Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Omgeving Renesse (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1781311)

Balance 22-11-2009 20:59

Omgeving Renesse

Met de kerst zit ik 1 week in een huisje in Burgh Haamstede. De bedoeling is om lekker te relaxen en ik vind het ook altijd leuk om een paar dagen erop uit te gaan.

Nu ben ik benieuwd wat de moeite waard is om heen te gaan in de omgeving (max. +/- 30 minuten rijden). Denk aan een bezienswaardigheid (park, museum, etc.) wat de moeite waard is, maar ook gewoon een stad waar je goed kan winkelen.

Hawahaai 23-11-2009 07:54

Als kind ben ik daar een paar keer op vakantie geweest. Toen vond ik deltapark Neeltje Jans en Zierikzee wel leuk. Als je vanaf Burgh Haamstede naar het strand gaat, ga je door een natuurgebied in de duinen. Daar lopen wilde pony's en andere dieren en je kunt er heerlijk fietsen.

J-roenn 08-12-2009 12:07

is iets meer dan 30 minuten denk ik, maar als je een monumentale stad wilt bezoeken waar je ook redelijk kunt winkelen is Middelburg misschien een leuke optie, ga je niet voor het winkelen maar puur voor de sfeer zou je ook eens naar Veere kunnen, leuk (zeer) klein stadje.

Balance 17-12-2009 16:38

Ik neem de tips mee. Winkelen is natuurlijk altijd leuk maar kleine stadjes bezoeken spreekt me ook wel aan, dus beiden zijn wel opties. En het deltapark ga ik even opzoeken op internet, klinkt wel interessant.

Daantje_0705 18-12-2009 21:33

Volgens mij is Neeltje Jans dicht in de winter maar dat weet ik niet zeker, iig is niet alles open. Wel erg leuk om een keer heen te gaan :) Zierikzee is leuk om eventjes rond te lopen, net als Veere idd. Als je wilt winkelen is Goes leuk qua winkels, Middelburg meer qua sfeer enzo. Voor de duinen kan je het best bij Burgh Haamstede de duinen in gaan, daar kan je echt zo gaaf uren lopen. Ben daar als kind heel vaak op kamp geweest. Heb je ook nog veel bunkers enzo. Zelf vind ik het strand mooier bij Dishoek of Vrouwenpolder maar kan me voorstellen dat als het je niet veel uitmaakt je niet zover gaat rijden voor het strand als je al pal in de buurt van een strand zit. Eind lopen en dan een frietje eten is ook altijd leuk :)

MTpower 19-12-2009 13:44

Zierikzee is wel een leuk stadje, neeltje jans (als het open is) is de moeite en het geld niet waard.

Daantje_0705 20-12-2009 16:36

Mwah, ben ik niet met je eens. Als je uit Zeeland komt en de verhalen wel kent en er op school ook veel over leert dan misschien niet. Maar als je niet uit de buurt komt en het een verder van je bed verhaal is dan vind ik het toch zeker wel de moeite en het geld waard hoor :)

MTpower 21-12-2009 14:28

Geen idee wat het moet kosten?
Maar zo groot is het niet en veel heb je er ook niet. En het is misschien wel waar dat ik er geen reet aan vind omdat ik hier vandaan kom :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.