Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Voor- en nadelen aan een relatie. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1780812)

Sanne-1996 18-11-2009 12:57

Voor- en nadelen aan een relatie.

Wat vinden jullie voor- en nadelen aan een relatie?

:D

SiemdeCyper 18-11-2009 17:34

Wat valt er te lachen?

Het hangt trouwens nogal af van met welke persoon je op welke plaats en tijd bent.

LoorAn 18-11-2009 19:28

voordeel: je hebt iemand die van je houdt en waar je op kunt vertrouwen en op kunt leunen.
nadeel: je kunt je vrijheid verliezen, iemands 'bezit' worden en vrienden/vriendinnen laten vallen.

gWn Ward 18-11-2009 20:10

voordeel: je bent allebei één geheel
nadeel: je bent allebei één geheel

think about it ;)

Andijvie 18-11-2009 20:26

Citaat:

LoorAn schreef: (Bericht 29884646)
voordeel: je hebt iemand die van je houdt en waar je op kunt vertrouwen en op kunt leunen.
nadeel: je kunt je vrijheid verliezen, iemands 'bezit' worden en vrienden/vriendinnen laten vallen.

Maar dat laatste gebeurt alleen als je in een relatie zit die toch al niet goed is, lijkt me... Aan een goede relatie zitten volgens mij alleen maar voordelen, ik kan iig geen nadelen bedenken...

Citaat:

gWn Ward schreef: (Bericht 29884738)

think about it ;)

Waarom ben je één geheel in een relatie? Je kan toch ook prima afzonderlijk dingen doen?

Qimm 18-11-2009 20:44

als je het goed doet zijn er geen nadelen (y)

Batave 18-11-2009 21:13

Ik kan niet echt nadelen bedenken.

Volk 19-11-2009 10:52

Er zijn geen nadelen aan een goede relatie. Een slechte relatie moet je gewoon niet aan beginnen.

blauw engeltje 19-11-2009 14:14

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 29884877)
als je het goed doet zijn er geen nadelen (y)

qft

RHCP_NAC 19-11-2009 17:09

Zelfs bij een goede relatie zijn er nadelen. Bijv. een schoonfamilie of andere bezoeken die je liever niet doet, nooit eens die knappe meid/vent kunnen zoenen zonder vreemd te gaan, etc.

Sade 19-11-2009 17:21

Citaat:

RHCP_NAC schreef: (Bericht 29887034)
Zelfs bij een goede relatie zijn er nadelen. Bijv. een schoonfamilie of andere bezoeken die je liever niet doet, nooit eens die knappe meid/vent kunnen zoenen zonder vreemd te gaan, etc.

Inderdaad. Je kunt er hele Cruijffiaanse verhalen over houden maar alles in het leven heeft zo z'n voor- en nadelen, dus ook je relatie.
De voordelen die het niet hebben van een relatie mij op dit moment opleveren zijn de rust en ruimte voor jezelf. Nadelen spreken voor zich denk ik zo :o

Andijvie 19-11-2009 17:41

Citaat:

Ik heb zelf niet de behoefte om vreemd te gaan omdat m'n relatie gewoon goed is. Schoonfamilie kan idd wel een nadeel zijn, dat is waar :Y (Maar mijn schoonfamilie is dat gelukkig niet :) )

En rust en ruimte voor mezelf heb ik overigens ook gewoon, dus dat vind ik ook geen issue.

blauw engeltje 19-11-2009 18:03

Citaat:

hier ben ik het absoluut niet mee eens :)

0oFZo0 19-11-2009 18:24

Citaat:

Bij een goede relatie heb je dat soort dingen voor elkaar over.

Behalve het vreemdgaan natuurlijk :o

Andijvie 19-11-2009 19:18

Citaat:

0oFZo0 schreef: (Bericht 29887256)

Maar als je een hele bemoeizuchtige schoonmoeder hebt, lijkt 't me toch een nadeel, ook al heb je dat er wel voor over :o

drukknoopje 19-11-2009 19:55

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 29887411)
Maar als je een hele bemoeizuchtige schoonmoeder hebt, lijkt 't me toch een nadeel, ook al heb je dat er wel voor over :o

qft;)

RHCP_NAC 19-11-2009 20:14

Citaat:

0oFZo0 schreef: (Bericht 29887256)

Dat maakt het niet minder een nadeel.

