Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Feta vegetarisch? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1777324)

Daantje_0705 23-10-2009 10:16

Feta vegetarisch?

Volgende week komen er vrienden bij me eten en een van hen is vegetarier. Hij eet wel vis maar geen vlees. Nou heb ik een heel lekker recept voor risotto wat ik wilde maken (vegetarisch) maar daar zit wel feta in en daarvan weet ik eigenlijk niet of dat vegetarisch is, ivm stremsel enzo. Ik weet niet of hij zo strikt is en daar rekening mee houdt dus als het niet zo blijkt te zijn kan ik dat nog wel vragen. Maar mijn vraag is dus: is feta vegetarisch of niet of verschilt dat per merk?

Calyx 23-10-2009 10:25

Het verschilt per merk volgens mij, hier heb je een lijst met kazen die vegetarisch worden gestremd. :)

Daantje_0705 23-10-2009 16:50

Dat is handig :) De feta die ik normaal altijd koop staat er niet op maar ik kan er wel eentje van dat lijstje kopen natuurlijk, maakt voor een keertje ook niet uit en als ik iets kook voor vrienden dan wil ik ook wel dat ze het graag eten.

Calyx 23-10-2009 18:46

Die lijst is wss niet compleet hoor, dus je kan ook op de verpakking kijken in de winkel / aan de verkoper vragen op de markt ofzo.

Freyja 23-10-2009 20:34

Daarbij kun je ook even informeren bij hem, veel vegetariers eten alsnog wel kaas waar dierlijk stremsel in zit.

Daantje_0705 24-10-2009 10:40

Citaat:

Calyx schreef: (Bericht 29800156)
Die lijst is wss niet compleet hoor, dus je kan ook op de verpakking kijken in de winkel / aan de verkoper vragen op de markt ofzo.

Okee, en waar moet ik dan op letten bij de verpakking? Denk dat de verkopers in mijn Albert Heijn (lees: 16 jarige jongetjes) me daar ook niet echt een zinnig antwoord op kunnen geven.

Calyx 24-10-2009 10:47

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 29801260)
Okee, en waar moet ik dan op letten bij de verpakking? Denk dat de verkopers in mijn Albert Heijn (lees: 16 jarige jongetjes) me daar ook niet echt een zinnig antwoord op kunnen geven.

Ik bedoelde ook niet zulke verkopers hè:p, maar er zijn meestal wel mensen die er langer werken en je kunnen helpen hoor:). Ik doelde met verkopers op mensen vd markt.
Maar op de verpakking staat dan: microbieel of plantaardig stremsel, vegetarisch stremsel, biologisch is ook vaak zonder dierlijk stremsel.
En, wat Freyja zegt.

Uice 24-10-2009 16:06

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 29798459)
Volgende week komen er vrienden bij me eten en een van hen is vegetarier. Hij eet wel vis maar geen vlees.

Dan is hij dus pescotariër.

blurred 24-10-2009 16:14

Vrijwel alle vegetariërs die ik ken (inclusief ikzelf) eten alle soorten kaas. Misschien kun je gewoon aan je vriend vragen of hij let op het soort stremsel dat in kaas zit? Dat scheelt een hoop gedoe.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.