Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Brillen zien (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1777639)

Tigerly_oud 25-10-2009 23:53

Brillen zien

Als ik MDMA / XTC gebruik heb ik meestal hele fijne hallucinaties. <3
Vaak begint het dat ik bij het zien van brillen bij menen die helemaal geen bril op hebben.

Is dit een herkenbaar 'fenomeen'?
En is het te verklaren?

Ik bedoel, ik heb onder invloed al van alles gezien aan patroontjes, tot kleine emmertjes met schepjes aan toe en van allerlei grafische dingen. Maar ik heb het idee dat ik niet de enige ben die brillen ziet op MDMA.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

m3tr01dm1nd3d 26-10-2009 07:26

:'D

Tigerly_oud 26-10-2009 08:20

Wat lach je, M3tr01d? :bloos:

m3tr01dm1nd3d 26-10-2009 08:22

Mijn bril is echt hoor:bloos:

Sidhe 26-10-2009 08:27

Is heel gebruikelijk, zelfs! Gebeurt wanneer MDMA om wordt gezet in MDA (iirc), wat voor hallucinaties zorgt. Brillen en opstapjes die er niet zijn, zijn de meest voorkomende geloof ik. Ik heb het ook wel eens gehad, te maf :D en patroontjes op de muren, haha. :cool:

m3tr01dm1nd3d 26-10-2009 10:03

lolwhut, heb hier echt nog nooit van gehoord:|:P

$TR@NG3R 26-10-2009 12:04

Ja hoor het ook wel eens vaker. Ken ook genoeg mensen die het hebben en zelf ook wel eens dergelijke dingen gehad.

Bijvbeeld alleen kruisjes zien ipv ogen bij mensen:)

Tigerly_oud 26-10-2009 14:29

HAHA! Het komt dus vaker voor. Maar specifiek dus die brillen.

maantje tuurt 27-10-2009 13:09

Nog nooit brillen oid gezien. wel een fel blauwe zomerse lucht die heel erg gaat 'schitteren' of fonkelen, ik weet niet kan niet helemaal uitleggen :)

maantje tuurt 27-10-2009 13:13

O ja een vriendinnetje van me ziet altijd bankjes en pilaren die er niet blijken te zijn... 'kom we gaan hier even op die poefjes... ehh er zijn helemaal geen poefjes' :D

Wammus 27-10-2009 16:45

Van brillen zien had ik nog nooit gehoord maar het verbaasd me niet heel veel. Ik heb een keer gehallucineerd van MDMA kristallen op Lowlands vorig jaar.

Ik zat in de partytent naar de bomen te kijken en zag constant vogels zitten die ineens op me af kwamen vliegen. Ze vlogen wel langs maar ik voelde ze niet. Later zat ik daar weer en dacht ik constant dat ik mensen langs de partytent zag en hoorde lopen terwijl ze er niet waren.

arPos 27-10-2009 17:12

De laatste keer MDMA lag ik na 3 minuten ineens knock out in een veel te drukke "discotheek" op een toch al niet bijster leuk hardcore feest.

toen ben ik er maar helemaal mee opgehouden.

Tigerly_oud 27-10-2009 22:27

Citaat:

Wammus schreef: (Bericht 29812729)
Van brillen zien had ik nog nooit gehoord maar het verbaasd me niet heel veel. Ik heb een keer gehallucineerd van MDMA kristallen op Lowlands vorig jaar.

Ik zat in de partytent naar de bomen te kijken en zag constant vogels zitten die ineens op me af kwamen vliegen. Ze vlogen wel langs maar ik voelde ze niet. Later zat ik daar weer en dacht ik constant dat ik mensen langs de partytent zag en hoorde lopen terwijl ze er niet waren.

Weet je nog de LL daarvoor dat ik echt 3 kwartier heb zitten genieten van afwisselend de partytent, de bomen en de wolken, die allemaal zo mooi vervormden en bewogen. Goddamn, wat was ik toen gelukkig!
En op 2-CB het handdoekje bij jou op de wc, dat een soort ademende zeeanemoon werd. Wauw. (y)

Pannekoeketrut 30-10-2009 10:54

superherkenbaar :D ik zie vrijwel altijd brilletjes bij iedereen en het is zooo mooi want ook de brillen verschillen bij mij weer, dunne motiefjes of gewoon zo'n dikke nerdbril :D denk dat het ligt aan schaduw/lichtval, behoorlijke lachkicks mee gehad, zat gewoon een hele sloot mensen in 1 kamer met brilletjes op :D

Pannekoeketrut 30-10-2009 10:56

Citaat:

Sidhe schreef: (Bericht 29807189)
Is heel gebruikelijk, zelfs! Gebeurt wanneer MDMA om wordt gezet in MDA (iirc), wat voor hallucinaties zorgt. Brillen en opstapjes die er niet zijn, zijn de meest voorkomende geloof ik. Ik heb het ook wel eens gehad, te maf :D en patroontjes op de muren, haha. :cool:

patroontjes heb ik ook gehad :D het was afbladderend verf, maar later veranderde het in allemaal hele kleine wormpjes die zo uit de muren en de tv kwamen, zo bizar en ik wilde ze nog aanraken omdat ik dacht: dit moet wel echt zijn. maar dat was het (gelukkig) niet :D

Tigerly_oud 30-10-2009 11:29

Ik werd heel gelukkig van net patroontje op het gezicht van Noor: een soort tuinier-tafereeltje, met harkjes en emmertjes. Zoals van Marjolein Bastin:

http://thestitchinpost.com/mbastin.jpg

:D

Volk 30-10-2009 12:22

Volgens mij is het heel normaal om brillen te zien. Die illusie wordt ook snel gewekt omdat het rond de ogen door schaduwen wat donkerder is.

