![]() |
Optellen berekening TI-84+
Hallo studenten,
Ik weet niet of ik op het juiste forum mijn topic plaatst, maar ik probeer het maar :y Gisteren kocht ik een grafische rekenmachine voor mijn huidige studie. Maar ik kom niet eens verder met de volgende functie van: Hoe ik een som van vorige berekening kan optellen met de nieuwe berekening?? Bijvoorbeeld 2 simpele berekeningen: oude berekening is 56/78 = 0.7179487179 nieuwe berekening is 12/47 = 0.2553191489 Er is een functie om beide uitkomsten op te tellen, maar ik kom er niet achter hoe je dat moet doen :'( Heeft iemand hier een oplossing voor?? Niet dat ik beide uitkomsten gaat intikken om de definitieve uitkomst te weten, dit ivm. tijdverlies voor tentamens _O_ Thankss, Aldur |
beide berekeningen tussen haakjes zetten dus (56/78) + (12/47)
Volgens mij moet dat werken |
Light fighter,
Bedankt voor je reactie erop terug. Klopt dat werkt idd ook, maar ik ga maar direct naar een ietsje lastiger rekensommetje: Neem x = 14, y = 3, z = 17 en a = 7 en schrijf de onderstaande vorm als macht van p. Geef de exponent van p in twee decimalen nauwkeurig. uitkomst: (ik heb het al berekent :D) eerste antwoord op mijn schermpje (rekenmachine) 0.2142857143 tweede antwoord op mijn schermpje 0.4117647059 en dan dat optellen..... zonder beide antwoorden opnieuw intikken om op de definitieve antwoord te komen. |
Ik zou zeggen zet beide antwoorden in het geheugen en haal ze dan terug. Of gebruik de ANS toets voor je laatste antwoord?
|
Ik heb de oplossing al *O*
Deze zocht ik: eerste antwoord op scherm: STO->A tweede antwoord op scherm: (Ans)+A Hier mag wel een slotje erop (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37. |