Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   vetvrij avondeten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1780960)

loeserr 19-11-2009 16:19

vetvrij avondeten

sinds een weekje of 2 heb ik een ontstoken lever, naast dat ik absoluut geen alcohol mag drinken mag ik ook absoluut niet vet eten. In een studentenhuis is het namelijk niet zo makkelijk om vetvrij te eten:o

en om nou elke dag sla, komkommer en tomaat te eten is ook weer zo wat!

alle tips zijn welkom*O*

Sarah 19-11-2009 16:24

Ei-vrije pasta met tomatensaus, couscous of rijst met gekookte groenten erdoorheen, gekookte aardappelen met gekookte groenten en appelmoes. Verder weet ik ook niets :o

Calyx 19-11-2009 17:40

Kun je niet via je dokter wat informatie krijgen (van een diëtist o.i.d.)? Hoelang moet je dit dieet volhouden?
Na wat googlen, hier bv, rijst/ gekookte aardappelen, gestoomde groentes/gekookte groentes/rauwkost, soya producten (aangezien je geen vlees/vis/eieren mag? of mag je wel wát?).

Kanelemans 21-11-2009 19:03

Gekookte witte vis met rijst of aardappels en gekookte of rauwe groenten. Of een blikje tonijn. Of kalkoen. Of naturel quorn. Of het wit van een ei.

Paranoide 22-11-2009 04:15

Hier staan een hoop dingen die best lekker klinken. Er zit zelfs patat bij :cool: Wat eigenlijk helemaal niet zo raar is, want patat is natuurlijk gewoon aardappel en dat kun je prima in de oven maken. Maar dan nog.

Ik denk trouwens dat die temperaturen in Fahrenheit uitgedrukt zijn, want 500 graden lijkt me wat aan de hoge kant voor Celcius.

Paranoide 22-11-2009 04:19

Je kunt ook aardappelpuree maken, en dan eiwit erdoorheen stampen in plaats van melk en boter. Wel snel zijn, want de aardappels moeten zo heet mogelijk zijn maar het ei mag niet stollen voordat je het er doorheen gestampt hebt. Met wat gekookte groente erdoorheen en eventueel wat kruiden moet dat goed te doen zijn.

En verder kun je dingen marineren in sojasaus of wijn en dan in de oven stoppen. Dat kan ook aardig lekker zijn, denk ik.

MiBe 22-11-2009 04:23

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 29893697)
[Wat eigenlijk helemaal niet zo raar is, want patat is natuurlijk gewoon aardappel en dat kun je prima in de oven maken. Maar dan nog.

Geloof me, die zooi is niet te eten.
Hier in Zweden gebruiken ze altijd de oven i.p.v. een frituurpan, stelletje smaaklozen.

House_sexy 22-11-2009 08:31

Wonton Soep met bijv. Kipfilet..

In soep zit niet veel vet ( mits geen vette vleessoorten e.d. worden gebruikt )

Andijvie 22-11-2009 12:07

Citaat:

MiBe schreef: (Bericht 29893700)
Geloof me, die zooi is niet te eten.
Hier in Zweden gebruiken ze altijd de oven i.p.v. een frituurpan, stelletje smaaklozen.

Ik vind dat best te doen hoor, 't is niet hetzelfde als gefrituurde friet natuurlijk, maar ik vind 't best lekker :Y

MiBe 23-11-2009 00:21

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 29893974)
Ik vind dat best te doen hoor, 't is niet hetzelfde als gefrituurde friet natuurlijk, maar ik vind 't best lekker :Y

:facepalm:

Waarom valt er met vrouwen nooit over frituurvoer te praten? :p

fizzle-fluffy 23-11-2009 11:07

Bij alles wat je kookt hoef je natuurlijk geen vet te gebruiken. Ook quiches zijn heel goed te bakken zonder vet, of met heel weinig vet. En inderdaad toch veel salades.
Ook kip is een beestje met weinig vet. Moet je hem niet in een liter vet gaan bakken, maar in een dun laagje speciaal vetarm bakvet ofzo. Of hem koken.

Andijvie 23-11-2009 15:41

Citaat:

MiBe schreef: (Bericht 29895787)
:facepalm:

Waarom valt er met vrouwen nooit over frituurvoer te praten? :p

:confused:
Ik eet vaker gefrituurde friet dan overfriet, ik zei alleen dat ik die ovenfriet best te eten vind.

MiBe 25-11-2009 10:10

Dat bedoelde ik dus met dat er niet met vrouwen over te praten valt :P
Het is opzich inderdaad te eten, mits je er dusdanig veel saus overheen gooit dat je die slappe zooi niet meer proeft :)

Paranoide 25-11-2009 17:14

MiBe, het is een topic over vetvrij avondeten. Je gaat toch ook niet zeggen van 'stomme forumers met jullie gekookte groente, geroerbakt is veel lekkerder, jullie snappen er niks van'? Als ik zin heb in friet en de keuze is tussen geen friet of ovenfriet, dan zou ik het wel weten. Niet zo zeuren.

blurred 25-11-2009 22:22

Ik denk dat je vooral met salades moet experimenteren, daar kun je immers van alles door gooien zeg maar. En zoals al gezegd: bij dingen als couscous en bulghur heb je geen olie nodig, en dat is toch weer wat anders en vullender dan alleen groenten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.