Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   ideeën voor als je geen zin hebt om te koken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1778277)

Hernuel Fan 30-10-2009 17:32

ideeën voor als je geen zin hebt om te koken

Goede ideeën voor als je geen zin hebt om te koken, maar iets gezonders wil eten dan fastfood.

Zelf eet ik dan bijna altijd pizza, maar dat is ook niet echt gezond drie dagen achter elkaar. Iemand ideeën?

dennis018 30-10-2009 17:40

je hebt tegenwoordig tal gezonde magnetron maaltijden, maar een ander (en veel goedkoper!) idee is. als je van een maaltijd over heb dat te bewaren in de vriezer... en dat dan later weer op te warmen

White Trash 30-10-2009 23:06

Inspiratieloze pasta's (simpele pastasaus, beetje gehakt, groentemix)
Soep + stokbrood
Kip, rijst, sperziebonen
Eitje bakken / Uitsmijter maken
Salades
Tosti's

Jannekus 30-10-2009 23:27

Ik maak dan heel vaak een koude wrap, supersimpel (ik noem het geen koken) en eigenlijk heel lekker. Je moet alleen wel boodschappen doen :o

Wat heb je nodig:
-Wrap
-Zure room (voor 1 persoon is een klein bakje genoeg)
-Groene pesto
-Kipfilet (broodbeleg, het liefst met tuinkruiden)
-Ijsbergsla
(eventueel avocado, maar dat is weer meer werk)

Meng de zure room met de pesto (de hoeveelheid van ieder moet je zelf bepalen) en voeg naar smaak een beetje zout/peper toe. Smeer dit over je wrap. Daarna 4 plakjes kipfilet (of meer/minder) en dan ijsbergsla. Ik vind het lekker, misschien alleen meer geschikt in de zomer...

Sherlock 30-10-2009 23:30

Grieks(y)

Uice 31-10-2009 19:48

Je kunt toch gewoon Surinaams of Grieks bestellen, dat is vaak best lekker en gezonder dan fastfood. Of goede falafel.

Daantje_0705 31-10-2009 21:19

Ik eet dan vaak van die kant en klare quiches van de albert heijn, hoewel ik die eigenlijk heel vies vind, of kant en klaar pannenkoeken of van die maaltijdsalades van de AH (maar die vind ik zonder 35% korting sticker te duur) en ik maak dan ook vaak pasta met pesto en pijnboompitten. Gewoon pijnboompitten roosteren in een koekenpan, pasta koken en dan pesto er doorheen roeren, die pijnboompitten erdoor en een tomaatjes in stukjes snijden en er ook doorheen, heel makkelijk en snel.

Uice 01-11-2009 09:31

Bij bovenstaande kun je ook wat room en champignons doen, voor een nog substantiëlere maaltijd.

Sarah 02-11-2009 11:00

- in een menza of kantine eten
- varieren in welk eten je bestelt
- bij een vriend eten
- kant-en-klare maaltijdsalade of zo'n stoommaaltijd
- af en toe brood als avondeten kan ook best
Als je het wel op kunt brengen om 5 minuten te koken:
- pasta met saus uit een potje en geraspte kaas
- vegaburger in de oven*, instant aardappelpuree en potje groenten
- instant noodles met roerbakgroenten en pinda's
- blik soep

*er bestaan geloof ik ook varkens- en kipschnitzels die al gaar zijn en alleen in de oven opgewarmd moeten worden, maar dan is een vegaburger lekkerder lijkt me

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.