![]() |
Engelse tijden
Hey,
ik moet over een paar dagen een taak afhebben van Engels over de Engelse tijden We kregen een paar zinnetjes met een fout in en die moesten we dan verbeteren De meeste zinnetjes heb ik al verbeterd maar 3 zinnetjes kan ik echt niet vinden. Op zich is dat niet zo'n groot probleem maar mijn vorige toetsen van Engels waren niet zo goed en ik wil niet buizen :s Zou iemand mij kunnen helpen , of uitleggen hoe het moet? - Sorry, Jack isn't in the office. He's been to lunch - Tom Hanks hasn't made as many films as Charlie Chaplin has - Where have you bought your shoes? They're lovely ! |
1)
"He's been" zou betekenen dat hij alweer terug is. Ik zou kiezen voor "He went to lunch" 2) Twee keer gebruik van het woord "has". Het laatste woord van de zin weghalen. 3) ik denk: "Where did you buy your shoes"; uitleg heb ik niet, ik doe alles op gevoel, en heb die regeltjes nooit gekend. |
Where did you buy your shoes geeft aan dat de actie (het schoenen kopen) helemaal in het verleden ligt.
Where have you bought... zou aangeven dat de actie in het verleden een effect heeft op het heden. (eg. 'he has arrived' meaning: and now he is here, BUT 'he arrived last week' meaning: hij kan alweer vertrokken zijn of het maakt niet uit wanneer precies het ligt toch in het verleden. er is geen direct gevolg voor de huidige situatie) Of iets een effect heeft op heden is een kwestie van aanvoelen, je moet het niet altijd al te letterlijk nemen. |
Je kan uiteraard een goed eng-nl nl-eng woordenboek pakken en de grammatica bladzijde openslaan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36. |