Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   hoe zouden jou ouders reageren als.... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=177880)

Kimmzzie4u 05-08-2002 17:45

hoe zouden jou ouders reageren als....

Je op dit moment zou vertellen...

"mam, pap, ik ben zwanger!"
:mad: ? :( ? :o ? of misschien wel hartsikke :D

zouden ze je steunen???

Ik kan me echt geen reactie van me ouders voorstellen... ze zouden me wel steunen...

Souljah 05-08-2002 17:53

Als ik zou vertellen aan mn moeder dat ik een meisje zwanger heb gemaakt zou ze in heel erge paniek raken. Wel beetje boos worden, maar vooral paniek.

Pebbles 05-08-2002 17:59

Ze zouden verbaasd zijn denk ik.. en zich afvragen hoe het had kunnen gebeuren.. en misschien een beetje boos worden, maar dat weet ik niet..

Maar ze zullen me wel steunen, in alles wat ik dan verder beslis..

jnieuwelaar 05-08-2002 18:05

mijn ouders zullen eerst kwaad en verbaasd zijn en dan mijn vriendin opbellen.

Faery 05-08-2002 18:06

Ze zouden stomverbaasd zijn. :D

Rosie 05-08-2002 18:06

Ik denk heel erg teleurgesteld dat ik het zo ver had laten komen..
Het zou namelijk heel stom zijn van mij, vanwege de pil enzo. Ze zou denk ik best wel '''verdrietig'' zijn eerst daarna wel blij denk ik..

Rosie

Jadis 05-08-2002 18:16

ik hbe het zo eens voorzichtig gevraagd aan m'n moeder. ongelukjes gebeuren en ze zou helpen om voor het kind te zorgen. Het feit dat ik helemaal gek zou worden als ik zwanger was staat hier natuurlijk buiten.

Desp 05-08-2002 18:22

Niet boos, dat niet, maar beetje geschrokken.. Mijn vader zou me zeker steunen, daar twijfel ik niet aan..

cerys 05-08-2002 18:35

zucht, beide ouders hebben me in mn koppie gestampt dat ik het gewoon moesten vertellen en we dan naar de dokter zouden gaan

blahblah, ik hou niet van dat soort praatjes

Lil_DarkAngel 05-08-2002 18:40

Ik denk ook geschrokken, misschien een beetje verdrietig!
maar ze zou mij zeker steunen!

Vinzz 05-08-2002 18:41

mijn ma z0u gigantisch kwaad w0rden denk iek :p :o (en me pa ook) hehe

StefanLovertje 05-08-2002 19:02

nou ehm hier denk 'k liever niet aan, gezien mijn situatie....maar goed...

mijn ma zou woest zijn, 'k zou me vriend nie meer moge zien en ze zou me ongeveer bevelen om het weg te laten halen

Dark Enchantress 05-08-2002 19:16

Mijn ouders zouden schrikken, maar verder niet boos zijn, want ze weet dat ik aan de pil ben en dat we ook een condoom gebruiken.
Ik zou het niet weg hoeven laten halen ofzo.
Mijn ouders denken trouwens heel snel dat ik zwanger ben, echt heel raar. Als k iets later ongesteld wordt dan gepland dan denken ze dat serieus. Terwijl k weet dat t gewoon niet zo iets..
rare ouders :)

Roos 05-08-2002 20:46

Poeh, ze zouden het niet leuk vinden, maar me wel steunen. ik zou het weg laten halen en dat zouden zij ook het beste vinden.

Dminor 05-08-2002 20:52

Ze zouden héél raar staan kijken als ik zwanger werd, dat weet ik zeker. :D

spacegirl 05-08-2002 21:09

nou mijn moeder zeurt al een paar maanden wanneer ze eens oma wordt, misschien van schrik boos en daarna als ze over de schrik heen is dat ze dan zo staat: :D

LM 05-08-2002 21:30

Mijne zouden zeggen:
Je bent een jongen :rolleyes:

Evito 05-08-2002 21:34

Ik denk dat mijn moeder dat heel gaaf zou vinden.

tranzegurl 05-08-2002 21:38

ze zouden me steunen

hoop ik...

tranzegurl 05-08-2002 21:39

Citaat:

LoveMaster schreef:
Mijne zouden zeggen:
Je bent een jongen :rolleyes:

ha ha ha

Unexplained 05-08-2002 22:47

Stel dat mijn denkbeeldige vriendin zwanger zou zijn, dan zou hun reactie iets zijn als "dat is niet zo mooi..hoe denk je dat op te gaan lossen?".