Uiteraard ben ik het ermee eens dat mijn voorbeelden insignificante dingen zijn binnen een relatie. Maar zeggen dat er alléén maar voordelen en geen nadelen aan een goede relatie zitten is ongeloofwaardig. Mensen die dat beweren geloven zichzelf niet eens.

forever 19-11-2009 20:46

relaties hebben echt niet alleen maar voordelen

zoef de haas 19-11-2009 21:08

Ik heb een hele goeie relatie, maar wel met als nadeel dat we 800 km uit elkaar wonen en het veel meer tijd/geld kost dan wanneer we bij elkaar om de hoek hadden gewoond. Wat als voordeel heeft dat als we bij elkaar zijn het misschien wel beter is dan wanneer we elkaar elke dag zouden zien.
Waarmee ik wil zeggen dat iedere relatie opzich zn voor en nadelen heeft en dat t dus per persoon/relatie verschilt

Qimm 19-11-2009 22:05

Citaat:

laat ik het dan zo zeggen, ik heb nog geen nadelen ontdekt aan mijn relatie

Volk 20-11-2009 12:21

Citaat:

Nah, ik heb fijne schoonfamilie en we bezoeken alleen mensen die we willen bezoeken. We hebben wat dat betreft geen verplichtingen. En mocht het zo zijn dat ik mijn schoonouders niet mag dan hoef ik ze toch ook niet te zien? Dat is toch helemaal niet verschillend met andere mensen die ik niet mag. En ik heb nooit de behoefte een ander te zoenen dan mijn eigen vriend. Ik denk dat ik net als Qimm nog geen nadelen heb kunnen ontdekken.

Andijvie 20-11-2009 12:52

Ik kan ook echt geen nadelen ontdekken in/aan mijn relatie... Ja, in het begin was er het nadeel van de afstand, maar nu wonen we samen en is dat dus geen nadeel meer...

kopmuntkip 22-11-2009 14:16

Nadelen? nadelen kan je zelf maken als je wilt. Zolang je die persoon niet als bezit ziet, verlies je ook geen vrijheid.

I C U 23-11-2009 20:27

Je krijgt er vaak een hele ris verplichtingen bij, leuke en minder leuke. Maar ach, who cares :) Dat werkt twee kanten op en eigenlijk is het 't helemaal waard. Er zijn gewoon heul veul voordelen.

Freyja 23-11-2009 21:51

Voor mij geldt ook dat de afstand een duidelijk nadeel is, vooral omdat ik tijd en geld kwijt ben aan reizen. Maar aan de relatie zelf zitten geen nadelen, nee.

*denkt even na* Ja, wel, ik vind het ergens wel een nadeel dat hij zo veel invloed heeft op mijn stemming. Ik vind het irritant dat ik echt van streek kan zijn als (ik denk dat) hij bozig is op mij, vooral als hij dan ver weg is en we het niet meteen uit kunnen praten. Dat zit in zekere zin in mij en niet in een relatie, want ik kan dat ook bij vrienden en zelfs onbekenden, maar bij relaties is dat wel sterker natuurlijk omdat je zo close bent en verliefd bent. Ik vind het altijd wel prettig om emotioneel helemaal onafhankelijk te zijn :o

Daantjer 24-11-2009 20:42

Nadeel: Je moet er veel tijd en moeite in steken
Voordeel: als vent kun je er later wat anders in steken dan alleen tijd en moeite
Nadeel: Je zit altijd aan de ander vast, je kan niet zo maar met een ander gaan neuqen
Voordeel: Dan zijn jullie dus er altijd voor elkaar
Nadeel: De ander wil je haar/zijn eigen gewoontes opleggen
Voordeel: Het is het allemaal waard, geen enkel nadeel weegt op tegen de voordelen

