Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Hoe eet jij een ei? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1779292)

Barabas 07-11-2009 12:34

Hoe eet jij een ei?

Vanwege een grote discussie op DK: Hoe vind jij je eitje het lekkerst? Gebakken, gekookt, geroerd, rauw, met vlees, tomaat, champignon, of hoe?

TS: Ik vind een roerei met veel zout, peper, ham en kaas het lekkerst.

Rationeel 07-11-2009 12:41

hoe hangt helemaal van de situatie af.

maar als ik bak, dan met kaas/spek.
als ik kook, dan zacht.
als ik een roerei maak, dan met kaas/ketchup.
als ik wentelteefjes maak, dan met suiker/kaneel.

gebakken en gekookte eitjes eet ik ook nog wel vaak op brood met filet americain :o

Faded-Away 07-11-2009 12:44

Het liefst roerei, met suiker&zout of suiker&kaneel.
Soms vind ik een gebakken eitje wel lekker met een boterham met kaas.

Briseïs 07-11-2009 13:00

Zacht gekookt (zodat het eigeel net niet helemaal vloeibaar meer is), op een boterham met boter of mayonaise en een beetje zout.

dennis018 07-11-2009 15:15

lekker zacht gekookt, en dan op een witte boterham met wat peper en zout (zacht gekookt dat het ei-geel uitsmeerbaar is!)

AzN 07-11-2009 16:23

- Zachtgekookt en met 'n snufje zout
- Hardgekookt en in 'n salade
- Gebakken en met pindasaus

Pippeloen 07-11-2009 16:50

zachtgekookt, dat het eigeel net tussen wat harder en vloeibaar inzit, op een warm pistoletje ZONDER zout.
Soms gebakken met ham of spek en kaas, dan prik ik op het laatste moment de dooier lek en smeer het geel over het hele ei uit, dan nog een halve minuut bakken en klaar. Ook zonder zout.

Omelete met groenten en koud ei vind ik vies.

Katje 07-11-2009 18:39

Zachtgekookt en dan met broodreepjes om in het eigeel te dopen.
Of hardgekookt in plakjes op een pistoletje met farmersalade ofzo.
Of in de vorm van een luchtige omelet met heel veel verse basilicum en peterselie.
Of gewoon gebakken of een boterham met peper, zout en curry.
Of spiegelei op een geroosterde boterham, en dan op het bord de dooier lekprikken.
Roerei maak ik eigenlijk nooit, maar dat zou ik doen met een uitje, champignons en tomaat en ook veel verse kruiden.

MTpower 08-11-2009 22:14

Het is maar net waar ik zin in heb.
Ik kan heel creatief doen met eieren bakken en vind al m'n creaties wel lekker :P
Soms heb ik meer zin in simpel en kook ik hem (zacht) en dan lekker met brood in de dooier soppen.

Freyja 08-11-2009 23:22

Ik maak een omelet zonder iets erin: 2 eieren in een beker, klutsen, een hoop kruiden erin, in een pan en klaarrr. Maar ik ben niet zo'n enorme eiereter, ik vind het snel een beetje weeïg. Gekookt ei door de salade oid vind ik wel lekker.

Andijvie 09-11-2009 09:37

Meestal kook ik ze, en dan vrij zacht. Soms bak ik ze, en dan een spiegelei op een boterham met kaas.

Uice 09-11-2009 11:44

Hardgekookt op brood met komkommer, mayonaise en een klein beetje mosterd om de mayonaise wat smaak te geven.

Of gewoon gebakken.

UvantesV 09-11-2009 14:37

Gebakken met een béetje zout. Zeker geen peper. Met een uitje erdoor vind ik ook wel lekker.. ;)

blurred 09-11-2009 21:48

- Keihard gekookt met een beetje zout of;
- Keihard gekookt op een boterham met peper, zout en tuinkers of;
- Gebakken aan twee kanten met kaas en bieslook op een boterham.

Met keihard bedoel ik 10-12 minuten. Als ik iets enorm goor vindt dan is het wel van dat slappe eigeel dat uit een gekookt of gebakken ei loopt...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.