Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Ushi & Dushi (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1781263)

x-spekkie-x 22-11-2009 13:58

Ushi & Dushi

Na het programma Ushi & van Dijk jaren geleden, is er nu het programma Ushi & Dushi, waarin Wendy van Dijk weer sterren in de maling neemt met haar nieuwe personage Lucretia, maar ook nog met de oude vertrouwde Ushi. Elke zaterdagavond om 20.00u op RTL4. Website.

http://www.rtl.nl/programma/ushiendu...hi_234x306.jpg http://www.rtl.nl/programma/ushiendu...hi_234x306.jpg

Wie kijkt het ook? :)

WolterB 22-11-2009 18:12

Ver-schrik-ke-lijk.

Heb er flarden van gezien en hoewel Ushi & van Dijk vroeger wel grappig en vernieuwend was, is dit op het kwetsende af op sommige momenten. Erg jammer.

Andijvie 22-11-2009 18:29

Ik vond Ushi vaak wel leuk, maar Dushi vind ik echt vreselijk :o Ik kijk 't ook niet omdat ik echt enorme last van plaatsvervangende schaamte krijg.

Vogelvrij 22-11-2009 18:35

Ushi vind ik ontzettend grappig, Lucretia vind ik niet zo leuk. Heb laatst wel wat afleveringen gezien:)

x-spekkie-x 22-11-2009 18:36

Ik snap niet dat men niet kan zien dat Lucretia nep is. Zelfs wij kunnen op tv zien dat iets mis is, dat er iets niet helemaal klopt. Hoe kunnen ze dat in het echt dan over het hoofd zien?

Uice 22-11-2009 18:46

Mensen van een andere etnische afkomst dan ik zijn grappig, omdat ze raar praten en rare gebruiken hebben. (Y)

Andijvie 22-11-2009 18:46

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 29894790)
Ik snap niet dat men niet kan zien dat Lucretia nep is. Zelfs wij kunnen op tv zien dat iets mis is, dat er iets niet helemaal klopt. Hoe kunnen ze dat in het echt dan over het hoofd zien?

Ik zou ook niet snel aan iemand die raar doet vragen of ze misschien verkleed is :o

sabrosa 23-11-2009 00:03

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 29894790)

Als jij niet wist dat het Wendy van Dijk was zou je echt niet denken dat ze nep is, op zn minst een beetje (erg) lelijk, maar echt niet denkend dat het iemand verkleed is! Het is echt alleen omdat we weten dat ze nep is, dat je het een beetje kan zien.

sabrosa 23-11-2009 00:03

Lucretia is btw niet grappig, Ushi daarentegen vind ik nog steeds wel grappig stiekem!

N00dles 23-11-2009 22:00

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 29894740)
Ver-schrik-ke-lijk.

Heb er flarden van gezien en hoewel Ushi & van Dijk vroeger wel grappig en vernieuwend was, is dit op het kwetsende af op sommige momenten. Erg jammer.

Voorbeelden?

OT:
Ik kijk het trouwens niet, maar toen ze op de Televizierring-uitreiking als Lucretia op het podium kwam, was ze helemaal niet grappig.

Ushi is/was wel leuk, maar daar is de nieuwigheid wel vanaf.

WolterB 23-11-2009 22:23

Citaat:

N00dles schreef: (Bericht 29899169)
Voorbeelden?

OT:
Ik kijk het trouwens niet, maar toen ze op de Televizierring-uitreiking als Lucretia op het podium kwam, was ze helemaal niet grappig.

Ushi is/was wel leuk, maar daar is de nieuwigheid wel vanaf.

Een campingeigenaar? proberen te verleiden tot een uitspraak en daar maar op door blíjven gaan. Ze is niet grappig meer, ze beledigt en probeert mensen boos te krijgen. Kan ik niet om lachen.