Ze proberen me niet te steunen door opbeurende praatjes, maar meer door naar oplossingen en knelpunten te zoeken.

'I'he Prophet 05-08-2002 23:15

Citaat:

Jadie schreef:
ik hbe het zo eens voorzichtig gevraagd aan m'n moeder. ongelukjes gebeuren en ze zou helpen om voor het kind te zorgen. Het feit dat ik helemaal gek zou worden als ik zwanger was staat hier natuurlijk buiten.
Wrom ben jij niet online??

BELLEKE 06-08-2002 09:28

k denk dat ze zich zouden schamen ten opzichte van familie of buitenwereld... ze zouden wel een manier vinden om het hen uiteindelijk weten te vertellen maar tegen mij zouden ze geen woord meer zeggen...

kind houden zouden ze niet aanraden

maar gelukkig zie k mezelf ook nu nog niet zwanger
x

xsten 06-08-2002 12:49

:( en :mad: een beetje.....

In eerste instantie verdrietig en een beetje boos, maar daarna zou mijn moeder me wel helpen en steunen om een goede oplossing te vinden (abortus)....

Erbenda 06-08-2002 19:26

Mijn ouders zouden :mad: zijn (en niet zo klein beetje ook).
Hoe had ik het in vredesnaam niet veilig kunnen doen.
Verder zou ze zeggen dat het dan beter is om een abortus te laten doen.

Kirk22 06-08-2002 20:50

als ik vertel dat we er 'niets' aan konden doen, dan zal ze zoiets zeggen als "dat kan gebeuren". Zij weet dan denk ook wel dat er geen reden is om boos te worden, dus doet ze dat niet. Ze zou dan wel steunen enzo denk ik. Zou ik ook doen.

Evito 06-08-2002 21:28

Citaat:

Kirk22 schreef:
als ik vertel dat we er 'niets' aan konden doen, dan zal ze zoiets zeggen als "dat kan gebeuren". Zij weet dan denk ook wel dat er geen reden is om boos te worden, dus doet ze dat niet. Ze zou dan wel steunen enzo denk ik. Zou ik ook doen.
Jij ook als ouder of als de vader? LOL!

simple creed 07-08-2002 18:44

mijn ouders zullen eerst net als mij wel heel erg schrikken en misschien zijn ze wel wat boos.... maar ze zouden mij en mijn vriend wel helpen met het opvoeden van het kind

droomkoningin 07-08-2002 18:54

Citaat:

Faery schreef:
bij mij ook, want kben aan de pil :p

Mark 07-08-2002 19:41

Ik denk dat ze meteen de tv en de krant zouden bellen als ik zeg "mam, pap, ik ben zwanger!"

:D

*mystery* 07-08-2002 20:48

Citaat:

Kimmzzie4u schreef:
Je op dit moment zou vertellen...

"mam, pap, ik ben zwanger!"
:mad: ? :( ? :o ? of misschien wel hartsikke :D

zouden ze je steunen???

Ik kan me echt geen reactie van me ouders voorstellen... ze zouden me wel steunen...

ze zouden me zeker wel steunen, want ik heb een vaste vriend en we gebruiken bescherming (tenminste, die komt van mijn kant af). Ze zouden het zeker niet leuk vinden, maar wat ik ook zou doen (houden of weg laten halen) ze zouden me zeker steunen. ik weet dat hun voorkeur waarschijnlijk uit zou gaan naar een abortus, maar als ik dat niet zou willen zouden ze me daar ook onder steunen.

