![]() |
Feta vegetarisch?
Volgende week komen er vrienden bij me eten en een van hen is vegetarier. Hij eet wel vis maar geen vlees. Nou heb ik een heel lekker recept voor risotto wat ik wilde maken (vegetarisch) maar daar zit wel feta in en daarvan weet ik eigenlijk niet of dat vegetarisch is, ivm stremsel enzo. Ik weet niet of hij zo strikt is en daar rekening mee houdt dus als het niet zo blijkt te zijn kan ik dat nog wel vragen. Maar mijn vraag is dus: is feta vegetarisch of niet of verschilt dat per merk?
|
Het verschilt per merk volgens mij, hier heb je een lijst met kazen die vegetarisch worden gestremd. :)
|
Dat is handig :) De feta die ik normaal altijd koop staat er niet op maar ik kan er wel eentje van dat lijstje kopen natuurlijk, maakt voor een keertje ook niet uit en als ik iets kook voor vrienden dan wil ik ook wel dat ze het graag eten.
|
Die lijst is wss niet compleet hoor, dus je kan ook op de verpakking kijken in de winkel / aan de verkoper vragen op de markt ofzo.
|
Daarbij kun je ook even informeren bij hem, veel vegetariers eten alsnog wel kaas waar dierlijk stremsel in zit.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar op de verpakking staat dan: microbieel of plantaardig stremsel, vegetarisch stremsel, biologisch is ook vaak zonder dierlijk stremsel. En, wat Freyja zegt. |
Citaat:
|
Vrijwel alle vegetariërs die ik ken (inclusief ikzelf) eten alle soorten kaas. Misschien kun je gewoon aan je vriend vragen of hij let op het soort stremsel dat in kaas zit? Dat scheelt een hoop gedoe.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02. |