Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Windows crasht.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1779983)

Lisanne 12-11-2009 08:14

Windows crasht..

Hai!

Mijn compaq met windows vista heeft de hele tijd de
vervelende gewoonte er gewoon mee te stoppen.
Ik heb hem pas 2,5 jaar, dus zo oud is mijn laptop niet.
Ik gebruik een virusscanner, ruim bij configuratiescherm
oude programma's op en doe nog meer.
En toch is hij sloom en vervelend in de omgang!
Wat kan ik doen dat zijn 'prestaties' verbeteren?

Liefs

WolterB 13-11-2009 15:49

Windows opnieuw installeren.

Lisanne 24-11-2009 14:43

Helemaal opnieuw :|!?
Dat is al 2x gebeurd, ook zo'n jaar geleden.. ^^

Liefs

Lotte^^ 24-11-2009 15:02

een jaar geleden is best lang geleden...
upgrade hem naar windows 7

deadlock 24-11-2009 23:38

Een jaar geleden is helemaal niet lang. De kraan in je keuken doet het toch ook langer dan een jaar zonder dat je een nieuwe moet installeren :confused:

Steelpan 25-11-2009 17:12

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 29903652)
Een jaar geleden is helemaal niet lang. De kraan in je keuken doet het toch ook langer dan een jaar zonder dat je een nieuwe moet installeren :confused:

een kraan is toch iets anders dan een laptop denk ik

Koning 25-11-2009 17:21

Ik zou zeggen, breng hem naar een handige kennis.

deadlock 25-11-2009 19:48

Citaat:

steppietje schreef: (Bericht 29905789)
een kraan is toch iets anders dan een laptop denk ik

Mijn vorige PC heeft 5 jaar lang dezelfde Windows XP installatie gedraaid en dat ding was nóóit uit behalve tijdens transport naar een LAN party en ik ben, zacht gezegd, een veeleisende gebruiker.

Koning 25-11-2009 21:40

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 29906438)
Mijn vorige PC heeft 5 jaar lang dezelfde Windows XP installatie gedraaid en dat ding was nóóit uit behalve tijdens transport naar een LAN party en ik ben, zacht gezegd, een veeleisende gebruiker.

Het kan inderdaad wel ja. Maar wat dat zegt..

deadlock 26-11-2009 06:58

Citaat:

Koning schreef: (Bericht 29907002)
Het kan inderdaad wel ja. Maar wat dat zegt..

Dat ik niet op YESYESYES Install This Crapware! druk bij ieder dialoogvenster?

Martiño 26-11-2009 12:29

Wat bij mij wel eens wilt helpen is CCleaner draaien, dat ruimt ook bestanden op op plaatsen die je niet direct ziet als normale gebruiker. Of laad een herstelpunt van systeemherstel en kijk of het daarna beter gaat.

M@rco 26-11-2009 13:01

Als computers er 'zomaar' mee stoppen (dus uitvallen) is het vaak een hardwareprobleem. Misschien wordt hij te warm?

Traagheid kan van alles zijn. Kan een structureel probleem zijn, bijvoorbeeld te weinig werkgeheugen (Vista en 1GB RAM zal nooit lekker werken) maar bijv. ook een zware virusscanner (oudere versies van Norton, McAfee, Kaspersky tegenwoordig).

Elite! 02-12-2009 18:52

Ik zal even mijn stappenplan geven voor het schoongeven en sneller maken van een pc/laptop:

1. Verwijder alle nutteloze bestanden en gegevens met Ccleaner
2. Verwijder alle nutteloze register vermeldingen met Ccleaner
3. Schoon je opstartlijst op met Ccleaner --> Veel programma's draaien op de achtergrond en is de hoofdoorzaak van sloomheid
4. PC/Laptop defragmenteren
5. PC/Laptop scannen met AVG Free 8.5

Op deze manier heb je al het nutteloze verwijdert, draait er alleen wat jij wilt dat er draait, is je harde schijf weer geordend en is je computer schoon van spyware en virussen. Als hij dan nog sloom is moet je denken een meer RAM of misschien heb je te weinig HDD ruimte ;) Suc6 ermee

Uitvallen is vaak een hardware probleem zoals al boven mij vermeld staat. Bij een laptop net wat moeilijker te verhelpen, maar dat is het denk niet....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.