![]() |
Naar Amerika met vliegangst
.
|
je kan ook op een vrachtschip mee varen, transatlantisch is 8-12 dagen. je wordt heus niet verkracht door de crew die gaan hun werk niet op het spel zetten. schijnt populair te zijn onder gepensioneerden. google op freighter travel.
|
Het lijkt me handig om je angst nu alvast te overwinnen. Turbulentie hoort er nou eenmaal bij en meestal komt het geeneens voor. Als je een kruispunt oversteekt in de stad heb je een stuk grotere kans om gewond te raken.
|
Tering wat een vluchtschema voor alleen naar Amerika te komen, dat dat serieus 1000 euro goedkoper was, doorgaans is een ticket naar LA/SF in de zomer maar 700 euro ofzo :p
Maar los daarvan, ik zou met ryanair een ticket naar londen oid boeken, zodat je weer eventjes went aan het vliegen :) |
Misschien helpt het om te bedenken dat fietsen vele maar dan ook echt vele malen gevaarlijker en dodelijker is dan vliegen? Vliegen is de veiligste manier van reizen. Ik weet niet of logica helpt bij jou, maar bij mij meestal wel.
Duur ticket trouwens... |
Hey, ik heb zelf ook vliegangst, dus ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Nu kan iedereen wel roepen dat vliegen veel veiliger is, en ik heb zelfs studieboeken waar dat instaat, maar dat is een argument die de angst voor mij niet minder maakt.
Je reisschema helpt niet echt mee moet ik zeggen. Ik probeer vliegreizen zo simpel mogelijk te houden, omdat ik weet dat ik toch al supergestressd ben als ik moet vliegen.. Wat voor mij wel een beetje helpt is er ruim op tijd zijn en dan een tijd lang gaan kijken naar hoe alles op het vliegveld gaat. Dus hoe vliegtuigen aan komen vliegen, mensen er uit komen, de bagage uitgeladen wordt en hoe ze dan weer ingeladen worden en opstijgen. Het ritme en de rust waarin alles gebeurt maakt mij ook rustiger. Als je denkt dat het echt niet zal gaan kun je ook altijd nog naar de huisarts om te vragen naar de mogelijkheden van lichte slaapmiddelen of kalmerende middelen. Verder zijn er een aantal websites die cursussen tegen vliegangst aanbieden (ik geloof via onder andere de klm), dat zou je ook nog kunnen proberen. |
Ik neem aan dat die 1000 euro minder voor de hele groep is, dus als je met zn 5en gaat het 200 per persoon scheelt
|
Ik bedenk me nu trouwens dat kinderen met vliegangst bij mij op het werk eerst rond mogen kijken. Dus het vliegtuig even in met de piloot en alles bekijken en uitleggen enzo. Meestal werkt dat wel rustgevend voor die kinderen. Ik weet niet of dat op elk vliegveld kan en of dat ook voor volwassenen kan. Maar die kinderen lijken er baat bij te hebben. Misschien kan dat ook op jouw vliegveld?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39. |