![]() |
Wiskunde (allerlei) 2
The adventure contineus.
Wiskunde (allerlei) 1 Je zult me tot eind januari vooral kunnen vinden in mijn "natuurkunde (allerlei)" topic, maar ik zal zo af en toe ook hier te vinden zijn. |
ah, we gaan verder met natuurkunde! ook leuk natuurlijk :)
goed gedaan jongen en ga zo door! |
Bedankt.:)
Is een kwadratische vergelijking een vorm van een exponentiële vergelijking? Ik heb hier en daar op het net gezocht en ik las dat een exponentiële vergelijking tot de macht 3 en hoger is. Is dit waar? Is er een bepaalde formule zoals de abc-formule om exponentiële vergelijkingen op te lossen? Ik heb een paar weken terug, vergelijkingen gemaakt die de tot macht 3 en hoger hadden, waren dat exponentiële vergelijkingen? Die loste ik op door te ontbinden, maar dat was wel een heel karwei. Alvast bedankt. |
Een exponentiële vergelijking is een vergelijking waarbij de variabele die je zoekt als exponent voorkomt, bijvoorbeeld 2x = 8. Een tweedegraadsvergelijking is een vergelijking van de vorm ax²+bx+c = 0. De term tweedegraads betekent dat de hoogste macht van x (de graad van de vergelijking) 2 is. Zie verder http://nl.wikipedia.org/wiki/Vergelijking_(wiskunde)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39. |