![]() |
Hoe lang heeft een lege accu nodig om te laden?
zie titel.
Ik heb de auto net gestart met startkabels met een andere auto en ben gaan rijden. De accu was leeggetrokken ivm de lampjes die ik in aan het bouwen was. Nu heb ik 30 km gereden op de snelweg... Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de accu weer helemaal vol is? |
Als je accu helemaal leeg is, is het advies om minimaal een half uur tot drie kwartier te gaan rijden.
|
Een half uur is meestal wel voldoende, zeker als je tijdens dat ritje geen onnodige grote stroomverbruikers aanzet. Gewoon verlichting aan, evt radio aan als je een gewone autoradio hebt en niet allerlei zware versterkers en speakers.
Bij voorkeur de achterruitverwarming niet gebruiken want die vreet nogal wat stroom. En let wel: een half uur stationair laten draaien is iets anders dan een half uur rijden. Stationair draait de motor een laag toerental, en daarmee de dynamo ook. De dynamo levert dan dus veel minder stroom. |
Dus dan moet mijn 30 km wel goed zijn op de snelweg... ik heb ook de radio, subwoofer met versterker en andere stroomvreters uitgelaten...
Bedankt! |
In een halfuur is de accu echt niet helemaal vol, maar wel vol genoeg om de volgende keer weer probleemloos te starten.
|
Binnenkort ga ik toch op vakantie naar Zeeland en dat is van mij uit 3 uur rijden.... Dus dan zal die wel vol zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02. |