![]() |
rare gedachten ?
Heey !
Soms denk ik wel eens: Was ik maar gewoon ergens helemaal ALLEEN, geen gezeur, niets.. echt helemaal geen mensen ! Maar mama zegt dan altijd : Doe eens normaal !! je weet niet wat je zegt.. ik kind van 15 hoort dat niet te zeggen.. die hoort gewoon tussen haar vriendinnen en alles te zijn !!:eek: Wat moet ik daar nou mee?? Ik ben gewoon niet zo met mensen.. Terwijl ik wel graag in de zorg wil.. |
Iedereen wil wel eens alleen zijn, wat is daar raar aan?
|
Wel eens jaa..
Ik heb het meestal altijd.. Maar ik snap die reactie van m;n mama gewoon niet.. |
je moeder is gewoon bang dat je je sociaal afsluit van andere mensen
|
Lang leve de puberteit (y).
En wat Thinus zegt wel. Je moeder is denk ik bang dat je vereenzaamt, terwijl dat heus wel meevalt volgens mij. Ik bedoel, je gaat naar school en hebt daar ook wel vriendinnen toch? Of in ieder geval meiden of jongens waar je goed mee om gaat. Logisch dat je dan alleen wilt zijn na schooltijd. |
dianaotten, je twijfeld wel veel aan jezelf en andere meningen daarover.
probeer te stoppen met alles om je heen te overdrijven. mischien zat je eens goed over je leven na te denken of had je net een ruzie gehad of iets anders. hou je hoofd helder. |
Ik twijfel ook wel veel over mezelf en over andere meningen daarover..
En jaa.. ik heb vanaf zaterdag ofzo al ruzie met m'n ouders en met m'n broertje..Die wordt in Januari 13.. en ik ben in Augustus 15 geworden..dus dat botst wel vaak jaa @Miekje. Hoezo ik vereenzaam !?.. En ja, ik heb veel vrienden en vriendinnen op school.. :-) Maar zodra ik thuis ben, zonder ik me graag af van alles en ga ik lekker alleen leren ofzo.. of waar ik me dan ook fijn bij voel ofzo.. |
Citaat:
|
Haha,
dat had ik ook hoor. Maar praat er eens over met je best vriendin ofzo |
Om het in simpeldere woorden te zeggen: Het is gewoon een normale fase van de pubertijd die veel jongeren meemaken.
Ik weet dat dit op zich niet veel helpt, alleen dan dat je er niet mee moet inzitten door het feit dat je alleen zou zijn met dit probleem. Praat er gewoon met zoveel mogelijk mensen over. |
Ahja Btw: Het is eigenlijk helemaal geen probleem^^. Ik zou een ander woord moeten vinden want dit is misschien iets te dramatisch uitgedrukt naar mijn goesting :-/
|
Haha okee :-)
Maar ze zegt het altijd.. maar ja, als het de pubertijd is kan het nog wel vaker voor komen dus.. |
Persoonlijk ga ik daar wel van uit ja^^.
Je gaat trouwens nog een heleboel dingen ervaren die je waarschijnlijk raar zullen overkomen. |
Zoals ik vragen mag ? :P
|
Onvoorspelbare dingen waarvan je dacht dat ze nooit zouden gebeuren. Daar is de puberteit voor (y).
Met 'vereenzamen' bedoel ik dat je moeder waarschijnlijk denkt dat je geen vrienden hebt ofzo. |
ja overbezorgde ouders versterkt je gedrag ook zie ik
|
o okč ..
Bedankt voor alle reacties !! (Y) |
graag gedaan hoor :D
|
Ik wil ook wel vaak alleen zijn. Ik ben trouwens 16.
Na school, maar ook in de zomervakantie was ik vaak alleen. Heerlijk toch? Ik heb ook genoeg vrienden maar ik kan het nu eenmaal goed met mezelf vinden. Dan kan ik rustig nadenken en mijn 'Inner Peace' vinden, wat me is gelukt. Ik ga vaak in mijn eentje naar de stad en fiets een eindje om van de drukte te ontkomen. Ik mediteer sinds kort ook iedere avond, dan voel je je echt verbonden met jezelf. Het is echt heerlijk soms. Dit raad ik je ook aan! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35. |