Mushu 24-11-2009 20:47

Citaat:

daantjer schreef: (Bericht 29902645)
Nadeel: Je moet er veel tijd en moeite in steken
Voordeel: als vent kun je er later wat anders in steken dan alleen tijd en moeite
Nadeel: Je zit altijd aan de ander vast, je kan niet zo maar met een ander gaan neuqen
Voordeel: Dan zijn jullie dus er altijd voor elkaar
Nadeel: De ander wil je haar/zijn eigen gewoontes opleggen
Voordeel: Het is het allemaal waard, geen enkel nadeel weegt op tegen de voordelen

Jij moet nog leren dat niet alles om seks draait, maarja, daar ben je puber voor. (Y).

Daantjer 24-11-2009 20:57

eigenlijk was dat eerste gewoon een beetje sarcastisch bedoeld en ik zei ook dat het niet allemaal om seks draait, het draait om het bij elkaar zijn, maar ff puur uit Freuds manier van denken, ja het draait allemaal om seks, alles voor de voortplanting, daar zoek je de geschikte persoon voor, dat heet liefde, maarja ik wil eigenlijk ook alleen maar bij mijn vriendin zijn, en dan draait het niet om seks voor de persoon ik

x-spekkie-x 24-11-2009 21:24

Citaat:

Mushu schreef: (Bericht 29902670)
Jij moet nog leren dat niet alles om seks draait, maarja, daar ben je puber voor. (Y).

Hij heeft wel gelijk dat veel mannen dat een nadeel vinden aan een relatie ;)

Daantjer 24-11-2009 21:34

ik vind persoonlijk niet zo dat alles om seks moet draaien, het is gewoon een van de leuke bijkomstigheden, of ben ik de enige kerel die dat zegt?

cenerentola 24-11-2009 22:38

Als je een relatie neemt vanwege de voordelen, vind ik dat opportunistisch en als je tijdens een relatie nadelen ondervindt, dan kun je er maar beter mee kappen. In beide gevallen ben je dan niet toe aan een relatie.

cenerentola 24-11-2009 22:40

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 29902876)
Hij heeft wel gelijk dat veel mannen dat een nadeel vinden aan een relatie ;)

Dat zal best wel meevallen, denk ik of hoop ik.

Daantjer 25-11-2009 15:12

sorry, maar hou dat maar bij hopen, want zo is de evolutie

remy476 25-11-2009 16:05

Citaat:

gWn Ward schreef: (Bericht 29884738)

think about it ;)

Mooi gevonden... ik snap precies je punt.

Citaat:

LoorAn schreef: (Bericht 29884646)

Hier vind ik ook wel wat van waar. Al kun je de nadelen verkeerd interpreteren. Als je single bent leidt je een heel ander leven en daar snakken sommigen die een relatie hebben soms naar terug. Maar dan missen ze de voordelen. Uiteindelijke afweging van de vd en nd doet toch besluiten dat er meer vd zijn en de relatie aan te houden.

Citaat:

daantjer schreef: (Bericht 29902965)
ik vind persoonlijk niet zo dat alles om seks moet draaien, het is gewoon een van de leuke bijkomstigheden, of ben ik de enige kerel die dat zegt?

Kerel... je bent 15 dan ben je nog geen kerel geloof ik. Maar ik ben het met je eens dat seks niet alles is in een relatie...

cenerentola 25-11-2009 20:59

Citaat:

daantjer schreef: (Bericht 29905186)
sorry, maar hou dat maar bij hopen, want zo is de evolutie

Menselijk gedrag kun je niet altijd verklaren aan de hand van de biologie of de evolutietheorie, sociale factoren of sociale normen spelen ook een belangrijke rol.

Mark 26-11-2009 12:26

Zolang alles bespreekbaar is en uitgesproken wordt zijn er geen nadelen.

Wel de lusten, niet de lasten (y)

Erikavg 17-02-2011 14:03

Voordeel is dat je niet alleen staat voor problemen. Er is altijd op wie je kunt steunen. Vind ik echt belangrijk! Ik ben het vooral eens met deze post over relatie voordelen.

blauw engeltje 17-02-2011 14:26

geweldige up

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.