Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   [Verhaal] De File (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1780350)

Issun 15-11-2009 12:05

[Verhaal] De File

Ik moest plotseling weer denken aan een verhaal wat ik een tijdje geleden heb geschreven, althans, een beginnetje. Net als al mijn andere verhalen is deze waarschijnlijk gedoemd om nooit meer verder geschreven te worden, maar op zich kan ik nog wel wat bedenken binnen deze setting dus wie weet.
Ik wilde jullie dit in ieder geval even laten lezen. Uiteraard zijn alle tips en zo welkom, dat kan misschien motivatie zijn om hier toch mee door te gaan. :O

Spoiler

Ik ben nog niet echt tevreden over die e-mail trouwens, hij is misschien een beetje te erg over the top. :P

Issun 17-11-2009 12:51

Geen reacties?

Vogelvrij 19-11-2009 17:16

Voor hoge bedragen wordt je naar de overkant gereden. --> word! En comfortabelheid is volgens mij geen woord, het is gewoon comfort.

Ik vind het grappig, maar erg onrealistisch. Hoewel je het op zich wel goed motiveert, lijkt het me niet zo logisch dat mensen in een auto rijden terwijl het zo lang duurt, dan kun je toch beter thuis blijven, zodat je nog wat contact hebt met andere mensen? Nu zitten ze allemaal alleen in een auto! En dat mailtje is een beetje gek, je moet uitkijken om 'hip' taalgebruik te gebruiken, dat is namelijk over honderd jaar niet meer zo hip ;)

Issun 19-11-2009 19:17

Citaat:

Vogelvrij schreef: (Bericht 29887055)
Voor hoge bedragen wordt je naar de overkant gereden. --> word! En comfortabelheid is volgens mij geen woord, het is gewoon comfort.

Ik vind het grappig, maar erg onrealistisch. Hoewel je het op zich wel goed motiveert, lijkt het me niet zo logisch dat mensen in een auto rijden terwijl het zo lang duurt, dan kun je toch beter thuis blijven, zodat je nog wat contact hebt met andere mensen? Nu zitten ze allemaal alleen in een auto! En dat mailtje is een beetje gek, je moet uitkijken om 'hip' taalgebruik te gebruiken, dat is namelijk over honderd jaar niet meer zo hip ;)

Ik twijfelde al aan 'comfortabelheid' inderdaad. ;)

En over dat mailtje was ik inderdaad nog niet tevreden. :o

Issun 25-11-2009 13:55

Zijn er misschien nog meer mensen die commentaar willen leveren?

Choking Duck 26-11-2009 21:56

Het leest leuk, maar dat is slechts een gevoel.
Je schetst voor mijn gevoel een soort karikatuur van het fileprobleem en de gekke verhalen als maanden vastzitten passen hier wel bij. Kan het concept wel waarderen evenals paradoxale dingen over mensen die geen auto kunnen kopen omdat ze geen vervoer kunnen vinden. Als laatste de franse benaming voor 't rode stoplicht, die vind ik ook goed, naast de prachtige struisvogelpolitieke oplossing.

Wat me wel opvalt is dat het na de eerste witregel, vóór het mailtje, wat chaotisch wordt. Kan niet precies definiëren waar dat van komt.
Maar het idee is leuk. :)

Mean 19-12-2009 09:39

comfortabelheid is een woord ja ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.