De Veroorzaker 30-10-2009 23:35

Geen brillen, wel dingen of mensen in de verte die er niet bleken te zijn.

Regenboog 31-10-2009 09:38

Citaat:

Tigerly schreef: (Bericht 29822464)
Ik werd heel gelukkig van net patroontje op het gezicht van Noor: een soort tuinier-tafereeltje, met harkjes en emmertjes. Zoals van Marjolein Bastin:

[afbeelding]

:D

LOLWUT! :D

Ongekende kwaliteiten :P
Of gaat het over de Noor van Wim? :o

Tigerly_oud 31-10-2009 10:26

Citaat:

Regenboog schreef: (Bericht 29825710)
LOLWUT! :D

Ongekende kwaliteiten :P
Of gaat het over de Noor van Wim? :o

Nee, over jou!

Regenboog 31-10-2009 12:03

LOL, wanner was dat dan? :o

Tigerly_oud 31-10-2009 17:32

Hmmm. Gen idee. Maar ik weet nog dat ik me tijdens al bedacht hoe vet het was dat ik dan ook nog bij de verschillende mensen echt toepasselijke patroontjes zag. Niet dat jij heel erg van de harkjes en de emmertjes bet, maar dat vond ik toen wel. :P

aarbei 01-11-2009 11:50

Citaat:

Tigerly schreef: (Bericht 29826888)
Hmmm. Gen idee. Maar ik weet nog dat ik me tijdens al bedacht hoe vet het was dat ik dan ook nog bij de verschillende mensen echt toepasselijke patroontjes zag. Niet dat jij heel erg van de harkjes en de emmertjes bet, maar dat vond ik toen wel. :P

Je hebt ook eens op Lowlands tegen mij gezegd dat ik harkjes en emmertjes in m'n gezicht had, nu voel ik me duidelijk niet meer uniek :(

Tigerly_oud 01-11-2009 15:06

Citaat:

aarbei schreef: (Bericht 29828215)
Je hebt ook eens op Lowlands tegen mij gezegd dat ik harkjes en emmertjes in m'n gezicht had, nu voel ik me duidelijk niet meer uniek :(

hahahaha, dan was jij het! Sorry, Noor!
Ik dacht dat het Noor was, maar het klopte al niet, want toen ze me vroeg wanneer dat dan was, kon ik dat niet bedenken en het kon duidelijk alleen zijn toen ik heel erg van de kaart was en dat was toen zeker het geval. :D

Wammus 01-11-2009 17:39

Citaat:

Tigerly schreef: (Bericht 29814052)
Weet je nog de LL daarvoor dat ik echt 3 kwartier heb zitten genieten van afwisselend de partytent, de bomen en de wolken, die allemaal zo mooi vervormden en bewogen. Goddamn, wat was ik toen gelukkig!
En op 2-CB het handdoekje bij jou op de wc, dat een soort ademende zeeanemoon werd. Wauw. (y)

Je hebt op Lowlands inderdaad 3 kwartier met een hele mooie glinstering in je ogen om je heen zitten kijken omdat alles zo mooi was. :y

Dat je die patroontjes in de wc zag was dezelfde avond als dat ik heel lang met een beker soep in m'n hand heb gezeten omdat ik hem niet meer los kon laten toch? Toen heb je het er in ieder geval over gehad en vond dat ik moest kijken maar ik zag helemaal niets. :(

Tigerly_oud 01-11-2009 21:25

Citaat:

Wammus schreef: (Bericht 29829117)
Je hebt op Lowlands inderdaad 3 kwartier met een hele mooie glinstering in je ogen om je heen zitten kijken omdat alles zo mooi was. :y

Dat je die patroontjes in de wc zag was dezelfde avond als dat ik heel lang met een beker soep in m'n hand heb gezeten omdat ik hem niet meer los kon laten toch? Toen heb je het er in ieder geval over gehad en vond dat ik moest kijken maar ik zag helemaal niets. :(

Klopt! De soepkom was met je hand vergroeid, maar ook weer niet! :D

Regenboog 01-11-2009 22:42

Ik dacht al: ik heb jou nooit echt hele erg van de kaart gezien, behalve de eerste keer dat ik je zag.

Maar de avond van de beker en de anemoon was ik wel bij, dat weet ik nog wel, dat was echt een enorm ackward avond :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.