![]() |
Vraag over VWO
Ik heb mijn 5 HAVO diploma en zit nu in mijn eerste jaar HBO. Ik vind dit alleen een kutopleiding en wil graag naar het VWO om daarna naar de universiteit te gaan. Ik ben nu 17 en wordt in maart 18.
Weet iemand of ik nu nog naar het VWO kan? |
Op de vavo kan het sowieso.
of het op een gewone middelbare school ook kan weet ik niet.. maar ik zou sowieso voor de vavo gaan :P |
Je kunt ook je HBO P halen en dan naar de uni. Maar idd, ik denk dat je via het vavo zeker naar de Universiteit kan.
|
Ik zou op school vragen of je de mogelijkheid hebt in te stromen in 5 VWO na je HAVO-examen. Maar je hebt ook de mogelijkheid 5 en 6 VWO op de vavo in één jaar te doen. Je kunt inderdaad ook je HBO-P halen, maar dat raad ik niet aan. Sowieso is dat, als je een lotingsstudie wilt gaan doen, niet altijd even gunstig.
|
Haal en P bij HBO, dan vraag aan Universiteit. Als je terug naar VWO gaan, moet je nog twee jaren gaan doen.
|
Is het dan niet een probleem met oude-nieuwe stijl, als je weer naar middelbare school gaat?
Verder is volwassen onderwijs altijd een optie toch? |
Citaat:
|
Ja, maar dat is wel HEEL hard werken!
|
Citaat:
Dit geldt niet voor elke overstap naar het WO met een HBO-P. In sommige gevallen kan het dus niet. Controleer het voor de opleiding die je wil gaan doen |
Citaat:
In België kun je aan elke Universitaire studie beginnen met een HBO-P, aangezien die gelijk is aan hun hoogste niveau op de middelbare school. |
Citaat:
Dat valt reuze mee. Ik doe 4/5 havo in 1 jaar, op een school met tientallen anderen die 5/6 vwo in een jaar doen. Ze redden het makkelijk. Dus ik snap niet waar jullie dat vandaan halen eigenlijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48. |