![]() |
De meest memorabele dagen per decennium
Wat vind jij de belangrijkste, meest bijzondere, historische of memorabele dag van dit decennium? Welke dag had de grootste nasleep, is historisch signicant of deed de wereld veranderen? En van het vorige decennium? En voor wie nog niet geboren was, wat denk je dat de meest belangrijke dag van de jaren '80 en '70 was?
|
Jaren nul: 11 september 2001. Dat wat het moment dat het bij de grote mensenmassa doordrong dat je naast de Chinees, Kebap en de rijkdom aan verschillende culturen ook de terrorist hoorde bij de nieuw ontstane multiculturele samenleving.
Jaren negentig: Val van de muur, ondanks dat dit in 1989 gebeurde. Door de val van de muur zag je de eenwording van Europa opkomen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
2. Ik zeg toch in 89, maar dat was pas eind 89. Het had net zo goed januari 1990 kunnen zijn. Verveel je je ofzo dat je iemand anders posts gaat afzeiken? |
Ja, laten we als het om belangrijke punten in de geschiedenis gaat ons inderdaad geen reet aantrekken van de datum.
|
Citaat:
Citaat:
Wat mij betreft, een specifieke datum heb ik hier niet voor, maar de revolutie van het internet eind jaren negentig en begin jaren nul zal waarschijnlijk de historisch belangrijkste gebeurtenis van de afgelopen twintig jaar zijn. De aanslagen van 11 september zijn natuurlijk ook van belang, zij het om geheel andere redenen dan onze Commando lijkt te denken. |
Citaat:
1- Internet is ergens al in de jaren 70 of 80 uitgevonden, al dan niet eerder. 2- de .com bubble barstte in 2000, in de jaren nul dus. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik probeer hiermee te zeggen dat Uice net zulke 'onzin redenen' aanvoert op de gebeurtenissen die ik aankaartte als ik nu op hem. Zit ik op een heel andere golflengte of zijn jullie hier totaal geschift, naief en dom? |
Internet was al huge voor het jaar 2000. Ik zat namelijk in de brugklas ('97) al elke dag te int0rwebzen met m'n kuttige 56k modem en ik was echt niet de enige. Aaah, de tijden van Geocities en Yahoo chat en de meest ranzige websites over seks met dolfijnen...
|
Citaat:
Dat vind ik overigens wel een goede, de commerciële opkomst van het WWW. De dag die die opkomst inluidde was denk ik ergens in 1993 met de komst van de Mosaic browser en de aankondiging dat het WWW publiekelijk bruikbaar zou worden. De val van de Muur vind ik wel (op de valreep van) de jaren '80. Die dag markeerde wel het begin van een nieuw (vrijer?) Europa, net zoals 9/11/2001 de dag markeerde van een omslag in de algehele wereldpolitiek t.o.v. het Midden-Oosten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Nou, de belangrijkste gebeurtenis in de jaren '90 was duidelijk dat ik geboren werd. (y)
|
Dit jaar in juli ging ik wonen bij een te gaaf gezin, tot oktober.
|
Citaat:
|
Pwned :D
|
vergeet 1-1-2002 niet, de dag waarop we voor het eerst euro's konden pinnen :)
|
Jaren '80: mijn geboorte.
Jaren '90: duidelijk de ontdekking van het Bose-Einsteincondensaat. Jaren '00: de extra Nobelprijs voor de natuurkunde die ik dit jaar nog ga krijgen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47. |