de best verkochte open tweezitter sinds de introductie in 1989 en het wordt beschouwd als de beste traditionele 'kleine' roadster op de markt (samen met de Honda S2000) met heerlijke rij-eigenschappen. Laat je goed informeren bij de Nederlandse MX-5 club zodat je een goed exemplaar kan vinden, en ik ben er vrij zeker van dat in ieder geval de MX-5 je niet zal teleurstellen. Voor mij persoonlijk is op de vraag 'Toyota MR2 - redenen om hem niet te kopen?' het antwoord 'De Mazda MX-5.' :) Maar je moet zelf kijken en vergelijken om te zien wat het beste bij je/jullie past. |
vriend van mij heeft een mx5 sinds vorig jaar en hij heeft daat veel onderzoek naar gedaan, dus ik weet nu waar ik op moet letten, bovendien gaat hij mee kijken als ik een potential heb gevonden (y)
Zodoende weet ik ook dat ik het een heerlijke auto vind om in te rijden, daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken. RWD cabrio fun (y) |
mx5 it is :bloos: Gister gekocht, van de week ophalen, foto's volgen
|
Veel plezier ermee (y)
Van het voorjaar moet je er dan wel even mee afreizen naar Nürburg natuurlijk :D |
possibly, possibly....
|
Wat voor MX5 is 't geworden? Toch wel een blauwe he? ;)
|
Foto? :cool:
|
Ik ga hem woensdag halen, eerder heb ik geen foto in de aanbieding :P Nee geen blauwe maar een zwarte! Blauw vind ik wel mooi, maar dan is het helemaal zo partnerlook met een kameraad van mij :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.