![]() |
Reborn Porsche 928 is fronting up!
De 928 is al een tijdje oud, maar er komt wat nieuws
http://photos.autoexpress.co.uk/imag...o_339610_7.jpg http://www.autoexpress.co.uk/images/..._339607_25.jpg bron: http://www.autoexpress.co.uk/news/au...onting_up.html |
Lijkt wel een mix van een Porsche Panorama met een Aston Martin...
|
Ziet er op de foto mooier uit dan de 911.
|
gave bak (y)
is er al iets bekend over de motorisering? zal vast wel allemaal VAG spul in zitten of niet? :p |
Citaat:
|
Oh dit staat ook in de AutoWeek zag ik in de trein. Er komt idd VAG spul in. Sowieso de TFSI met 300pk en DSG en er komt ook een hybride variant van, blijkbaar.
|
Is dat niet gewoon een artist rendering oid van wat het zou kunnen zijn, op basis van een Aston Martin?
Ik ben sowieso niet zo ondersteboven van Porsche, al snap ik de lol vanwege hun sportieve kant wel. Maar de 928 was een GT en ik neem aan dat hij het ook weer zal zijn, en dan heb ik toch echt liever een Aston :) Zelfde verhaal met de Panamera vs. de Rapide. |
Citaat:
Ik neem mijn eerste comment terug, als ze dat gaan doen vind ik hem meteen véél minder (n) |
Ja, het is overigens ook niet de 928-opvolger, maar de Panamera coupé.
|
Weet iemand wat 'ie moet kosten? Ben lui :o
|
Nog niet bekend, maar aangezien het de Coupé-variant moet worden van de Panamera zal ie wel op dat prijsniveau zitten gok ik.
|
150k dus ongeveer? :o
|
Voor zover ik weet lopen de fans ook wat op de zaken vooruit. Er zijn wat meldingen van plannen van een nieuwe 928, mogelijk op basis van de Panamera (maar die wordt er vooral bijgehaald omdat dit het nieuwste Porsche-model is). Er is nog helemaal niets concreets.
Wat hybride-techniek betreft, volgens mij zijn daar wel hele concrete plannen voor en is er een paar jaar terug een Cayenne-hybride concept getoond. Die zou voor 2010 op de markt zijn, maar of dat nou al gebeurd is weet ik eigenlijk zo niet. Er zijn ook plannen om een Panamera-hybride te maken. Maar ik zie daar het probleem niet zo van in; ik heb niets tegen hybrides. Hoewel ik betwijfel dat een hybride sportwagen of GT nou echt een groot publiek zal trekken :) |
Ik zal maandag het artikel uit de Autoweek wel even inscannen en hier posten ;)
|
Citaat:
Als het vermogen nog steeds passend is lijkt mij het prima. Ik vind de auto niet leuker of minder leuk als hij schadelijker is ;x |
Citaat:
(moet de prijs ook wel in verhouding blijven natuurlijk) Zelfs dat lelijke ding van Toyota loopt als een trein :p |
Citaat:
Zo'n auto koop je ook niet omdat het zo'n milieubewuste keuze is :P |
Citaat:
Maar een belangrijkere reden waarom een sportwagen hybride in die klasse niet extreem grote aftrek zal vinden is dat mensen die zo'n bak kunnen betalen echt niet wakker liggen van een paar euro meer aan de pomp of wat extra uitstoot :p Het is pure decadentie ;) |
Citaat:
Er zijn (al een tijdje) geruchten dat er een Panamera coupé komt, en er zijn geruchten dat er een nieuwe 928 komt. Misschien is het ene wel waar en het andere niet, of misschien is het allebei waar, of misschien zit het er tussenin en zullen de nieuwe 928 en de Panamera coupé dezelfde bak zijn. Niets staat nog vast :) Maar autofabrikanten - en Porsche in het bijzonder - kennende lijkt de laatste optie wel de meest voor de hand liggende. *Ik ben wel abonnee - en heb zelfs per ongeluk onlangs mijn abonnement nog laten verlengen - maar volgens mij heb ik 80% nog steeds gesealed liggen :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34. |