StefanLovertje 07-08-2002 22:12

wat ik hier lees is dat bijna in de meeste gevallen de ouders de meisjes steunen...

is het echt zo raar dat mijn ma me zou bevelen 't kiddie weg te laten halen en dat ze me van mijn vriend weg zou houden zodat 'k em een hele poos niet mag zien....

en dan nog een vraagje.. is het ook raar dat ik niet aan de pil mag terwijl ik al behoorlijk lang met mijn vriend ben, maar mijn ma vind mij te jong... maar stefan en ik kunnen/konden nouja ons niet goed inhouden...

van welke planeet komen mijn ouders...:(

independancy wanted 07-08-2002 22:25

Eerst zouden ze keihard lachen en dan zouden ze iets zeggen in de geest van: "mocht je WILLEN dat je een meisje zwanger had gemaakt!" ;)

tomtommertje 08-08-2002 03:14

Ik weet niet hoe ze zou reageren eigenlijk. Ik heb het er wel al over gehad met haar, wat ze ervan zou vinden. Ze zei: "Ik zou het erg leuk vinden om oma te worden, maar ik zou het niet leuk voor jou vinden dat je op zo'n jonge leeftijd moeder zou worden."
Dus ze zou me zeker steunen (en dolblij zijn met een kleinkind :p). Maar haar eerste reactie zou ik niet weten.

tomtommertje 08-08-2002 03:16

Citaat:

StefanLovertje schreef:
en dan nog een vraagje.. is het ook raar dat ik niet aan de pil mag
Je ouders hoeven het niet te weten...

dribble 08-08-2002 09:14

Citaat:

StefanLovertje schreef:

is het echt zo raar dat mijn ma me zou bevelen 't kiddie weg te laten halen en dat ze me van mijn vriend weg zou houden zodat 'k em een hele poos niet mag zien....

Uh... Van dezelfde planeet als de mijne :confused:
Me moeder zou egt doort lint gaan. En ik mocht me vriend echt een paar maanden niet zien!

Mah als je een abortus laat plegen... kan dat zonder dat je ouders er iets vanaf weten...? Of dat ze er achter komen?

snoopy 08-08-2002 10:27

me moeder zou het volgens mij hardstikke leuk vinden! Maar ja, ik ben al bijna 2 jaar samen met m'n vriend. Als ik van iemand zwanger zou zijn, die zij helemaal niet kende, zou ze het volgens mij al wat minder vinden! :D En tsja.. ik denk dat ze het wel een beetje zonde zou vinden van m'n studie enz. maar daar zou ze me voor steunen.

StefanLovertje 08-08-2002 12:16

Citaat:

dribble schreef:

Mah als je een abortus laat plegen... kan dat zonder dat je ouders er iets vanaf weten...? Of dat ze er achter komen?

dat wil ik graag ook weten, of een ovcertijdsbehandeling....??

Yolcu 08-08-2002 12:27

offtopic: volgens mij kan zowel een abortus als een overtijdsbehandeling zonder toestemming van de ouders, al zal elke arts je 100.000 x aanraden om met je ouders erover te praten.

Ik weet ongeveer hoe mijn ouders zouden reageren.. ik heb nu bijna 2 jaar een vriend, en ongeveer een jaar geleden heb ik hierover een gesprek met m'n moeder gehad. Volgens haar zou ze natuurlijk eerst wel schrikken, maar ze zou me zowat 'verbieden' een abortus te hebben. Ze zou er niet mee kunnen leven dat haar kleinkind 'vermoord' wordt zeg maar. Ook vindt mijn moeder verantwoordelijkheid iets heel belangrijks: ze vindt dat de consequenties moet dragen van alles wat je doet. Toen ik haar duidelijk probeerde te maken dat ik misschien wel een abortus zou willen, zwakte ze wel een beetje af. Ik denk dat ze uiteindelijk elke (weloverwogen) beslissing zou respecteren, maar dat ze liever zou willen dat ik het kindje zou houden, ze zou me dan natuurlijk wel helpen (tot op zekere hoogte), zodat ik toch nog enige vorm van opleiding (thuisstudie o.i.d.) kan afmaken.

