![]() |
Voor- en nadelen aan een relatie.
Wat vinden jullie voor- en nadelen aan een relatie?
:D |
Wat valt er te lachen?
Het hangt trouwens nogal af van met welke persoon je op welke plaats en tijd bent. |
voordeel: je hebt iemand die van je houdt en waar je op kunt vertrouwen en op kunt leunen.
nadeel: je kunt je vrijheid verliezen, iemands 'bezit' worden en vrienden/vriendinnen laten vallen. |
voordeel: je bent allebei één geheel
nadeel: je bent allebei één geheel think about it ;) |
Citaat:
Citaat:
|
als je het goed doet zijn er geen nadelen (y)
|
Ik kan niet echt nadelen bedenken.
|
Er zijn geen nadelen aan een goede relatie. Een slechte relatie moet je gewoon niet aan beginnen.
|
Citaat:
|
Zelfs bij een goede relatie zijn er nadelen. Bijv. een schoonfamilie of andere bezoeken die je liever niet doet, nooit eens die knappe meid/vent kunnen zoenen zonder vreemd te gaan, etc.
|
Citaat:
De voordelen die het niet hebben van een relatie mij op dit moment opleveren zijn de rust en ruimte voor jezelf. Nadelen spreken voor zich denk ik zo :o |
Citaat:
En rust en ruimte voor mezelf heb ik overigens ook gewoon, dus dat vind ik ook geen issue. |
Citaat:
|
Citaat:
Behalve het vreemdgaan natuurlijk :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uiteraard ben ik het ermee eens dat mijn voorbeelden insignificante dingen zijn binnen een relatie. Maar zeggen dat er alléén maar voordelen en geen nadelen aan een goede relatie zitten is ongeloofwaardig. Mensen die dat beweren geloven zichzelf niet eens. |
relaties hebben echt niet alleen maar voordelen
|
Ik heb een hele goeie relatie, maar wel met als nadeel dat we 800 km uit elkaar wonen en het veel meer tijd/geld kost dan wanneer we bij elkaar om de hoek hadden gewoond. Wat als voordeel heeft dat als we bij elkaar zijn het misschien wel beter is dan wanneer we elkaar elke dag zouden zien.
Waarmee ik wil zeggen dat iedere relatie opzich zn voor en nadelen heeft en dat t dus per persoon/relatie verschilt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kan ook echt geen nadelen ontdekken in/aan mijn relatie... Ja, in het begin was er het nadeel van de afstand, maar nu wonen we samen en is dat dus geen nadeel meer...
|
Nadelen? nadelen kan je zelf maken als je wilt. Zolang je die persoon niet als bezit ziet, verlies je ook geen vrijheid.
|
Je krijgt er vaak een hele ris verplichtingen bij, leuke en minder leuke. Maar ach, who cares :) Dat werkt twee kanten op en eigenlijk is het 't helemaal waard. Er zijn gewoon heul veul voordelen.
|
Voor mij geldt ook dat de afstand een duidelijk nadeel is, vooral omdat ik tijd en geld kwijt ben aan reizen. Maar aan de relatie zelf zitten geen nadelen, nee.
*denkt even na* Ja, wel, ik vind het ergens wel een nadeel dat hij zo veel invloed heeft op mijn stemming. Ik vind het irritant dat ik echt van streek kan zijn als (ik denk dat) hij bozig is op mij, vooral als hij dan ver weg is en we het niet meteen uit kunnen praten. Dat zit in zekere zin in mij en niet in een relatie, want ik kan dat ook bij vrienden en zelfs onbekenden, maar bij relaties is dat wel sterker natuurlijk omdat je zo close bent en verliefd bent. Ik vind het altijd wel prettig om emotioneel helemaal onafhankelijk te zijn :o |
Nadeel: Je moet er veel tijd en moeite in steken
Voordeel: als vent kun je er later wat anders in steken dan alleen tijd en moeite Nadeel: Je zit altijd aan de ander vast, je kan niet zo maar met een ander gaan neuqen Voordeel: Dan zijn jullie dus er altijd voor elkaar Nadeel: De ander wil je haar/zijn eigen gewoontes opleggen Voordeel: Het is het allemaal waard, geen enkel nadeel weegt op tegen de voordelen |
Citaat:
|
eigenlijk was dat eerste gewoon een beetje sarcastisch bedoeld en ik zei ook dat het niet allemaal om seks draait, het draait om het bij elkaar zijn, maar ff puur uit Freuds manier van denken, ja het draait allemaal om seks, alles voor de voortplanting, daar zoek je de geschikte persoon voor, dat heet liefde, maarja ik wil eigenlijk ook alleen maar bij mijn vriendin zijn, en dan draait het niet om seks voor de persoon ik
|
Citaat:
|
ik vind persoonlijk niet zo dat alles om seks moet draaien, het is gewoon een van de leuke bijkomstigheden, of ben ik de enige kerel die dat zegt?
|
Als je een relatie neemt vanwege de voordelen, vind ik dat opportunistisch en als je tijdens een relatie nadelen ondervindt, dan kun je er maar beter mee kappen. In beide gevallen ben je dan niet toe aan een relatie.
|
Citaat:
|
sorry, maar hou dat maar bij hopen, want zo is de evolutie
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kerel... je bent 15 dan ben je nog geen kerel geloof ik. Maar ik ben het met je eens dat seks niet alles is in een relatie... |
Citaat:
|
Zolang alles bespreekbaar is en uitgesproken wordt zijn er geen nadelen.
Wel de lusten, niet de lasten (y) |
Voordeel is dat je niet alleen staat voor problemen. Er is altijd op wie je kunt steunen. Vind ik echt belangrijk! Ik ben het vooral eens met deze post over relatie voordelen.
|
geweldige up
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43. |