![]() |
Wat eten we vandaag #23
En maar weer een nieuwe.
|
Ik eet vandaag gebakken aardappels, sperziebonen en een kiphawaiischnitzelding.
|
Boerenkool met pasta en pesto.
|
Heb hier al een aantal keer wraps met roomkaas, zalm en komkommer voorbij zien komen en dat ga ik straks eens uitproberen.
|
Salade van rucola melange, paprika, tomaat, komkommer, feta & dressing en een dubbele boterham als cheeseburger met kaas/vegaburger
|
Ravioli met verse spinazie, spekjes en een beetje room.
|
Broodjes shoarma. :o
|
Vanavond broccoli/camemberttaart met röstirondjes en salade.
|
Gisteren:
Yellowfin-tonijn met gerookte sesam op een salade van crispy aardappel en suikersla met een mayonaise van kingkrab ---- Met rookvlees gegaarde snoekbaarsfilet met mosterdcrème en aardappelpuree ---- Gepocheerde perzik met bosvruchten room en een crunch van pistache en chocolade nomnomnom. En vandaag ben ik moe en geen zin om te koken, dus ik ga straks even bij de bakker vers brood halen en dan maak ik een kingsize uitsmijter met rosbief, huzarensalade, komkommer/tomaatsalade en dat soort dingetjes (y) |
aardappelpuree met jus, snijboontjes en een hamburger
en frambozen vla toe |
Blokjes runderlappen gestoofd in rode wijn, laurierblad, oregano, peterselie en bieslook erdoor
Daarna aardappels, courgette, ui, champignon, knolselderij, winterpeen en aubergine erbij. Poos laten stoven (y) En als toetje zelfgemaakte griesmeelpudding. |
Zuurkoolstamppot met rookworst.
|
Pasta penne met spinazie, uitje, champignons en roomsausje. En een vegaburger.
|
Pannenkoeken
|
Wij aten toenstraks nasi goren met kip in zoetzure saus
en chocolade vla toe |
Brood want moet werken om 5 uur(Y)
|
Citaat:
Ik eet vanavond boerenkoolstampot met runderrookworst. |
gekookte krieltjes, kouseband en kip met masalasaus.
|
Andijviestamppot met spekreepjes.
|
Citaat:
Het recept van de Allerhande: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=...erenkool+pesto |
Tagliatelle met pittige tomatensaus, paprika, ui, gehakt en een salade met feta en pijnboompitjes.
|
Citaat:
Ik eet een variatie hier op: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=...spinaziesalade |
heb vandaag voor het eerst Turks gegeten, SUPER was het!
'Iskender', 'Etli ekmek' en 'baklava' turks eten ga ik zeker vaker proberen:) |
Ik kwam de restaurant trouwens tegen op internet via deze site:
http://turksuiteten.nl/zuid-holland/62-dunya.html |
Gisteren at ik pompoensoep uit een zakje (die nieuwe biologische van Unox, werden gratis uitgedeeld op het station, maar het smaakte helemaal niet pompoenig) en meergranenstokbrood met lekkere salade erbij. En mijn nieuwe experiment: spruitjestaart (bladerdeeg met spruitjes, kaas en ei).
|
wij aten vanmiddag gebakken krieltjes met jus, sprutitjes en een rundervink
en hazelnoot vla toe |
Ik maak bami.
|
Stampot Boerekool maar dan met meer groenten :)
|
Citaat:
Ik heb stiekem vandaag boerenkool gegeten en niet gisteren (had geen zin in het gedoe van een stamppot maken :P). Gisteren heb ik pasta gegeten. |
brood met kalfskroketten.
|
wij aten aardappelpuree met jus, sperzieboontjes en een lekkerbekje met remouladesaus
en perzik kwark toe |
Citaat:
OT: uit eten in een pizza-restaurant. Dus ik eet vanavond pizza. |
Pizza Hawai :)
|
Weer bami. Op vrijdag heb ik weinig tijd om te koken.
|
Minestronesoep en broodjes.
|
brocolli/kaas quiche.
|
Rijst met kip, chinese wokgroente en boemboe groene curry met kokosmelk :)
|
wij aten spaghetti bolognese met gehaktballen en bitterkoekjes vla toe
|
Kipnuggets, gekookte aardappels, boontjes en een restje bami.
|
Aardappelschotel, snijbonen, heule malse biefstuk en zelfgemaakte appelmoes <3
|
de overgebleven taco's van gisteren.
|
Ovenschotel met aardappelschijfjes, hamreepjes, brocolli, tomaat, aardappel anders tuinkruiden-knoflook en een kaaskorstje :)
|
Gegeten bij Tortilla´s vandaag.
Enchillada met spinazie, tomaat, pittig gekruid gehakt en kaas, met zure room. en als toetje deegflapjes met appel, rum en rozijnen met ijs en slagroom. Smaakte prima, maar ligt vooral ook vrij zwaar op de maag. |
Gisteren at ik bij mijn ouders: frietjes, een frikandel en witlof met dressing.
Vanavond maak ik (de voor gisteren geplande) tortellini met spinazie, roomsaus, champignons en stukjes kipfilet. |
vanmiddag aten we rijst met chili con carne
en chocolade vla toe |
Aardappelpuree met rode kool en een hamburger.
|
Snel iets uit de vriezer gehaald, heb zo rijles: meergranen rijst met gewokte garnalen, paprika en champignons met teriyaki-honingsaus
|
Curry met broccoli, aardappel, krentjes, cashewnoten en jasmijnrijst. |
Nasi...... Bleugh :(
|
Pizza mozzarella en salade van verschillende soorten sla, paprika, pijnboompitjes en vinagrette
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27. |