Mijn vader zou denk ik eerder boos worden, als hij radeloos is, verheft hij vaak z'n stem en komt ie dus boos over. Na een redelijk gesprek zou het er denk ik op uit komen dat ik m'n eigen beslissing moet nemen, hij zal alle 'alternatieven' duidelijk proberen te maken en de voor- en nadelen ervan bespreken.

Al met al zouden mijn ouders dus erg redelijk reageren :)

Somebody Special 08-08-2002 12:29

Ik geloof dat ze flauwvallen :D

Nee, ik zou het niet weten, ben ik niet oud genoeg om dat zelf te beslissen ?

tinkerbell070 08-08-2002 15:18

mijn ouders zouden me kelen!!!!!!!!!!!

PsYcHoBaBe 08-08-2002 16:32

Toen ik zei datk in verw8ing waz waren mn ouderz niet booz ofzow.. ze waren wel ongerust & vroegen zich af wie de vader waz. ze waren ook niet booz ofzow.. maar later toen ze mn buikjuh zagen waren ze wel gelukkug :)

jnieuwelaar 08-08-2002 19:01

o mijn moeder wil trouwens nooit oma worden zei ze. Dan voelt ze zich zo oud. Dus ik denk zat ze zelfmoord pleegt als ik iemand met een schreeuwerd opzadel :D.

Mystique 08-08-2002 19:03

Ik heb het er wel eens met mijn ouders over gehad. Ze zouden denk wel schrikken en misschien even boos zijn, maar ze zouden me vooral steunen als ik het kind hou of abortus laat doen (wat me op dit moment als ik het zou zijn het beste lijkt).

Mystique 08-08-2002 19:06

Citaat:

StefanLovertje schreef:
wat ik hier lees is dat bijna in de meeste gevallen de ouders de meisjes steunen...

en dan nog een vraagje.. is het ook raar dat ik niet aan de pil mag terwijl ik al behoorlijk lang met mijn vriend ben, maar mijn ma vind mij te jong... maar stefan en ik kunnen/konden nouja ons niet goed inhouden...

Met die kwaadhied bereik je nisk naar mijn idee. Jij voelt je al rot en dan komt dat er nog eens bij. En van je vriend weghouden vind ik helemaal onzin. Jullie doen samen aan seks dus is het ook jouw verantwoordelijkheid en juist op zo'n moment heb je elkaar nodig. Ook zal ze je nooit mogen dwingen het kind weg te laten halen. Straks wilde jij het houden en voel jij je de rest van je leven rot omdat je het weg hebt laten halen.
Ik snap wel dat ouders in eerste instantie in paniek raken of boos worden, maar ik vind niet dat ze zo onredelijk moeten blijven . Je helpt je kind er absoluut niet mee want vaak kies je er zelf niet voor. Dus een beetje steun is dan wel wenselijk.

tomtommertje 09-08-2002 00:41

Citaat:

Unique schreef:
offtopic: volgens mij kan zowel een abortus als een overtijdsbehandeling zonder toestemming van de ouders, al zal elke arts je 100.000 x aanraden om met je ouders erover te praten.
Is idd zo.

shanli 09-08-2002 10:51

Citaat:

Erbenda schreef:
Mijn ouders zouden :mad: zijn (en niet zo klein beetje ook).
Hoe had ik het in vredesnaam niet veilig kunnen doen.
Verder zou ze zeggen dat het dan beter is om een abortus te laten doen.

denk k ook

gizmo 09-08-2002 12:22

Moeilijk voor te stellen dat het gebeurd.. maarja kan altijd tuurlijk..
Maar ze zouden me denk ik wel volop met alles steunen

AtHell 09-08-2002 14:14

"zo.. daar kunnen we wel geld uitslaan :D" "KOMT DAT ZIEN!!" de zwangere jongen.. 5 euro per persoon"

ze zouden toch wel in de naam van de wetenschap even willen weten hoe ik dat voorelkaar heb gekregen :]

L@CuTu$ 09-08-2002 18:38

Citaat:

Faery schreef:
Is 't bij jouw dan uberhaupt nog allemaal 100% functioneel ?

Ik zal maar geen ICQ log's opgraven ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.