![]() |
Eten uit diepvries bedorven?
Volgens mijn moeder is de groenteschotel die één jaar over datum is nog goed omdat ie bevroren was.
Volgens mij kanda nie omdat de datum ook bedoeld is voor bevroren producten. Nu moet ik dat zo gaan eten. Dood zal ik er niet aan gaan maar heeft mijn moeder nou gelijk (ik vind van niet). Geweldig comeback topic van mij. Meteen verkeerd geplaatst. |
--> eten en drinken
|
Diepgevroren groente blijft tussen de 8 en de 12 maanden goed. De precieze tijd hangt van de groente af. Het wordt er bovendien niet lekkerder op.
|
Ja dus een jaar over datum is te veel.
Volgens mn ma kan het niet bederven wat ik al belachelijk vind, anders zouden ze er geen datum op plakken. |
ze plakken ook een datum op zout...dus hecht niet al te veel belang aan die data. Dingen die bedorven zijn zien er niet goed uit, smaken niet en ruiken niet goed. Of je iets dus nog wel of niet kunt eten kun je ook best een beetje zelf inschatten. Die groenteschotel zal er niet lekkerder op geworden zijn, maar als het er niet beschimmeld uitziet zul je er echt niet ziek van worden.
|
Volgens mij kan het niet echt bederven in de vriezer, maar na een maand of drie gaat de smaak wel hard achteruit.
|
ik denk niej dat het bederft alleen dat de smaak veel minder wordt!!! X
|
Het is nog prima te eten hoor, misschien dat er wat vriesbrand op zit, maar daar wordt alleen de smaak wat minder op.
|
Citaat:
eten is in principe oneindig houdbaar in de vriezer. de richtlijnen die hier en daar gegeven worden (maximaal een jaar etc.) zijn er puur voor kwaliteitswaarborging. de smaak e.d. van eten dat 5 jaar in de vriezer heeft gezeten is namelijk niet meer zo jofel, maar ziek word je er niet van. |
Citaat:
Mayonaise 1 jaar over datum: goed te eten Spinazie in pot uit 1998: Smaak was minder, verder goed te eten En zo nog tig producten, allemaal nog prima te eten, alleen was de smaak hier en daar wat minder geworden. |
Gezonder wordt het er ook niet van er zitten wel meer bacteriën in het product. Maar er dood van gaan geloof ik niet. Overigens hoorde ik laatst dat je shawarma niet op nieuw in kunt vriezen. Maar dat is een ander verhaal.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou, ik weet dat vlees kan bederven, ook als je het invriest. Zeker als het gekruid is. Dus dat zal met groenten ook wel zijn. Maar ik ben een slager, geen groenteboer!
|
Eten uit diepvries bedorven
Binnenkort ga ik voor het eerst naar China, en ik vroeg me af of je daar in gemiddelde restaurants ook vegetarisch kunt eten zonder vlees en vis. Als het niet te doen is zal ik er gewoon vlees eten, maar het zou mooi zijn als het mogelijk is.
Ik heb het er al over gehad met iemand uit China, die verzekerde me dat er veel vegetarische recepten zijn in de Chinese keuken. Maar ik krijg het idee dat het er toch niet zo gebruikelijk is. Al zal het misschien per regio verschillen ik ga naar Hangzhou, Zhejiang province. |
In Nederland is het in Chinese restaurants al niet te doen om vegetarisch te eten. In wat zij vegetarisch noemen zit meestal ook gewoon oestersaus en garnalen.
Maar je kan beter een eigen topic openen als je over een nieuw onderwerp wil praten! |
Citaat:
Nu is mijn moeder ook in Hangzhou geweest, maar daar was ik niet bij. Maar ik heb haar niet horen klagen over dat het daar niet mogelijk was om zonder vlees te eten. De keuken is daar wel anders dan in Shanghai dus het zou kunnen dat ze minder enthousiast zijn met de oestersaus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34. |