Andijvie 24-11-2009 10:53

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 29899251)
Een campingeigenaar? proberen te verleiden tot een uitspraak en daar maar op door blíjven gaan. Ze is niet grappig meer, ze beledigt en probeert mensen boos te krijgen. Kan ik niet om lachen.

Idd, ik heb een stukje met die Derek Ogilvie (oid) gezien en ook daar vond ik haar te lang doorgaan, 't was niet beledigend, maar 't sloeg ook nergens op.

Corinne 24-11-2009 12:49

Lucretia vind ik niet grappig.
En ik vind het jammer dat ze van Ushi zo'n nymfomane hebben gemaakt. Als ze dat niet hadden gedaan, was Ushi misschien nog wel leuk geweest.

N00dles 24-11-2009 14:21

Dat was ze toch al? Ik kan me iets herinneren uit het eerste seizoen dat ze over seks begon en dat ze zei dat ze dat graag deed.

Corinne 24-11-2009 17:10

Ja? Ik kan me dat niet zo herinneren...
Maar het is natuurlijk al wel even geleden, dat het voor het eerst werd uitgezonden, dus het zou best kunnen hoor.

Zanzara 27-11-2009 19:46

Citaat:

sabrosa schreef: (Bericht 29895760)
Lucretia is btw niet grappig, Ushi daarentegen vind ik nog steeds wel grappig stiekem!

Mittaaa 03-12-2009 20:18

Geweldig programma!(L)

x-spekkie-x 06-12-2009 05:54

Gisteren Adele in het programma... wel apart dat ze na twee jaar nog niet helemaal het omgaan-met-rare-interviews onder de knie heeft :o

Zanzara 06-12-2009 21:05

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 29939903)
Gisteren Adele in het programma... wel apart dat ze na twee jaar nog niet helemaal het omgaan-met-rare-interviews onder de knie heeft :o

:rolleyes:

x-spekkie-x 07-12-2009 06:52

Citaat:

Zanzara schreef: (Bericht 29942236)
:rolleyes:

Wat zit je nou te rologen?

Je kunt duidelijk verschil zien in het gedrag (hoe ze met het interview omgaan) tussen haar en andere beroemde personen. En dan kun je wel zeggen: ze is 21 en zit pas twee jaar in het vak, maar zo zijn er meer. Wat ik dan wel weer leuk vind is dat ze zo lekker zichzelf blijft en lekker gek doet (y)

Andijvie 07-12-2009 10:04

Ik vond juist dat ze er heel goed mee om ging :o

cenerentola 07-12-2009 22:26

Wendy van Dijk is racistisch.

White Trash 08-12-2009 01:26

Citaat:

cenerentola schreef: (Bericht 29946931)
Wendy van Dijk is racistisch.

Ik denk inderdaad dat ze lid is van een racistisch bolwerk om negöide personen stelselmatig te stigmatiseren en te vernederen. Is het niet gewoon in je opgekomen dat het goedkope vooroordelen zijn die zich uitermate geschikt voor dit typetje lenen, leuk of niet leuk dat terzijde. Volgens mij kunnen er genoeg Antilianen om deze vooroordelen lachen of in ieder geval absoluut niet serieus nemen.

Mr Soija verwijderd 08-12-2009 10:39

Citaat:

White Trash schreef: (Bericht 29947415)
Ik denk inderdaad dat ze lid is van een racistisch bolwerk om negöide personen stelselmatig te stigmatiseren en te vernederen. Is het niet gewoon in je opgekomen dat het goedkope vooroordelen zijn die zich uitermate geschikt voor dit typetje lenen, leuk of niet leuk dat terzijde. Volgens mij kunnen er genoeg Antilianen om deze vooroordelen lachen of in ieder geval absoluut niet serieus nemen.

