![]() |
Snel denken dat de ander mij ook leuk vindt
hee, ik ben een meisje van 16, en ik heb bij jongens die ik leuk vind heel vaak het gevoel dat ze mij ook zien zitten. Dit concludeer ik bijkbaar te snel, aangezien ik tweemaal ben afgewezen. Ik zie er redelijk goed/normaal uit en heb veel jongens als vrienden.
Dit keer ben ik helemaal gek op een andere jongen en ik heb dus weer het gevoel dat hij mij ook leuk vind! Hij kijkt me namelijk vaak aan en lacht naar me en gaat vaak naast me zitten, we flirten ook wat met elkaar. Maar ik ben dus bang dat ik alleen maar denk dat hij mij ziet zitten, omdat dit is wat ik graag wil. heeft iemand dit probleem ook? wat kan ik doen? |
Ik heb niet hetzelfde meeegemaakt, maar ipv op hun af te stappen zou je meer kunnen flirten en wachten tot hun op jou af komen dan weet je het zeker
xx |
Niet bang zijn om afgewezen te worden en als je afgewezen wordt, wat dan nog? Het is toch geen schande om afgewezen te worden?
|
nee maar als er een klik is wil ik hem laten groeien, voordat het te laat is en ik hem alles heb verteld.
ik weet dus niet zeker of die klik er is, en daar wil ik achter komen! |
Misschien dat je eens een-op-een iets moet gaan doen? In dat geval is de kans dat er iets opbloeit groter dan zo af en toe tussendoor contact. Plus dat er dan vaak wat meer 'spanningen' zijn :)
|
het leuke is dat we dezelfde kant op fietsen naar school, alleen zit hij altijd met nóg een vriend. en binnenkort heeft hij een scooter :(
ik wil wel eens met hem naar de bios (L) |
misschien kan een vriend/vriendin van je eens opletten en kijken of hij/zij ook denkt dat hij je misschien leuk vindt.
|
Oo ja! Ik ken het! Maar ik heb geen idee wat we eraan kunnen doen...
|
Citaat:
Bioscoop zou ik je dan afraden. Zo kan je niet veel praten/ vragen, heb je weinig oogcontact en draait het wellicht te veel om de film. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar bios is wel leuk, maar dan moet je vooraf of na afloop bijvoorbeeld wel nog iets gaan eten of drinken :) |
Misschien moet je wat meer de kat uit de boom kijken in het vervolg. Maar ik ben misschien geen beste raadgever, want ik heb met dat soort dingen vaak 'n gigantisch bord voor m'n kop dus als een jongeman me leuk vindt dan moet hij dat wel heel direct zeggen, anders denk ik heel sullig alleen maar, 'goh, we hebben het wel gezellig hè'.
:o |
naja alvast bedankt voor de adviezen (adviesen?),
ik heb nog totaal geen actie ondernomen, we hangen wel wat rond maar er zijn altijd vrienden bij. Ik mocht gister wel achterop naar de Albert Heijn op zijn scooter, dus hield ik hem lekker vast :) Ook vandaag trouwens.. Ik ben radeloos.. Het lijkt er niet bepaald op dat hij me ziet zitten, als we in een groepje staan dan praat hij alleen met zijn vrienden en dan sta ik daar een beetje.. Ik weet niet hoe ik moet laten merken dat ik hem leuk vind, ik ben bang dat ik meer in de vriendenkring terechtkom. En dat is een lastige situatie... :( |
liever een blauwtje lopen dan een groentje blijven
|
Ja die kennen we al.
|
Mm ik zou voor de subtiele aanpak gaan, vragen of iemand meegaat naar de film is tamelijk mm direct.. waarom doe je niet eerst iets wat normale mensen ook met z'n twee n doen zoals kweeniet naar een bakkertje ofzo in de buurt van je school lopen ? en als je iets vind wat je allebei erg leuk vind direct erop in haken en dat gaan doen
khoor wel of je er iets aan had ;P |
Ik heb nog niks ondernomen, omdat ik het aan wil zien en op zijn reacties let.
Hij geeft eigenlijk veel signalen af dat hij me niet zo ziet zitten. Zoals dat hij makkelijk naast mij en zijn vrienden kon zitten maar dat hij een stoel pakte en ergens anders heen ging. Ook dat ík altijd degene ben die naar hem toe komt en hij zeker niet verlegen is. Verder praten we wel regelmatig maar is het vaak met anderen erbij en lijkt hij mij geen speciale aandacht te geven. Het voelt gewoon allemaal niet zo oké. Zijn er misschien manieren waarop je een jongen een soort van verliefd op je kan laten worden? Zoals extra lang aankijken dan gebruikelijk is (heb ik ooit van gehoord), en andere dingen die niet gelijk zo duidelijk en afwijzend (kunnen) zijn? Bedankt voor het lezen! Geef alsjeblieft een reactie. |
Je kan iemand niet verliefd op je maken. Dingen als diep in de ogen kijken werken alleen als hij al enige interesse in je heeft. Als hij dat niet heeft gaat hij je door dat soort dingen waarschijnlijk alleen maar vervelend/raar vinden.
|
Citaat:
|
ik ben een jongen 16, hieer een paar feiten
1) je vertelde dat die jongen niet met je prate als ie in een groepje staat met zn vrienden. .. dit is echt nicks byzonders! ook al vindt hij je leuk t is makkelijker om met vrienden te praten, meer gespreks onderwerpen enzo. En waarschijnlijk durft hij minder te doen waar zijn vreinden bij zijn. Hier voor hoeft ie niet een watje te zijn of een verlegen typ. 2) ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ik bijv: met een goede vriendin van mij (anoniempje :p) zit te praten en dan hoor ik dat ze me 2 jaar geleden leuk vond. dan zit ik ook zo van wtf wrm zij ze dat niet gwoon mis kon t wel wat woorden ofzo :O! Je moet ook niet op hem aflopen en meteen zeggen ik hou van je enzo. maar je moet hints geven.. bijv: hem net iets langer aankijken dan normaal, aardige dingen zeggen, of gewoon al vrienden wat afspreken dan kan je geen blauwtje lopen, en als het dan klikt -> happy couple. veel succes |
Citaat:
Niet dat ik geloof dat dat kan, maar je doet er beter aan te denken dat als die jongen niet genoeg interesse heeft voor jou hij blijkbaar toch niet zo fantastisch en leuk is, want als hij dat wel was zou hij jou wel weten te aprrecieren. Vele jongens waarderen een meisje die wat directer durft te zijn (mijn ervaring), maar toen ik 16 was - en heel wat onzekerder over mezelf - had ik dat lef ook niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12. |