![]() |
woah, ik geef nooit titels aan gedichten.
Hoi ik ben nieuw!
Ik kon dit ook in het korte gedichten topic schrijven, maar aangezien dit gedicht niet zeer kort is.. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb dit (proza)gedicht vanmiddag geschreven en ik vraag om bruikbare tips (woorden veranderen, zinnen verplaatsen etc.) hier komt ie: Vandaag Was het niet gewoon een vergissing? Zoals, wanneer je wiskundige-formuleberekeningen klopten maar toch je uitkomst fout was (twee in het kwadraat is immers vier). Omgekeerde woorden maken zinnen die een eigen leven gaan leiden en jij vergat de komma's. Of misschien als het allemaal waar was, had je me dan niet voor je wegging (niet even) vast kunnen houden, zodat ik pas wanneer je voetstappen wegstierven - terwijl ik de zilte smaak van tranen proefde, ik je naam schreeuwde in mijn kussen - uit elkaar kon vallen. Morgen Verzamel ik weer stukjes van mezelf. |
Even heel basis en niet op de inhoud:
volgensmij bedoel je wiskundige-formuleberekeningen. Quadraat = kwadraat En ik vind de tweede strofe wel een heel lange zin, ik moest hem vier keer lezen voor ik hem helemaal doorhad. Wel een mooi gedicht verder! |
Dankjewel! Ik zou inderdaad eens wat beter op mijn spelling moeten gaan letten. Ik zal het meteen even veranderen =3
Leest de tweede strofe nu makkelijker? |
Geen probleem! :)
Is er een reden dat je de tweede zin zo lang en opgebroken hebt gemaakt, in plaats van hem onder te verdelen in een aantal zinnen? Is het zodat je hem op meerdere manieren kunt lezen? |
hmm, het bouwt wat meer de spanning op voor 'uit elkaar kon vallen'
maar ik zal erover nadenken om hem op te splitsen in meerdere zinnen...hmmm |
Dit is ten eerste een van de betere gedichten die ik hier heb gelezen!
Ik vind de herhaling van 'niet' in het een na laatste stukje wat minder; Ik zou van (niet even) iets anders maken, bijvoorbeeld (heel even) of (toch (nog?) even) Supergoed gedicht(Y) |
Ik sluit me helemaal bij Dingaantouwtje aan.
|
Leuk gedicht!
Citaat:
Citaat:
|
Ja inderdaad, maar al mijn advies is persoonlijk (Y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02. |