Haha, mn 'schoonmoeder' + '-zus' kennen er niet om lachen. :p :D

White Trash 08-12-2009 13:52

Citaat:

Mr Soija schreef: (Bericht 29947916)
Haha, mn 'schoonmoeder' + '-zus' kennen er niet om lachen. :p :D

Omdat de grapjes gewoon een laag niveau hebben of dat ze zich letterlijk gediscrimineerd voelen?:confused:

Mr Soija verwijderd 08-12-2009 14:27

Citaat:

White Trash schreef: (Bericht 29948833)
Omdat de grapjes gewoon een laag niveau hebben of dat ze zich letterlijk gediscrimineerd voelen?:confused:

Om te beginnen omdat ze met een Surinaams accent spreekt.

N00dles 08-12-2009 18:22

Citaat:

White Trash schreef: (Bericht 29947415)

Wat hap je lekker :D

Dinalfos 08-12-2009 19:56

Er zijn helaas genoeg klootmongolen die zoiets ook echt serieus menen (n)

Zanzara 08-12-2009 20:24

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 29943072)
Wat zit je nou te rologen?

Je kunt duidelijk verschil zien in het gedrag (hoe ze met het interview omgaan) tussen haar en andere beroemde personen. En dan kun je wel zeggen: ze is 21 en zit pas twee jaar in het vak, maar zo zijn er meer. Wat ik dan wel weer leuk vind is dat ze zo lekker zichzelf blijft en lekker gek doet (y)

waar zeg ik dat?:p lol ;x:(
ik denk dat niemand zou weten hoe ze met een ushi interview om moeten gaan, want zo normaal is dat niet:p

White Trash 09-12-2009 01:21

Citaat:

Mr Soija schreef: (Bericht 29949054)
Om te beginnen omdat ze met een Surinaams accent spreekt.

Ja en als je hersens hebt dan moet je toch kunnen distantiëren van zulke slechte parodie. Denk je serieus dat ik mezelf ga verdedigen als mensen grappen maken over het standaardbeeld over Engelsen, (veelal dikke, dronken, schreeuwachtige lui in Amsterdam)? Ik weet dat ik uit een prima familie kom die in de verste verte daar niet op lijkt maar ik vind parodiën over die figuren best grappig hoor.

cenerentola 09-12-2009 14:00

Citaat:

White Trash schreef: (Bericht 29951681)
Ja en als je hersens hebt dan moet je toch kunnen distantiëren van zulke slechte parodie. Denk je serieus dat ik mezelf ga verdedigen als mensen grappen maken over het standaardbeeld over Engelsen, (veelal dikke, dronken, schreeuwachtige lui in Amsterdam)? Ik weet dat ik uit een prima familie kom die in de verste verte daar niet op lijkt maar ik vind parodiën over die figuren best grappig hoor.

Wendy van Dijk heeft geen enkel historisch besef. Met onze Nederlandse geschiedenis vind ik het heel ongepast om Antilliaanse(/Surinaamse) vrouwen te typeren als lui en als nymfomanen.

Andijvie 09-12-2009 14:08

Want stel je toch eens voor dat we alles heel serieus nemen...

Ik weet het niet hoor, ik begrijp nooit zo goed waarom mensen zich aangesproken voelen als het gaat om bv. Wendy van Dijk die zich in een raar outfit steekt, door de grime heen gaat en 'grappig' gaat doen. Dat zegt toch meer over Wendy van Dijk dan over wie dan ook? Ik snap het probleem niet... en al helemaal niet waarom dat beledigend zou zijn voor wie dan ook.

White Trash 09-12-2009 16:40

Citaat:

cenerentola schreef: (Bericht 29953110)
Wendy van Dijk heeft geen enkel historisch besef. Met onze Nederlandse geschiedenis vind ik het heel ongepast om Antilliaanse(/Surinaamse) vrouwen te typeren als lui en als nymfomanen.

Don't get me wrong, ik vind het ook dom hoor. Ik vind alleen de reacties zo heftig ten opzichte van Tante Es door Jurgen Raayman die ook deze stereotype hanteert en daar wordt naar mijn inzicht wel smakelijk om gelachen. (Terwijl dat ook humor van de laagste klasse is maar goed, smaken verschillen blabla /cliché)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.