Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   akoestische gitaar? klassieke gitaar? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=177775)

Kleurboek 05-08-2002 15:04

akoestische gitaar? klassieke gitaar?

Ik wil mij graag een gitaar kopen en wil een zoekertje op internet zetten maar ik wil wel graag eerst het verschil eens weten tussen een akoestische en een klassieke gitaar?...
Of is dit gewoon hetzelfde?....

independancy wanted 05-08-2002 15:08

Akoestische: stalen snaren, smallere hals, "scherper" geluid. Ook is ie duurder dan de:
Klassieke (spaanse): nylon snaren, brede hals, "warmer" geluid. Stuk goedkoper, en voor de beginner die niet zeker weet of ie doorgaat met gitaarspelen meestal aan te raden

Kleurboek 05-08-2002 15:10

Oké bedankt! Kusje

Ce-El-Wan 05-08-2002 15:18

Citaat:

independancy wanted schreef:
Akoestische: stalen snaren, smallere hals, "scherper" geluid. Ook is ie duurder dan de:
Klassieke (spaanse): nylon snaren, brede hals, "warmer" geluid. Stuk goedkoper, en voor de beginner die niet zeker weet of ie doorgaat met gitaarspelen meestal aan te raden

is niet helemaal waar wat je zegt; je beschrijft hier het verschil tussen de Western en Spaanse accoustische gitaar...

klassiek is een manier van spelen

independancy wanted 05-08-2002 15:20

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

is niet helemaal waar wat je zegt; je beschrijft hier het verschil tussen de Western en Spaanse accoustische gitaar...

klassiek is een manier van spelen

ik dacht altijd dat een spaanse gitaar ook wel klassieke gitaar werd genoemd?

en een western (of dreadnaught, wat je wil) ook wel "gewoon" akoestisch...

althans, zo liggen mijn benamingen :)

Ce-El-Wan 05-08-2002 15:28

Citaat:

independancy wanted schreef:

ik dacht altijd dat een spaanse gitaar ook wel klassieke gitaar werd genoemd?

en een western (of dreadnaught, wat je wil) ook wel "gewoon" akoestisch...

althans, zo liggen mijn benamingen :)

ik zei ik ook niet de je helemaal ongelijk had :p

maar accoustisch = onversterkt en daarin heb je dus de western en de spaanse variant waarbij klassiek de "spaanse" manier van spelen is :)

independancy wanted 05-08-2002 15:29

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

ik zei ik ook niet de je helemaal ongelijk had :p

maar accoustisch = onversterkt en daarin heb je dus de western en de spaanse variant waarbij klassiek de "spaanse" manier van spelen is :)

agree ;)

p-chez 05-08-2002 18:38

Is idd beide acoustisch..

Je hebt gewoon verschillende acoustische gitaren. Overigens zou ik een Spaanse (dus klassieke) gitaar nemen, dat speelt imo heel wat prettiger. Uiteraard ligt het er ook aan wát je wilt gaan spelen :)

Mindfields 05-08-2002 18:52

Ik heb er zelf 1 met nylon snaren, maar ik vind stalen snaren duidelijk bruter...drukt wat makkelijker in, speelt lekkerder...

Tony 05-08-2002 19:14

klassieke gitaren spelen best klote als ik eerlijk ben. geef mij toch echt maar een western akoestisch

Kleurboek 05-08-2002 19:41

ik kan amper nog volgen, ... voor nen beginneling is dit wel hoogstaande lectuur ze :-p
wat neem ik nu best? ik weet niet wat ik wil gaan spelen...
Ik zal al blij zijn dak daar nen deftige klank uit krijg....

Tony 05-08-2002 20:31

Citaat:

Kleurboek schreef:
ik kan amper nog volgen, ... voor nen beginneling is dit wel hoogstaande lectuur ze :-p
wat neem ik nu best? ik weet niet wat ik wil gaan spelen...
Ik zal al blij zijn dak daar nen deftige klank uit krijg....

neem sowieso geen akoestische om mee te beginnen. koop meteen een electrische. 2 redenen:

-het speelt makkelijker
-je bent er veel minder gauw flauw van

het is misschien ietsje duurder maar het valt nog altijd reuze mee als je de prijs van een gitaar vergelijkt met andere muziekinstrumenten.

McMotion 05-08-2002 20:32

Citaat:

Parallel schreef:
Ik heb er zelf 1 met nylon snaren, maar ik vind stalen snaren duidelijk bruter...drukt wat makkelijker in, speelt lekkerder...
drukt makkelijker in?? :confused: meestal niet hoor

konflict 05-08-2002 21:01

kheb heel lang klassiek les gehad, en dus heb ik een spaanse akoestische gitaar met nylon snaren... qua tokkelen enzo is die het fijnst, omdat op zo'n 'western' gitaar meestal stalen snaren zitten en die meer bedoeld zijn voor de akkoorden. Met stalen snaren gebruik je niet voor niets een plectrum.

't ligt er dus maar net aan wat je er mee wilt gaan doen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.